Din oras

Evaluarile suplimentare la clasa a II-a – stres pentru elevi, test pentru profesori

5.000 de elevi clujeni de clasa a II-a vor sustine primele testari suplimentare in luna mai, potrivit calendarului Ministerului Educatiei. Evaluarile suplimentare ale elevilor clujeni, programate pentru semestrul al doilea, ar trebui sa fie un test pentru profesori, arata specialistii in pedagogie de la Universitatea “Babes-Bolyai” (UBB).

Ministerul Educatiei (ME) a decis, in 2013, ca scolarii din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a sa aiba parte de evaluari suplimentare incepand din 2014. La Cluj, primii care vor intra in furcile caudine ale examenelor vor fi 5.000 de elevi din clasa a II-a.

“Este vorba despre un proiect-pilot al Ministerului Educatiei in ceea ce priveste evaluarea progresiva a elevilor. Evaluarile sumplimentare sunt destinate elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, pentru a verifica la ce nivel sunt elevii si ce competente au. Notele nu vor fi trecute in catalog, dar sunt relevante strict pentru pregatirea testelor internationale”, a aratat inspectorul sef adjunct al Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Cluj, Mariana Pop.

Potrivit calendarului ME, elevii din clasa a II-a urmeaza sa sustina teste suplimentare la Matematica si Limba Romana.

Evaluarile sunt programate pe parcursul a doua sesiuni, in perioada 6 – 29 mai. Prima sesiune va avea loc in perioada 6 – 15 mai, iar a doua sesiune, in intervalul 20 – 29 mai.

Stres in plus pentru elevi, test real pentru profesori

Evaluarile suplimentare pot reprezenta un stres in plus pentru elevi, sunt de parere psihologii clujeni.

“Evaluarile s-ar putea sa reprezinte un stres in plus pentru copii, insa ar fi vorba de un stres pozitiv. (…) Ar fi vorba despre un factor motivant”, este de parere psihologul clujean Daniel David, seful catedrei de Psihologie Clinica si Psihoterapie din cadrul UBB.

Cercetatorul clujean avertizeaza insa, ca, probele destinate celor mici, reprezinta adevarate teste pentru dascali.

“Evaluarile sunt in primul rand un barometru pentru profesori care isi pot modifica strategiile de predare in functie de rezultatele obtinute de scolari. (…) Daca vom sti sa citim rezultatele, va fi un lucru bun, evaluarile vor avea consecinte pozitive. Notele unui copil de 8-9 ani conteaza mai ales pentru profesor, pentru ca pot sa reprezinte un element diagnostic al performantei lor ca dascali”, a continuat cercetatorul UBB.

Foto: scoalacorbi.wordpress.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *