Din oras

Firma care a luat milioane de euro pentru decontaminarea A3 isi face bloc langa FSEGA

Copiii omului de afaceri Ioan Calugar din Turda administreaza firma care este beneficiarul blocului de 10 etaje aflat in constructie in zona Facultatii de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor (FSEGA).  I&C Transilvania Constructii este societatea care a facut parte din asocierea cu Euroconstruct si care a incheiat un contract 16,2 milioane de euro cu CNADNR pentru decontaminarea amplasamentului Autostrazii Transilvania in zona Turda. Blocul este construit de sucursala clujeana a firmei ungare Kesz Epito es Szerelo ZRT, cei care au construit si spitalul privat Pelican de pe Calea Turzii, proiect neterminat.

Costel Calugar si Iuliana Hada sunt copiii lui Ioan Calugar si sunt proprietarii firmei I&C Transilvania Constructii. Societatea a intrat in atentia opiniei publice in 2009 cand a facut parte din asocierea SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Minesa ICPM SA, SC Setcar SA, SC Uni-recycling SRL, care a incheiat un contract foarte gras cu Compania Nationala a Autostrazilor si Drumurilor Nationale din Romania.  Pentru peste 16 milioane de euro asocierea s-a angajat sa decontamineze amplasamentul pe care urma sa se construiasca Autostrada Transilvania.

Printr-o licitatie controversata organizata de CNADNR, firma lui Dan Besciu si Sorin Vulpescu – Euro Construct Trading 98 Bucuresti – a ajuns sa decontamineze pe zeci de milioane de euro Autostrada Transilvaniei. Prin inginerie financiara si imobiliara, Dan Besciu si inca un asociat si-au achizitionat un teren in apropierea autostrazii, pe care, ulterior, l-au transformat in depozit.  Firma Euro Construct Trading 98, controlata de catre Dan Besciu si Sorin Vulpescu, a castigat, in 2009, printr-o licitatie organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), un contract in valoare de 16,2 milioane de euro, de decontaminare lindan de pe amplasamentul Autostrazii Transilvania, in zona Turda, unde, pe o portiune de circa 12.000 de metri, pamantul este infestat cu cianuri, mercur si alte deseuri toxice. Ulterior, acest contract a fost suplimentat de catre CNADNR cu inca opt milioane de euro. Insa, aceasta licitatie a fost castigata in asociere de Euro Construct Trading 98 cu firmele Uni-Recycling Bucuresti, Setcar Braila si I&C Transilvania Constructii, aceasta din urma fiind din Turda si condusa de copiii lui Ioan Calugar, Claudia Iuliana Hada si Daniel Constantin Calugar. Acest contract prevedea excavarea, depozitarea temporara si decontaminarea a circa 50.000 de tone, dar, pana la urma, au fost excavate, transportate si depozitate aproximativ 150.000 de tone”, arata Ziuanews in 2009.

“Interesant este faptul ca firma care a fixat acest pret de mutare a celor circa 150.000 de tone de deseuri apartine persoanei care controleaza una dintre societatile comerciale care vor muta depozitul de lindan pentru ca turcii angajati de americani sa poata asfalta in continuare. In fapt, pretul de 16 milioane de euro pentru aceasta lucrare a fost stabilit de SC I&C Invest, care apartine omului de afaceri turdean Constantin Daniel Calugar, persoana care controleaza si SC I&C Transilvania Constructii, una dintre firmele care s-au asociat intr-un consortiu pentru a face aceasta lucrare”, nota si Gazeta de Cluj.

Presa vremii mai atragea atentia si asupra faptului ca omul de afaceri Costel Calugar a concesionat o serie de terenuri de la consiliul local Mihai Viteazu.

“Conform unei hotarari din 2003 a CL Mihai Viteazu, s-a aprobat concesionarea unui teren de 7 hectare catre SC Italconsult din Cluj-Napoca, firma care dorea sa construiasca acolo o fabrica de caramida si produse ceramice. Societatea se obliga sa plateasca o redeventa de 40.050 lei vechi/mp si 30% din valoarea contractului trebuia platit in 30 de zile de la semnare, iar restul de 70%, in rate egale, pe o perioada de 10 ani, iar societatea sustinea la acea data ca va crea circa 200 locuri de munca.

SC Italconsult era reprezentata de Camillo Torta, reprezentantul Asociatiei Intreprinderilor Italiene Cluj. Interesant este ca, la scurt timp dupa incheierea contractului de concesiune, destinatia investitiei s-a schimbat brusc din fabrica de caramida in depozit pentru utilaje folosite in constructia de drumuri. Implicatia lui Calugar in aceasta afacere apare abia in momentul in care omul de afaceri turdean cumpara firma de la italianul Torta si isi deschide pe terenul concesionat de primaria din comuna Mihai Viteazu o balastiera care era necesara in contextul construirii autostrazii”, arata Gazeta.

Italconsult este acum radiata, in schimb la acelasi sediu social, in afara de I&C Transilvania Constructii mai apare Transilvania Impact Export SRL, Ancandra Trans, Calplex Impact si Beton Impact – toate in proprietatea lui Costel Calugar.

I&C Transilvania Constructii a avut in 2012 o cifra de afaceri de aproape 27 de milioane de lei si un profit de 274.000 de lei.

Blocul de 10 etaje din zona FSEGA are termen de finalizare 2014, autorizatia fiind eliberata in 2012 pe o perioada de 24 de luni.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *