In vizor

Frații Așchilean au un nou proiect imobiliar: vor să ridice patru imobile și o creșă pe strada Fabricii de Zahăr. Cât de mult va fi afectat traficul?

 Nord Conforest SA, firma deținută de frații Așchilean mai vrea să dezvolte un important proiect imobiliar pe strada Fabricii de Zahăr. Treptat zona industrială este total acaparată de blocuri de locuințe și clădiri de birouri. Astfel, pe terenul unde se află acum construcții industriale și depozite Nord Conforest urmează să ridice patru imobile: două imobile mixte și două clădiri de birouri.

Potrivit proiectului ce urmează să fie discutat mâine în Comisia de Urbanism, se propune:

  • Construirea unui imobil de birouri S+P+3E cu acces din strada Campul Painii. 
  • Construire imobil mixt din str. Campul Painii S+P+5E si corp Parter – comert. 
  • Construire imobil mixt S+P+7E cu acces din str. Ghioceilor.

Din punct de vedere functional, pentru cele doua imobile cu functiuni mixte, parterele imobilelor spre spatiul public este destinat comertului, subsolul pentru parcaje subterane si etajele pentru locuire colectivă, cu apartamente in diverse configuratii: apartamente cu 1, 2, 3 si 4 camere.

Pe parcela 2 se propune construirea unui imobil birouri S+P+6E cu acces din strada Campul Painii si strada Ghioceilor. Din punct de vedere functional parterul imobilului propus, pe spatiul public este destinat comertului, subsolul pentru parcaje subterane si etajele pentru locuire colectiva – cu apartamente in diverse configuratii: apartamente cu 1, 2, 3 si 4 camere.

De asemenea, integrat in corpul de cladire se va realiza si o cresa.

Pentru ambele parcele rezultare: accesul pietonal se va realiza direct din domeniul public la spatiile comerciale, respectiv la casele de scara de unde se accede la locuirea colectiva. Parcajele necesare vor fi realizare in procent de 80 % in subsoluri; spatiile verzi amenajate se vor realiza atat pe sol natural cat si peste subsol. 

Beneficiarii acestei investiții au realizat și un studiu de trafic, ajungând la concluzia că impactul noilor construcții asupra traficlui din zonă va fi unul redus.

La solicitarea autoritatii locale s-a tinut cont de ansamblurile din zona – str. Plevnei – 444 locuri de parcare pe langa cele 206 locuri de parcare aferente obiectivului analizat. Total: 416 locuri de parcare pentru care s-a calculat traficul indus de ambele amenajari de scrise – 344 vehicule in cel mai defavorabil scenariu care trebuie preluat de actuala retea si distribuit in fluxurile de trafic existente in cadrul intervalului de varf recenzat.

Din punct de vedere al raportului debit / capacitate in toate cele 3 sectiuni analizate, toate arterele de circulatie pot preluat traficul generat de noile amenajari in conditiile actuale de circulatie dor si dupa realizarea obiectivelor. Valorile de trafic estimate a fi generate de catre viitoarele dezvoltari urbane in aceste sectiuni sunt reduse (reprezinta 6% din traficul actual in sectiunea de pe strada Fabricii de Zahar, 2% in sectiunea de pe str. Campina si 3% in sectiunea de pe strada Plevnei) si pot fi integrate in fluxurile de trafic existente. In concluzie, aceasta constructie si celelalte luate in calzul, nu vor genera o circulatie locala deosebit de intensa fata de cea actuala, care sa afecteze conditiile de desfasurare a circulatiei in acest moment.

In perspectiva, este de asteptat ca traficul in zona sa creasca treptat. Pentru contracararea acestei situatii autoritatea locala si-a propus masuri compensatorii care vor restabilii in limite normale raportul volum – capacitate in zona analizată prin investitiile in cresterea capacitatii infrastructurii rutiere si politici publice potrivite. In concluzie se poate afirma ca din punct de vedere al organizarii circulatiei investitia propusa poate fi racordata la ansamblul de strazi analizate: Plevnei, Campina si Fabricii de Zahar din municipiul Cluj-Napoca si mai departe la reteaua rutiera din zona si intr-un cadru mai extins (cartier, municipiu), fara sa stanjeneasca semnificativ circulatia rutiera existenta in aceasta zona.

O parte din trafic va fi preluat și de strada Ghioceilor, care urmează să fie prelungită până la intersecția cu strada Câmpul Pâinii. Va avea un profil de 16.0 m (doua benzi de circulatie auto, parcaje longitudinale / plantatie copaci de aliniament, circulatie velo si trotuare pitonale). Accesele auto si pietonale se vor realiza atat din str. Campul Painii cat si din str. Ghioceilor. 

Total locuri de parcare propuse: 206 locuri Locuri de parcare amenajate la sol = 33 parcari Locuri de parcare in subteran = 173 locuri din care: – BIROURI – 21 parcari – COMERT – 20 parcari – LOCUIRE COLECTIVA – 155 parcari – VIZITATORI – 10 parcari.

Anul trecut, Nord Conforest a primit aprobare pentru a ridica o clădire cu șase etaje pe locația fostei platforme industriale Tehnofrig pe strada Fabricii de Chibrituri. 

Nord Conforest din Gilău a fost înființată în 1991, are ca obiect de activitate realizarea de lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor.

În 2019 Nord Conforest a avut o cifră de afaceri de 62.610.657 de lei și profit de 550 671 de lei, dublu față de anul 2018, a declarat o cifră de afaceri de peste 30.700.000 lei și un profit de peste 463.000 lei. În anul 2017, cifra de afaceri a fost de 31.700.000 lei, iar profitul declarat a fost de 261.000 lei. Nord Conforest îi are ca administratori pe Dorin Așchilean, Emil Așchilean și Eugen Florin Banciu. Frații Așchilean sunt apropiați ai fostului PDL, deci nu este de mirare că au câștigat un nou contract cu administrația publică locală condusă de Emil Boc.

Cei doi frați Așchilean mai controlează și compania Antrepriza de Construcții și Montaj (ACI) Cluj, împreună cu fondatorul Băncii Transilvania, Horia Ciorcilă, și afaceriștii Gicu Gânscă sau Dorel Goia. Potrivit presei centrale, numele lui Dorin Așchilean apare în documentele DNA referitoare la dosarul fostului președinte al Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu.

Unul dintre contractele importante pe care le-a câștigat Nord Conforest în trecut este cel pentru închiderea rampei neconforme de la Pata Rât, contract atribuit prin negociere directă de către Consiliul Județean Cluj. Valoarea contractului a fost de 33,8 milioane lei.

Nord Conforest SA a derulat contracte serioase și cu instituțiile guvernamentale. Unul dintre cele mai importante este cel atribuit, în data de 3 august 2015, de către Compania Națională de Investiții, pentru execuția de lucrări privind obiectivul de investiţii Bază Sportivă Gheorgheni. Valoarea contractului a fost de 25 milioane lei.

Aceeași companie a mai derulat contracte cu mai multe consilii locale sau județene. Un astfel de contract este cel încheiat, în data de 29 septembrie 2008, cu Consiliul Județean Sălaj, pentru suplimentarea unor lucrări de consolidare a Drumului Județean 108 F, un contract în valoare de peste 330.000 lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *