Rautacisme

Gata marota cu Metroul, Maestre? Acum facem (din nou, dar numai din vorbe) Tren Metropolitan?

Pus în fața unui microfon prietenos, primarul Emil Boc a scos azi, de la naftalina vorbelor, construcţia unui tren metropolitan pentru transportul călătorilor din zona adiacentă a Clujului. Acum pe modelul din Karlsruhe. Că monorailul din 2014 era pe modelul din Wuppertal, iar tunelul pe sub oraș din 2006 după modelul Funar care ar fi vrut să străpungă Feleacul cu unul prin anul 2000.

Dar ia să vedem pe unde va merge trenulețul lui Boc (din vorbe spuse din fața microfoanelor prietenoase)? Acesta va conecta localitățile apropiate de Cluj-Napoca de la Gherla până la Huedin. Apoi se va duce înspre Zalău sau Alba-Iulia.

Ca primă observație, văd că zona metropolitană a Clujului NaBoc este mai răspândită decât Țara Moților – care a început cu 3, 4 sate și acum mai are un pic și trece în județul Sălaj, cu Huedin capitală!

Cum vă mai spuneam, municipalitatea clujeană revine, ciclic, cu promisiuni fanteziste. După ce Boc epuizează tema Metroului, intră în scenă inutilul city manager, Șurubaru, cu povești despre trenulețul urban. Apoi se încălzește, pe margine, Tarcea cu povești despre monorail și reapare Boc cu supralicitare: Tren Metropolitan! Între timp orașul se sufocă în trafic, urmare a urbanizării inconștiente din ultimii 14 ani. Ani în care s-au construit noi cartiere dormitor în Cluj-Napoca, în beneficiul amicilor imobiliari ai municipalității, nu al dezvoltării coerente a orașului.

Boc promite și răspromite acest tren de câte ori i se repornește banda cu promisiuni. Cum a promis Someș navigabil, sediu la Filarmonică șamd. Zona Metropolitană este un mare fâs – ce trenul lui pește să facă când nici amărâtul de Centru e Management Integrat al deșeurilor nu au fost capabili să pună umărul toți să-l finalizeze?

Cum v-am mai scris, de ani de zile se discută posibilitatea folosirii căii ferate care traversează Cluj-Napoca pentru realizarea unei legături rapide pe axa Baciu-Jucu în Zona Metropolitană Cluj. Adicătelea un fel de metrou ușor, cum ar veni. O soluție cu care i s-a dat peste nas primarului ori de câte ori a adus în discuție execuția unui metrou subpământean. Mai mult, nu mai departe de ianuarie anul curent, Emil Boc s-o fi sprijinit de sertarul în care zăcea vreun studiu pe această temă, sau vreo monitorizare mai veche de presă și a scos această idee de la naftalina amintirilor să ne-o fluture ca fiind din nou, de nouă, a lui. Tot din spatele unui microfon prietenos acesta ne-a zis că n-avem bani, dară iubirea de proiect este un zid care nu se încovoaie doar din atât – prin urmare, în loc de metrou sau centura metropolitană, primarul ne-a mitraliat cu vorbele despre bunele intenţii. S-ar putea să avem trenuleț metropolitan, care ar putea lega comuna Baciu de Jucu. Între timp s-a extins din vorbe până la Bonțida și până la Florești.

„Suntem în discuţii cu CFR, cu Consiliul Judeţean şi cu comunele învecinate pentru utilizarea culoarului de cale ferată. E un proiect al nostru în care avem nevoie de implicarea şi susţinerea directă a CFR, care trebuie să îşi exprime foarte clar acordul. E o magistrală feroviară internaţională pe care noi trebuie să ne pliem. Traseul va lega Baciu de Aeroport, poate şi de Jucu şi va aduce dezvoltare economică şi locuri de muncă pentru zona de nord a municipiului, dar şi pentru Baciu şi Jucu. Sunt mult mai mulţi actori implicaţi decât municipiul Cluj-Napoca”, a spus Emil Boc.

Deci: bla-bla-bla-bla-bla! Același bla-bla-bla-bla pe care l-a reluat azi spre extazul fraierilor care i se mai uită în gură.

Noi ne amintim câte materiale s-au scris în presă pe această soluție și cum lua Emil Boc în râs acest subiect al trenului urban la care a achiesat și arhitectul Șerban Țigănaș. De asemenea, ne amintim cum în vara anului trecut cei de la Ministerul Transporturilor introduceau în spațiul public ideea de tren regio urban. Așa că mai ușor cu “e un proiect al nostru”, “în care avem nevoie de implicarea şi susţinerea directă a CFR” și alte bla-bla-bla-uri spuse numai pentru a avea pe cine da vina în cazul cel foarte probabil al prăfuirii și acestei promisiuni. Cei de la Ministerul Transporturilor, de care aparține CFR, sunt disponibili, altfel nu deschideau discuția – dar, vorba Maestrului: “sunt mult mai mulţi actori implicaţi” și cel care numai își mimează rolul, este chiar el.

Singurul trenuleț pe care l-au avut și-l vor avea clujenii în mandatele lui Boc a fost cel din Parcul Feroviarilor (din prima iarnă a primului mandat), când acesta s-a jucat de-a Orășelul Copiilor. Care Orășel (ca joacă), l-a extins apoi la nivelul întregului Cluj. Se vede acest lucru după cât de copilărește este administrat municipiul – de parcă cineva se joacă cu lopățica în găletușa administrației publice locale, risipindu-i conținutul numai către privilegiații primarului.

CITEȘTE: Emil Boc a aflat și el că trece trenul prin Zona Metropolitană Cluj

CITEȘTE: Emil Boc a anunţat care sunt priorităţile “zero” ale municipalităţii pentru soluţionarea traficului din Cluj: Poduri şi pasaje la tot cartierul

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *