In vizor

Glume despre Cluj: Primăria orașului de pe malul Someșului acționează cel mai decis în direcția reducerii poluării

În acestă lună Observatorul Român de Sănătate a realizat „Clasamentul eficienței împotriva poluării”. În urma acestui clasament, surprinzător sau nu, s-a dovedit că primăria Cluj-Napoca este pe primul loc în clasamentul primăriilor care acționează cel mai des împotriva poluării.

Datele oficiale prezentate de Observatorul Român al Sănătății şi Comisia Europeană arată că traficul supra-aglomerat din marile orașe românești s-a transformat într-o gravă problemă de sănătate publică. Clasamentul lasă câteva semne de întrebare. Clujul este pe locul doi la supra-aglomerare,din acest motiv este poluat, dar totuși în clasament a ieși pe primul loc la acționare împotriva poluării. Pentru că se tot strigă-n stânga și-n dreapta faptul că Cluj-Napoca are cel mai scăzut grad de poluare, lucru ce nu sta tocmai așa, un deputat USR a făcut public gradul de poluare al Clujului.

„Astăzi am ajuns în Cluj-Napoca. La o plimbare pe Horea, am făcut un test cu jucăria cea nouă – un senzor de măsurare a calității aerului. Valorile determinate s-au situat constant între 50 și 100 ug/m3 pentru PM10 și doar un pic mai mici pentru PM2.5. Adică aproape dublu față de valoarea limită zilnică pentru protecția sănătății umane a PM10 (respectiv de 3 ori peste în cazul PM2.5)” spune Allen Coliban

În 2006, Boc vorbea despre fluidizarea traficului. Surpriza! E și mai aglomerat orașul decât atunci și tot nu s-a găsit soluția pentru decongestionarea traficului. Și da, această supra-aglomerare a Clujul, duce garantat spre poluare, respectiv spre îmbolnăvirea oamenilor.

Piste de bicicliști și scutire de taxe? O glumă pentru Cluj-Napoca

Tot în acest clasament sunt trecute mai multe recomandări pentru instituțiile publice. Printre ele se numără și încurajarea folosirii bicicletelor și a vehiculelor electrice. Conducerea Municipiului Cluj-Napoca nu se încadrează în respectarea acestei recomandări. Într-adevăr, s-au cumpărat 30 de autobuze electrice, probabil în ideea reducerii poluării, însă despre încurajarea folosirii bicicletelor nici nu se pune problema.

De câteva luni cetățenii cer primăriei mai multe piste de biciclete, dar pare să nu îi audă nimeni. Totuși, poate acum că vine aceeași cerință și din partea Observatorului Român al Sănătății va ajunge și la urechile primarului.

O altă recomandare venită din partea Observatorul Român al Sănătății este scutirea de taxe pentru mașinile care poluează mai puțin. Despre ce scutire de taxe să vorbim în Cluj-Napoca unde conducerea locală te-ar taxa și pentru o gură de aer inspirată?

Cu toate acestea, Primăria Cluj se bucură de un frumos loc 1 în clasamentul Observatorului Român de Sănătate. Dacă tot a fost desemnat pentru a primi un asemenea premiu, așteptăm să vedem dacă municipalitatea va face ceva pentru a-și merita locul în clasament.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version