Istoria se repetă: același personaj însă cu alte jocuri de culise. După ce a privatiztat pe banii municipalității clujene festivalul Untold, Bogadan Buta pregăteşte, după aceeaşi, reţetă, trecerea pe persoană fizică a festivalului Neversea din Constanţa.
Cu trei luni înainte de a face publică intenţia organizării festivalului de pe litoralul Mării Negre, Bogdan Buta a depus, în luna ianuarie 2017, la European Union Intellectual Property Office (EUIPO), o cerere de marcă europeană pentru „Neversea”. Cererea este în prezent în procedură de opoziţie, o contestație fiind depusă de o firmă din Spania NEVERSEEN MEDIA.
În luna mai 2017 a fost depusă o altă cerere de marcă europeană NEVERSEA de acestă dată cu element figurativ identic cu sigla festivaului ce se va desfăşura în perioada 7-9 iulie pe litoral. Această marcă nu are trecut înca solicitantul deoarece examinarea Oficiului EUIPO nu este înca finalizată, dar reprezentantul este acelaşi ca şi la prima cerere de marcă.
„Ne propunem să dezvoltăm un eveniment de succes aici (Constanţa), gândit pe specificul regiunii, să-l promovăm tinerilor. Ne propunem să dezvoltăm un eveniment cu impact major încă de la prima ediţie. Să arătăm de ce nu Europei şi întregii lumi cum ne putem distra noi”, declara Bogdan Buta în martie 2017.
Reţeta de succes de la Cluj, sau cum poţi începe o afacere privată cu finanţare publică
Primăria Cluj-Napoca a finanţat din bani publici Federaţia Share cu 900.000 de euro în cadrul proiectului Cluj Capitală Europeană a Tineretului, din care 400.000 au fost destinaţi rezervării artiştilor prezenţi pe scenele Festivalului Untold, la o primă ediție de mare succes finanțată din bani publici. La finalul anului de Capitală Europeană a Tineretului, Federaţia Share, care chipurile a suportat toate cheltuielile, numai că brandul Untold nu a fost niciodată în proprietatea sa, a înregistrat datorii de peste 500.000 de euro din care peste jumătate (280.000 de euro) la furnizorii Untold.
Bogdan Buta a făcut parte din conducerea Federaţiei Share până în noiembrie 2014. În 3 decembrie 2014, Consiliul Local Cluj-Napocă alocă Federației Share 1,8 milioane de lei (circa 400.000 de euro), pentru rezervarea artiștilor internaționali principali pentru „Programul 2015”. Alocarea bugetară se face către un eveniment în care Primăria este partener. Numele Untold nu apare în Hotărârea de Consiliu. În 22 decembrie2014, Buta depune la OSIM o cerere de înregistrare a mărcii Untold pe numele său. Adică pe persoană fizică.
Primarul Emil Boc anunţa în noaptea de Revelion clujenilor prezenţi în centrul oraşului numele artiştilor şi data la care aceştia vor concerta la Cluj.
Numele festivalului avea să fie făcut public abia în 5 ianuarie când brandul Untold deja era înregistrat pe Bogdan Buta pe persoana sa fizică, urmând ca vizualizarea și valorizarea acestui eveniment să se facă pe banii farierilor de clujeni. Ulterior Bogdan Buta a înfiinţat o firmă, Untold SRL, prin intermediul căreia a organizat ediţia din 2016 a festivalului. În paralel Buta a mai înfiinţat şi o asociaţie, „Asociaţia Untold”, prin intermediul căreia a solicitat cu nerușinare, finanţare de la bugetul local de 2,5 milioane de euro.
Reţeta aplicată în acest an la Constanţa este copie la indigo cu modul de operare de la Cluj-Napoca.
Bogdan Buta depune în luna ianuarie 2017 la (EUIPO) cererea de marcă europeană pentru „Neversea”, iar în martie anunţă festivalul organizat în parteneriat cu Primăria Constanţa.
E mișto să faci bani din banii publici, nu? Marcă înregistrată!