In vizor

Guvernele Dragnea s-ar putea să finalizeze 30 de kilometri de autostradă din sutele promise în 2016. S-a construit cu o viteză de aproximativ 50 de metri de autostradă pe zi

De câteva zile constructorul italian Tirrena Scavi s-a apucat să frezeze asfaltul pe mai bine de doi kilometri de pe Lotul 3 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda, urmând a reasfalta bucățile în zilele ce urmează. Lucrările de reparație vin după ce timp de jumătate de an constructorul s-a contrat cu CNAIR care susținea că sunt probleme cu planeitatea și rugozitatea asfaltului. Constructorul susținea că nu există probleme și că autostrada era gata de recepție încă din ianuarie, în timp ce autoritățile de la drumuri susțineau că sunt deficiențe de execuție care împiedică recepția lucrării.

Prin urmare, cei circa 30 de kilometri de pe Loturile 3 și 4 ai autostrăzii A10 Sebeș – Turda ar putea fi deschiși traficului până la finalul lunii iulie sau la începutul lunii august. Constructorul italian al Lotului 3 a demarat în aceste zile o operațiune de frezare a asfaltului și de reasfaltare pe câțiva kilometri, după jumătate de an de contre cu Compania de Drumuri care semnalase probleme cu planeitatea și compoziția asfatului.

„În momentul în care termină constructorul și ne cheamă, noi vom putea face recepția. Sperăm ca până la finalul lunii să facem recepția, dar nu depinde de noi”, susțin reprezentanții Companiei de Autostrăzi.

Odată inaugurați, cei 30 de km dintre Aiud și Turda vor fi primii terminați sub guvernarea PSD după mai bine de un an și jumătate de mandat.

De amintit că lucrările la întreaga autostradă A10 Sebeș – Turda au început în urmă cu mai bine de patru ani, în 2014, într-un moment în care tot PSD era la guvernare. Șantierele s-au blocat în 2015 când s-a aflat că pe 66 din cei 70 de kilometri ai autostrăzii nu exista autorizație de construire, deși constructorii făcuseră deja mai bine de un sfert din lucrări. Autorizațiile au fost emise un an mai târziu și lucrările au fost deblocate, dar alte probleme birocratice au ținut șantierele pe loc.

În urmă cu o lună Asociația Pro Infrastructura cerea deschiderea traficului pe Lotul 4 și acuza autoritățile că au încălcat toate promisiunile pentru deschiderea autostrăzii.

„S-au dus pe apa sâmbetei toate promisiunile oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor România care ne-au zis că vor da drumul în luna mai, apoi în iunie. (…) Cât timp își vor mai risca viața oamenii pe drumul național paralel, în timp ce la câțiva metri distanță zace o autostradă care le oferă siguranță net superioară?”, transmitea atunci API.

Cei circa 30 de km din autostrada A10 Sebeș – Turda (Loturile 3 și 4) aveau mare parte din lucrările de drum finalizate și ar fi fost  gata să preia traficul rutier încă de la începutul anului, după cum suținea API. 

Autoritățile de la Drumuri au refuzat să facă recepția invocând unele probleme la execuția lucrărilor, dar motivând și prin faptul că regulamentul de recepție – în forma sa actuală – interzice recepționarea lucrărilor care nu este 100% gata, chiar dacă unele lucrări rămase de executat nu au legătură cu calea de rulare.

PS: Un melc se târăște cu o viteză de 3 metri pe oră. Dacă s-ar târî 24 de ore, ar parcurge într-o zi 72 de metri. Tirena Scavi s-a târât pe Autostrada Turda – Sebeș sub cele trei Guverne ale lui Dragnea cu viteza de 50 de metri pe zi. Mai bine se angajau melci! Din studiile specialiştilor în Helix Pomatia (melcul de livadă), viteza de deplasare ar fi de fapt de 5 metri pe oră. Iar melcul, să fim îngăduitori, să zicem că lucrează nu 24 de ore pe zi, ci cât ne spune Codul muncii. Abia la 8 ore pe zi (40 de metri) melcul ar fi bătut net de către cele trei Guverne PSD. 

 

Fotocredit: CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version