Din oras

Harta Centurii Metropolitane din Cluj a fost publicată! VEZI traseul celor 38 de kilometri care ar trebui să scoată din oraș zeci de mii de mașini

Varianta finală de traseu (V8 – Varianta 8) a Centurii Metropolitane Cluj a fost publicată pe site-ul oficial al Primăriei. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și-a dat avizul pentru obiectivul de investiții cuprins în Master Planul General de Transport al României – „DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35”, după mai multe luni în care nimic nu părea să se mai întâmple.

HARTA poate fi consultată >>> AICI <<<

Pe lângă presupusa centură, vor fi modernizate și drumurile de legătură. La recomandarea specialiștilor, a fost aleasă Varianta 8 de traseu. Desigur, la fel ca și în cazul metroului, vor urma studii de fezabilitate, va fi definitivat PUZ-ul, după care documentația va fi predată (din nou) CNAIR pentru a se organiza o licitație publică pentru lucrările de proiectare și execuție. 

La fel ca și în cazul metroului, centura de 38 de kilometri care leagă comuna Gilău de Apahida, va fi construită pe bani europeni. UE a alocat deja 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiși până în 2023. Problema o reprezintă costul final al lucrărilor, teoretic 250 de milioane de euro. Rămâne de văzut de unde va face rost Primăria Cluj-Napoca de bani și câți ani vor dura lucrările. La o estimare optimistă, probabil vreo 10 ani. 

Centura Metropolitană, denumită „Transregio Feleac” vea avea două părți. 

Drumul Gilău Vest – Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se va intersecta cu Autostrada Transilvania. Vor exista trei sectoare de drum: centura Gilăului (2,3 km), legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti (9,9 km), şi traversarea Drumului Național nr. 1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura (1,9 km).

Cea de-a doua parte, centura Clujului, pleacă din sud-vestul oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson are 24,2 km. Costurile estimate sunt de 85,7 milioane de euro. Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest – Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros – Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii – Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *