In vizor

Frații Așchilean au un nou proiect imobiliar: vor să ridice patru imobile și o creșă pe strada Fabricii de Zahăr. Cât de mult va fi afectat traficul?

Scris de 165

 Nord Conforest SA, firma deținută de frații Așchilean mai vrea să dezvolte un important proiect imobiliar pe strada Fabricii de Zahăr. Treptat zona industrială este total acaparată de blocuri de locuințe și clădiri de birouri. Astfel, pe terenul unde se află acum construcții industriale și depozite Nord Conforest urmează să ridice patru imobile: două imobile mixte și două clădiri de birouri.

Potrivit proiectului ce urmează să fie discutat mâine în Comisia de Urbanism, se propune:

  • Construirea unui imobil de birouri S+P+3E cu acces din strada Campul Painii. 
  • Construire imobil mixt din str. Campul Painii S+P+5E si corp Parter – comert. 
  • Construire imobil mixt S+P+7E cu acces din str. Ghioceilor.

Din punct de vedere functional, pentru cele doua imobile cu functiuni mixte, parterele imobilelor spre spatiul public este destinat comertului, subsolul pentru parcaje subterane si etajele pentru locuire colectivă, cu apartamente in diverse configuratii: apartamente cu 1, 2, 3 si 4 camere.

Pe parcela 2 se propune construirea unui imobil birouri S+P+6E cu acces din strada Campul Painii si strada Ghioceilor. Din punct de vedere functional parterul imobilului propus, pe spatiul public este destinat comertului, subsolul pentru parcaje subterane si etajele pentru locuire colectiva – cu apartamente in diverse configuratii: apartamente cu 1, 2, 3 si 4 camere.

De asemenea, integrat in corpul de cladire se va realiza si o cresa.

Pentru ambele parcele rezultare: accesul pietonal se va realiza direct din domeniul public la spatiile comerciale, respectiv la casele de scara de unde se accede la locuirea colectiva. Parcajele necesare vor fi realizare in procent de 80 % in subsoluri; spatiile verzi amenajate se vor realiza atat pe sol natural cat si peste subsol. 

Beneficiarii acestei investiții au realizat și un studiu de trafic, ajungând la concluzia că impactul noilor construcții asupra traficlui din zonă va fi unul redus.

La solicitarea autoritatii locale s-a tinut cont de ansamblurile din zona – str. Plevnei – 444 locuri de parcare pe langa cele 206 locuri de parcare aferente obiectivului analizat. Total: 416 locuri de parcare pentru care s-a calculat traficul indus de ambele amenajari de scrise – 344 vehicule in cel mai defavorabil scenariu care trebuie preluat de actuala retea si distribuit in fluxurile de trafic existente in cadrul intervalului de varf recenzat.

Din punct de vedere al raportului debit / capacitate in toate cele 3 sectiuni analizate, toate arterele de circulatie pot preluat traficul generat de noile amenajari in conditiile actuale de circulatie dor si dupa realizarea obiectivelor. Valorile de trafic estimate a fi generate de catre viitoarele dezvoltari urbane in aceste sectiuni sunt reduse (reprezinta 6% din traficul actual in sectiunea de pe strada Fabricii de Zahar, 2% in sectiunea de pe str. Campina si 3% in sectiunea de pe strada Plevnei) si pot fi integrate in fluxurile de trafic existente. In concluzie, aceasta constructie si celelalte luate in calzul, nu vor genera o circulatie locala deosebit de intensa fata de cea actuala, care sa afecteze conditiile de desfasurare a circulatiei in acest moment.

In perspectiva, este de asteptat ca traficul in zona sa creasca treptat. Pentru contracararea acestei situatii autoritatea locala si-a propus masuri compensatorii care vor restabilii in limite normale raportul volum – capacitate in zona analizată prin investitiile in cresterea capacitatii infrastructurii rutiere si politici publice potrivite. In concluzie se poate afirma ca din punct de vedere al organizarii circulatiei investitia propusa poate fi racordata la ansamblul de strazi analizate: Plevnei, Campina si Fabricii de Zahar din municipiul Cluj-Napoca si mai departe la reteaua rutiera din zona si intr-un cadru mai extins (cartier, municipiu), fara sa stanjeneasca semnificativ circulatia rutiera existenta in aceasta zona.

O parte din trafic va fi preluat și de strada Ghioceilor, care urmează să fie prelungită până la intersecția cu strada Câmpul Pâinii. Va avea un profil de 16.0 m (doua benzi de circulatie auto, parcaje longitudinale / plantatie copaci de aliniament, circulatie velo si trotuare pitonale). Accesele auto si pietonale se vor realiza atat din str. Campul Painii cat si din str. Ghioceilor. 

Total locuri de parcare propuse: 206 locuri Locuri de parcare amenajate la sol = 33 parcari Locuri de parcare in subteran = 173 locuri din care: – BIROURI – 21 parcari – COMERT – 20 parcari – LOCUIRE COLECTIVA – 155 parcari – VIZITATORI – 10 parcari.

Anul trecut, Nord Conforest a primit aprobare pentru a ridica o clădire cu șase etaje pe locația fostei platforme industriale Tehnofrig pe strada Fabricii de Chibrituri. 

Nord Conforest din Gilău a fost înființată în 1991, are ca obiect de activitate realizarea de lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor.

În 2019 Nord Conforest a avut o cifră de afaceri de 62.610.657 de lei și profit de 550 671 de lei, dublu față de anul 2018, a declarat o cifră de afaceri de peste 30.700.000 lei și un profit de peste 463.000 lei. În anul 2017, cifra de afaceri a fost de 31.700.000 lei, iar profitul declarat a fost de 261.000 lei. Nord Conforest îi are ca administratori pe Dorin Așchilean, Emil Așchilean și Eugen Florin Banciu. Frații Așchilean sunt apropiați ai fostului PDL, deci nu este de mirare că au câștigat un nou contract cu administrația publică locală condusă de Emil Boc.

Cei doi frați Așchilean mai controlează și compania Antrepriza de Construcții și Montaj (ACI) Cluj, împreună cu fondatorul Băncii Transilvania, Horia Ciorcilă, și afaceriștii Gicu Gânscă sau Dorel Goia. Potrivit presei centrale, numele lui Dorin Așchilean apare în documentele DNA referitoare la dosarul fostului președinte al Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu.

Unul dintre contractele importante pe care le-a câștigat Nord Conforest în trecut este cel pentru închiderea rampei neconforme de la Pata Rât, contract atribuit prin negociere directă de către Consiliul Județean Cluj. Valoarea contractului a fost de 33,8 milioane lei.

Nord Conforest SA a derulat contracte serioase și cu instituțiile guvernamentale. Unul dintre cele mai importante este cel atribuit, în data de 3 august 2015, de către Compania Națională de Investiții, pentru execuția de lucrări privind obiectivul de investiţii Bază Sportivă Gheorgheni. Valoarea contractului a fost de 25 milioane lei.

Aceeași companie a mai derulat contracte cu mai multe consilii locale sau județene. Un astfel de contract este cel încheiat, în data de 29 septembrie 2008, cu Consiliul Județean Sălaj, pentru suplimentarea unor lucrări de consolidare a Drumului Județean 108 F, un contract în valoare de peste 330.000 lei.



ULTIMA ORĂ

  • Acum 4 hours Analiza
    BASMELE DESPRE METROU CONTINUĂ. Primarul Emil Boc susține că studiile tehnice pentru aceste proiecte conțin toate soluțiile, inclusiv un plan de managemet al traficului. MATEMATICA, IDIOATA DE EA, ÎL CONTRAZICE. Dar ce contează?
  • Acum 7 hours Eveniment
    Pompierii clujeni au intervenit anul trecut la peste 900 de incendii de vegetație. Apel (degeaba) către cetățeni să nu mai dea foc la miriști
  • Acum 21 hours Vocea ta
    Cine-i ”idiotul”?
  • Acum 23 hours Politica
    Dosarul privind certificatul de revoluționar al liderului PSD Marcel Ciolacu a fost clasat: „Fapta nu este prevăzută de legea penală”
  • Acum 1 day Justitie
    TREABA SE CAM ÎMPUTE PENTRU EUGEN CECAN: DNA Central a cerut documente privind o lucrare de extindere drum efectuată de DRDP Cluj
  • Acum 1 day Rautacisme
    Eh, Marcel Bonţidean, zis şi “Nicolaie”… a semnat cu Securitatea, dar măcar n-a turnat
  • Acum 1 day In vizor
    Pe Boc îl lasă nervii din ce în ce mai des. Clujenii care-l critică sunt “isterici”, “iubitori de noroi”… Acum l-a numit “idiot” pe cel care a avut “tupeul” să-i numească “centura de Diamant” “un eşec”
  • Acum 1 day Din oras
    Primăria Cluj-Napoca susţine: “Lucrările de modernizare a străzii Iuliu Maniu, finalizate la timp”. Colegii de la Gazeta de Cluj au descoperit în teren contrariul. Şi cum nu zice municipalitatea nimic despre mizeria de pe Bolyai
  • Acum 1 day In vizor
    Autostrada Transilvania se conectează prin drum expres, aflat în grafic de execuţie, dar NU cu Centura Clujului (care NU există), ci cu cea a Oradiei (care există)
  • Acum 1 day Politica
    Falimentul Euroins: ASF a retras proiectul de plafonare a prețurilor la RCA. Guvernul urma să îl discute astăzi. Vezi cu ce explicații vin cei de la ASF
  • Acum 1 day In vizor
    O VESTE RECONFORTANTĂ: PUZ nou pentru reglementarea urbanistică a ariei protejate Cheile Turzii
  • Acum 1 day Din oras
    Reabilitarea clădirii fostului Hotel Melody, investiție de peste 1 milion de euro, cu sprijin de la Budapesta
  • Acum 1 day Din oras
    TRAGEDIE la Pata Rât: O locuință și alte anexe improvizate au fost cuprinse de flăcări. Un bărbat a murit
Citește și...
Recomandările redacției
OPINIE Vocea ta

Cine-i ”idiotul”?

Szakats Istvan Dacă primarul Boc a avut azi eleganța de-al face idiot pe inginerul Carol […]

TOP CITITE