Din oras

Febra gogosilor, in continua crestere. Clujenii au de ales dintre zeci de variante

Incepand cu vara aceasta, un nou trend a luat amploare in Cluj. Donuteria a devenit una dintre patiseriile cele mai frecventate de clujeni, motiv pentru care firma a deschis un magazin si in Iulius Mall. In urma succesului pe care l-a avut Donuteria, alte firme au preluat conceptul si l-au integrat in afacerile lor. Astfel, orasul devine tot mai ofertant in materie de gogosi, iar clujenii au posibilitatea de a compara aceste produse si de a le alege pe cele mai bune. Printre cei care au inclus ulterior in oferta lor aceste gogosi se numara si Daylight Donuts, magazinele LIDL si alte patiserii mai mici.

De cele mai multe ori, in graba de zi cu zi, gustarea dintre mese sau chiar una din mesele principale este redusa la un covrig luat in graba de la una din patiseriile din oras. Insa, graba se poate transforma cu usurinta in rabdare cand vine vorba de statul la coada pentru unul dintre cele mai vanate produse de patiserie din oras: gogosile. Fenomenul donuts a luat amploare in Cluj odata cu deschiderea Donuteriei care s-a extins recent si in incinta Iulius Mall. Cu toate acestea, in fata magazinului de pe strada Memorandumului, lumea continua sa stea la coada pentru gogosi. 

„Inca este coada si la Donuteria de pe Memo, deoarece Clujul este suficient de mare si de animat. Mai ales acum, ca au venit si studentii. Noi ne-am socotit foarte bine inainte de a deschide Donuteria atat in ceea ce priveste locatia, cat si populatia. Avem un plan de extindere pe care urmeaza sa-l ducem dupa ce consolidam Clujul”, explica Dan Olteanu, unul dintre asociatii Donuteriei.

Constienti de cresterea numarului de cereri, initiatorii acestei afaceri incearca sa creeze o comunicare eficienta cu clientii lor. Tocmai de aceea, spune Dan Olteanu, ei doresc sa respecte si sa materializeze dorintele cumparatorilor. Donuteria este deschisa la a introduce arome noi si de a le recomanda clientilor cele mai interesante combinatii. Most wanted luna aceasta este gogoasa cu Oreo, iar gogoasa lunii este cea cu fistic.

„Noi suntem in permanenta conectati la ceea ce doreste piata. Avem o comunicare si pe retele sociale, suntem foarte deschisi la discutiile cu clientii nostri si reactionam ca atare la nevoile lor. Avem in firma oamenii nostri care se ocupa de aspectul asta si incercam in permanenta sa venim cu surprize placute pentru clientii nostri”, completeaza Dan Olteanu.

In urma succesului pe care l-a avut, Donuteria a inspirat si alte firme sa asocieze cu afacerea lor conceptul donuts. Tocmai de aceea, magazinele LIDL si alte patiserii mai mici au inceput sa includa in oferta lor si diverse sortimente de gogosi. Concurenta pare sa vina, in schimb, din partea Daylight Donuts, franciza cu afacere americana, situata pe strada Bolyai Janos.

Preluarea trendului donuts, nu ii sperie pe initiatorii Donuteriei, deoarece, spune Dan Olteanu, clientii au astfel ocazia de a compara produsele. Mai mult, cresterea concurentei ii confirma acestuia succesul pe care il are Donuteria.

„Ma bucura treaba asta sau ne bucura pentru ca este vorba de un produs pe care piata il valideaza, un produs apreciat si avem baza de comparatie. Au aparut, intr-adevar, in stanga, dreapta si magazine americane cu produse congelate, cum ar fi Daylight Donuts, de exemplu. Lumea are astfel posibilitatea de a compara: calitate, pret, ingrediente. Cred eu, sau credem noi, ca ne avantajeaza comparatia asta. Drept dovada, se vede ca in locatiile noastre e in continuare animatie si suntem bucurosi de treaba asta. Categoric, concurenta nu ne sperie. Mai degraba ne mobilizeaza si ne dovedeste ca ne-am ales un segment de piata bun si valoros si, ca atare, suntem bucurosi ca suntem deschizatori de drumuri. Ca in orice afacere, deschizatorul de drumuri are un ascendent, ca sa zic asa, si sper sa-l mentinem si sa-l materializam in continuare”, spune acesta.

Daylight Donuts s-a deschis in urma cu o saptamana si a preluat in totalitate varianta americana a gogosilor. De pe rafturile patiseriei, clientii pot sa aleaga produse cu nume americanesti precum Long John, Holl Donuts, Junior, Glazed Donuts, Nutty Budy, Boston Creme si altele.

„Noi am deschis doar de o saptamana, in data de sase, martea trecuta. Am fost determinati de mai multe motive: in primul rand, ne-am dorit sa incercam o noua afacere, iar, in al doilea rand, de dragul ofertei produsului. Nu avem nimic in comun cu Donuteria, normal ca fiind acelasi produs, sunt, implicit, si asemanari. Nu as zice ca ne-am inspirat de la ei, adica ideea aceasta este pana la urma traditional americana si de acolo as zice ca am pornit”, spune Laura Dawoud, asociat al Daylight Donuts.

In ceea ce priveste competitivitatea la nivelul orasului, Laura Dawoud, considera ca aceasta reprezinta un lucru pozitiv. Existand diversitate in acest domeniu, cumparatorii vor avea posibilitatea de a-si alege produsele preferate.

„Speram sa fie competitive, bune si calitative ambele si sa mearga ambele. Cu cat sunt mai competitive, cu atat este mai bine. Pana la urma, e alegerea clientului. Este cel mai bine ca acesta sa aiba mai multe variante dintre care sa aleaga fiind vorba de acelasi produs, dar de retete diferite”, a incheiat ea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *