Eveniment

Grevă pe Autostrada Sebeș-Turda. Lucrări oprite și zeci de utilaje blocate pe șantier

Angajații uneia dintre firmele care execută lucrări pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda și care a subcontractat realizarea terasamentelor de la antreprenorul general, firma Aktor, au intrat luni în grevă din cauza plăților restante și a lipsei materialelor.

Reprezentanții Marcotim Impex SRL Ciucea spun că este vorba despre facturi de 4,5 milioane lei, neplătite de către contractant și de alte aproximativ 3 milioane de lei reprezentând lucrări care urmează să fie facturate.

Angajații firmei s-au adunat luni dimineața în fața organizării de șantier de la Beldiu (județul Alba). Tot acolo au fost aduse și o parte din utilaje. Peste drum de locul în care s-au adunat oamenii se află birourile antreprenorului Aktor.

Potrivit G4Media.ro, șeful de șantier care reprezintă Marcotim Impex SRL Ciucea, Mircea Rotar, susține că în ultima perioadă nu au mai primit material (pământ și balast) pentru a continua lucrările de terasamente și că, în ciuda faptului că a trimis notificări la CNAIR, DRDP Cluj și Aktor, nu a primit niciun răspuns, până vineri, data până la care ceruse explicații pentru această situație.

Cu alte cuvinte, lucrările sunt oprite, iar plățile pentru ce s-a făcut până acum, întârziate. Facturile restante de un milion de euro reprezintă lucrări realizate în perioada septembrie-octombrie, la care se adaugă cea pe noiembrie.

Societatea Marcotim a obținut un contract cu Aktor în luna august a acestui an și practic nu a mai fost plătită din luna imediat următoare.

„Din 6 august am preluat lucrările de executare a terasamentelor, de la Aktor, pe lotul doi. Ne-am angajat la o cantitate de material și am depășit-o cu 20%. Sunt 510.000 mc de umpluturi în terasamente, lucrări recepționate de Aktor și firma Kappa. Cu toate acestea, de o săptămână, nu ne-au mai dat de lucru, iar plățile întârzie. Nu mai vorbesc cu noi (Aktor – n.r.), nu ne asigură materialul necesar, așa că în 20 noiembrie am făcut notificări la Aktor, DRDP Cluj, CNAIR și firma de consultanță, dar nu am primit răspuns. Le-am transmis că, dacă până în 22 noiembrie nu ne răspund, ne scoatem toate utilajele și părăsim șantierul. Nu ne permitem să ne batem joc de angajați, de oameni sau de impozitele ce trebuie plătite la stat”, a spus Rotar.

Reprezentantul firmei susține că a lucrat și pe lotul 1 (17 km. între Sebeș și Alba Iulia, stadiu lucrări 80,5%) și că acolo situația a fost mai bună, însă pe lotul 2 s-a confruntat cu probleme.

sursa foto: G4Media.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *