Afacerea zilei

FrescoBar – primul bar din Cluj care face fresh-uri delicioase in "slow-motion"

Preocuparea pentru o alimentatie sanatoasa, in conditiile unei vieti agitate, in care timpul nu ajunge niciodata, castiga din ce in ce mai mult teren si la noi. Andrei Bors, un tanar antreprenor, a reusit sa speculeze cererea pentru o bautura sanatoasa, care poate fi savurata in timp ce te deplasezi spre birou sau in pauza de masa si a deschis, pe Napoca, un bar de fresh-uri, FrescoBar.

“Am inceput sa cochetez cu ideea de la finalul anului 2011, dar mi-a luat mai mult de un an sa obtin toate avizele, in special o aprobare de la Primarie. Mama mea voia sa deschida un magazin de sucuri naturale cand eram eu student in anul I, dar a renuntat la idee. Dupa trei ani, m-am incumetat eu sa pornesc afacerea, dar am modificat conceptul initial. In primul rand, am tinut neaparat sa permit accesul clientilor in magazin; nu am vrut sa vand la geam, desi spatiul e foarte mic. Am considerat esential contactul cu clientii si relatia pe care o construiesti cu acestia”, spune fondatorul afacerii, Andrei Bors.

Intr-un spatiu de nici 9 metri patrati, din care doar 5-6 reprezinta mediul de lucru, a fost nevoie de multa creativitate ca sa se reuseasca respectarea tuturor normelor impuse de Directia Sanitar-Veterinara.

“Trebuia sa avem doua chiuvete diferite, una pentru spalat fructele si alta pentru spalat pe maini. Asa ca am confectionat o chiuveta dintr-un lighean de inox. Pentru ca nu era voie sa aducem marfa prin intrarea clientilor, am facut un geam de alimentare, in spate. Am stat ore in sir cu ruleta in mana, calculand, convins fiind ca pentru orice problema exista o solutie”, spune Andrei Bors.

In intai octombrie 2013, FrescoBar a vandut primul smoothie.

“In primele 6 luni, am lucrat singur. Din prima luna am reusit sa imi acopar cheltuielile. Luna decembrie a fost, insa, cea mai proasta, multa lume in concediu, cu alte prioritati. Dar din februarie a devenit evident ca afacerea merge bine. In prezent, de barul de fresh-uri ne ocupam eu si colegul meu, Gabriel Libotean, cel mai simpatic si mai empatic preparator de libonada”, spune Andrei Bors.

foto: FrescoBar

Barul ofera sucuri naturale, fresh-uri din fructe si legume, salate de fructe, iaurturi si smoothies to go, fara adaos de apa, zahar, coloranti sau conservanti.

“Clientela noastra este formata preponderent din cei care lucreaza in zona, foarte multi studenti straini si aproximativ 70% din cei care ne trec pragul sunt femei. Exista doua categorii de clienti: cei care cumpara de placere si prefera smoothie-uri din fructe si cei care consuma fresh-uri pentru sanatate si care aleg, in special, legume”, precizeaza proprietarul FrescoBar.

foto: FrescoBar

Secretul unui bun smoothie este sa folosesti fructe proaspete si sa fii creativ. Aprovizionarea cu materie prima se face zilnic. Cele mai cerute sunt smoothie-urile pe baza de ananas, portocale si zmeura/capsuni si fresh-urile de sfecla rosie, morcovi si telina.

“La noi in magazin, oferim garantia satisfactiei. Daca, din orice motiv, produsul nostru nu te multumeste, iti dam banii inapoi imediat. E o strategie pe care multi proprietari de afaceri se feresc sa o aplice, dar noi avem totala incredere in produsele noastre, pentru ca nu facem rabat de la calitate si folosim materie prima proaspata. Prefer sa arunc 2 kilograme de portocale care nu corespund, decat sa pierd un client, care ar fi nemultumit. Greseli pot interveni, fireste, dar e important sa ne asumam raspunderea si sa incercam sa remediem situatia. Din fericire, nu am avut plangeri pana acum”, spune Andrei Bors.

“Am fost primii din Cluj care au folosit slow-juicer, un storcator cu presare la rece. Sucul obtinut prin acest procedeu este mai bun, pentru ca, in loc sa fie tocate marunt de lama storcatorului clasic, fructele sunt strivite incet de melcul aparatului, se produce mai putina spuma, iar sucul nu se oxideaza la fel de repede. Dezavantajul este ca dureaza mai mult sa faci un suc, iar citricele trebuie decojite”, specifica Andrei Bors.

“Asa de mult suc pentru 10 lei? De obicei, e spuma mai multa”, remarca o clienta mirata.

Un alt client fidel, David din Suedia, student la Medicina, spune ca vine zilnic sa isi ia doza de energie de la FrescoBar.

“Aici se face cel mai bun fresh”, ne asigura o alta clienta fidela.

Sunt clienti care vin sa cumpere 5-10 sucuri pentru colegii de la birou.

foto: FrescoBar

“Satisfactia clientului e esentiala pentru noi. Vrem ca toti sa plece multumiti si sa revina cu placere. Pentru ca nu putem sa estimam precis, uneori facem mai mult suc si preferam sa ii dam clientului o cantitate mai mare decat cea ceruta, decat sa il aruncam. Cand primesti mai mult, ramai placut surprins si, cu siguranta, revii”, spune tanarul antreprenor.

Desi nu isi fac publicitate, numarul clientilor, in special al celor fideli, e in continua crestere.

“Am primit multe feed-back-uri pozitive, cele neasteptate fiind cele mai apreciate. Pentru ca Primaria nu ne-a lasat sa ne punem denumirea firmei nici macar pe usa interioara, am pus in prag o ladita cu fructe si o tabla pe care scriem cu creta mesaje haioase. Multi se opresc sa pozeze tablita noastra”, spune Andrei Bors.

FrescoBar participa si la evenimente corporate, de exemplu, au fost prezenti la Teambuilding-ul de la I Quest, la Zilele Clujului, in zona Kogalniceanu, fresh-urile lor au avut mare trecere, colaboreaza si cu 5MS, care organizeaza lunar evenimente la Casino, dar au fost chemati si la petreceri de copii.

“Ca planuri de viitor, vreau sa deschid un lant de fresh-uri in tot Clujul si, poate, sa vand franciza in alte orase din tara”, spune Andrei Bors.

Reteta succesului, dupa parerea lui Andrei Bors, este sa pui pasiune in ceea ce faci, sa iti respecti clientii, sa produci plusvaloare si sa oferi calitate.

“Nu trebuie sa reinventezi roata, doar sa o faci un pic mai rotunda! Multi client vin la noi doar pentru relatia pe care am creat-o. Sa stii sa interactionezi cu clientii mi se pare esential”, spune tanarul antreprenor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version