O clujeancă ne-a scris revoltat că l-au apucat „nevoile” când își făcea cumpărăturile la două supermarketuri aflate unul lângă celălalt și în niciunul dintre ele nu a avut acces la o toaletă.
”Aleg sa va scriu aici pentru ca eu, ca cetățean simplu chiar de fac o sesizare undeva, fie instituție de stat, fie privat, n-ar avea niciun ecou. Concret, aseară, am fost sa fac mici cumpărături de la magazinele Penny și Supeco în jurul orei 18. S-a întâmplat ca niciodată sa am o urgență la toaleta, dar surpriză, toaleta nu există (cel puțin asa mi-a răspuns un funcționar de la casă când am întrebat unde este toaleta pentru clienți, și ei unde merg dacă au o urgență?! ). Mi-am continuat cumpărăturile la magazinul alaturat Supeco, grabindu-ma cât am putut de mult, și la fel am întrebat, iar răspunsul casierei a fost ca nu este, ca au doar pentru personalul lor, ca nu-s obligați prin lege sa aibă nefiind alimentație publica cu servire ca în cazul restaurantelor. Bineînțeles că i-am amenințat ca voi face plângere la DSP, în baza cărei legi funcționează? În baza cărei legi două magazine en-gros asa mari (ca doar înainte a funcționat magazinul Billa) sa nu aibă o toaleta destinată clienților! Nu cred ca ar face uz de toaleta lor cumpărătorii, dar se poate oricui întâmpla sa aibă o urgență, sa fie bolnav sau cu un copil bolnav, si-atunci ce faci ? Mergi după cladire sau în tufișuri?! Chiar asa sa fie legea sa nu fie obligați sa aibă toaleta? As vrea sa știu, mai mult ca d-ra casieră de la Supeco a spus sa merg liniștită sa fac reclamatie, ca au mai facut-o și alții, ca n-au rezolvat nimic ! Chiar asa sa fie?”, ne-a scris clujeanca.
În acest moment legislația nu obligă supermarketurile să amenajeze o toaletă pentru clienți, dar sunt speranțe că situația se va îmbunătăți.
A fost înregistrată la Senat o propunere legislativă pentru completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare. Propunerea legislativă urmăreşte clarificarea şi îmbunătăţirea prevederilor Legii nr. 321/2009 prin introducerea unei obligaţii suplimentare pentru comercianţii care desfăşoară activităţi de comercializare a produselor alimentare, în vederea asigurării unor condiţii minime de igienă şi confort pentru consumatori. În prezent, în multe dintre unităţile comerciale din România, inclusiv supermarketuri şi hipermarketuri, nu există spaţii sanitare publice adecvate pentru clienţi, ceea ce afectează calitatea serviciilor oferite şi creează disconfort, în special în cazul cumpărăturilor prelungite, potrivit informațiilor oferite afaceri.news.ro.