In vizor

Funcționarul virtual Antonia, cu care Boc se laudă de trei ani, NU e funcțional decât parțial. Abia acum se lucrează pentru realizarea site-ului Antoniei, care costă 1,8 MILIOANE LEI

Ani la rând, primarul Emil Boc s-a lăudat peste tot, în spațiul public, cu existența funcționarului virtual Antonia, care oferă servicii digitalizate cetățenilor. În realitate, Antonia este mai degrabă un proiect pilot, la care mai este mult de lucru până să funcționeze la capacitate maximă. Abia acum, la trei ani de la „angajarea” Antoniei, conducerea Primăriei îi face propriul site și îi cumpără infochioșcuri.

Primăria Cluj-Napoca a lansat o licitație pentru îmbunătățirea funcționarului virtual Antonia, care a fost pus în funcțiune în 2018. Atunci, Boc spunea că acest proiect de inteligență artificială îi ajută pe cetățeni să depună documente online și să economisească 40% din timpul lor. Nimeni din Primărie nu a menționat vreodată că Antonia este funcțională doar parțial. Aflăm acest lucru acum, o dată cu lansarea licitației în valoare de 1.828.200 lei.

Conform caietului de sarcini, sistemul informatic va fi compus dintr-o serie de aplicații informatice (soft) și echipamente (hard) care va oferi servicii publice 100% electronice adresate cetățenilor. Se dorește realizarea unui site al Antoniei, chatbot-uri, infochioșcuri, platformă de comunicare internă și altele.

„Integrarea sistemelor și a tehnologiilor care furnizează serviciile publice digitale destinate cetățenilor este limitată în acest moment. Cetățenii utilizează un portal al primăriei care furnizează informații relevante și complete despre cererile care pot fi depuse și prin care se pot efectua diverse plăți, însă procesul nu este digitalizat complet. Sistemul informatic ce va fi implementat va contribui la creșterea interacțiunii prin intermediul mediilor digitale a cetățenilor cu administrația publică prin digitalizarea unui număr cât mai mare de formulare, cereri și plăți online”, se explică în caietul de sarcini.

Conducerea Primăriei promite că „nu doar timpul de răspuns se va scurta, ci și interacțiunea cu administrația va defini un nou tip de experiență digitală a cetățenilor cu serviciile publice furnizate de instituție”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *