Vocea ta

În legătură cu articolul publicat în ”Ziar de Cluj” din data de 06 iunie 2017 vă rugăm să publicați și dreptul nostru la replică

Considerăm că articolul publicat în ziarul dumneavoastră este o scrisoare anonimă a cărui singur scop a fost să profereze calomnii și afirmații mincinoase ascunse în spatele unor vorbe mari, aluzii, clișee.

Dacă s-ar fi dorit cunoașterea adevărului s-ar fi putut verifica veridicitatea celor afirmate în textul publicat direct de la Liceul cu Program Sportiv.

În cuprinsul articolului s-au înșirat 25 de afirmații mincinoase care nu au nici un fel de acoperire în viața de zi cu zi și activitatea de ansamblu a școlii noastre. Acestea au afectat puternic, pe termen mediu și lung, imaginea școlii și au jignit și revoltat corpul profesoral, elevii cu rezultate excepționale (medii anuale de 10, medalii la campionate naționale, componenți de lot național) și Asociația Părinților din Liceul cu Program Sportiv.

Ca în orice școală există și în liceul nostru elevi cu probleme de comportament, elevi cu rezultate slabe la învățătură, elevi cu absențe, profesori care nu respectă integral regulamentele școlare. Dar, de aici și până la „enormitățile” care se proferează în articol, începând chiar cu titlul acestuia este o prăpastie imensă. Autorul sau autorii fac, probabil, parte din acel grup restrâns care nu se poate adapta la transformările foarte mari apărute în sistemul de învățământ și mai ales la specificul acestui liceu.

Bănuiesc că nu știați și, cu această ocazie, vă informez că în liceul nostru învață peste 200 de elevi care nu sunt clujeni și care, majoritatea provin din școli din mediul rural, fiind admiși în clasele sportive pe baza unor teste de aptitudini și nu automat, de calculator în perioada admiterii în clasa a IX-a. De asemenea, foarte mulți dintre ei participă pe parcursul anului școlar, săptămânal, pe diferite niveluri la campionate naționale de atletism, fotbal, handbal, volei, judo – unde obțin anual peste 60, 70 de medalii naționale și internaționale. Acești elevi au nevoie de o atenție deosebită în ceea ce privește educația și instruirea la disciplinele teoretice, de metode și mijloace diferențiate și individualizate în așa fel încât să se poată integra și să poată progresa și din punct de vedere școlar. Dar, dacă singura metodă aplicată este cea de a consemna în catalog note de corigență sau repetenție la sfârșitul semestrului sau anului și de a cere ca acești elevi „să dispară” din școală, este normal ca acestor profesori să li se atragă atenția că nu pot lăsa repetenți o jumătate din elevii unei clase invocând numai cunoștințele și competențele cu care elevii mai slabi au venit în școală.

Nu credem că ziarul dumneavoastră este un loc unde se canalizează toate frustrările unor persoane care nu au argumente, numai păreri de pe marginea unui fenomen destul de complicat pe care vă învit să-l cunoașteți la fața locului, cu bunele și relele lui.

Director,

prof. Ioan Măcelaru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *