De cartier

În Clujul cu cea mai bună calitate a vieții cad bucăți de beton peste mașinile din parcarea cu abonament amenajată sub podul Calvaria

Podul Calvaria, din cel mai mare cartier al Clujului, se dezintegrează peste mașinile din parcarea cu abonament care este amenajată sub el.

Construit în anii ’80, podul nu a mai fost întreținut de patru decenii, așa că, în prezent, apa a mâncat fierul din beton și betonul până la fier. Structura de rezistență prezintă crăpături, iar din traversele podului se desprind bucăți mai mari sau mai mici de beton, bolovani care cad peste mașinile parcate aici, contra cost. Un adevărat pericol public, însă municipalitatea nu ia niciun fel de măsuri de remediere. 

„Atenție, cad pietre!”, ar trebui să scrie la intrarea în parcarea de sub pod:

Pe întreaga lungime a podului Calvaria, din plafon se desprind bucăți care riscă să avarieze mașinile, să accidenteze grav șoferii și pietonii:

Inventivi, mănășturenii și-au acoperit mașinile cu pături, pentru ca bucățile căzute din plafon să nu le distrugă autoturismele:

Apa ruginie scursă din plafonul degradat a colorat până și linia de tramvai recent modernizată:

În Clujul în care primarul proclamă cea mai bună calitate a vieții, mai bună chiar decât în Londra sau în New York, locuitorii celui mai mare cartier al orașului plătesc parcare sub un pod unde trebuie să își acopere mașinile cu pături, pentru ca să nu le fie avariate de betonul desprins dintre grinzile ruginite.

Primăria ”smart” a montat în buricul târgului băncuțe cu USB, dar, de ani de zile, de când acest pod pică peste mașini, nu a montat măcar o plasă peste plafon, macar așa, de obraz, pentru ca bolovanii care cad să nu ajungă peste mașinile cetățenilor care plătesc abonamente de parcare.

Totuși, încă mai există speranțe! Nu de reabilitare a podului, ci de o gură de metrou în zonă, fiindcă în Parcul Primăverii din apropiere se realizează foraje geotehnice pentru studiile de fezabilitate. Un pod nu suntem în stare să reabilităm, însă, cu siguranță, un metrou subteran vom putea construi la Cluj. Numai să nu se dărâme cumva podul de tot peste gura de metrou, peste 40 de ani, când aceasta ar putea fi gata!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *