Rautacisme

”Europarlavramentarul” ”Daneel” Buda insistă să ne arate că a făcut Dreptul la Agricultură și Veterinara la Drept

”Localele” comasate cu ”europarlamentarele”? Extrem de școlitul Daniel Buda (președintele PDL al PNL Cluj), susține că „nu există niciun impediment legal și procedural, legile din România permit acest lucru”.

Păi să vedem și noi acele ”legile” care permit acest lucru.

În primul rând, acest tip de comasare a fost deja respins de Curtea Constituțională în 2012.

Printre argumentele de atunci ale Curții se numără:

  • încălcarea principiului peridiocității alegerilor (care trebuie să fie clar stabilite, nu schimbate după bunul plac al unui partid);
  • încălcarea dreptului de a fi ales (să dea posibilitatea unui candidat să fie în cursă atât pentru o funcție locală, cât și pentru alta de reprezentare națională);
  • complicarea votului, prin mai multe buletine.

Și Comisia de la Veneția recomandă, în diverse rapoarte și ghiduri, ca tipuri diferite de alegeri să nu fie suprapuse tocmai pentru că acest lucru lezează dreptul indivizilor la o bună și corectă informare asupra problemelor puse în discuție. dar ăștia sunt niște venetici, să-și vadă ei de ale lor că acuși li se scufundă orașul sub picioare.

O altă problemă cu organizarea mai rapidă a alegerilor locale e că actualilor aleși le expiră mandatele în septembrie (în anul 2020, alegerile locale cu fost organizate în septembrie din cauza pandemiei de Covid). Dacă localele ar fi în iunie, România s-ar putea trezi cu două rânduri de primari și consilieri, unii în funcție așteptând să-și termine mandatul, alții având legitimitatea alegerilor.

O situație hilară care, vin unii cu „soluția”, poate fi evitată prin modificarea Codului Administrativ care prevede că mandatul unui primar sau consilier este de patru ani, fără a preciza că acesta poate fi schimbat mai devreme prin organizarea de alegeri.

Modificarea este însă complicată din cauză că aleșii locali nu vor dori să li se scurteze mandatul cu trei luni și jumătate și vor pune presiune în acest sens pe liderii partidelor. Probabil că mai ales cei de la PSD, a cărui conducerea nu are niciun interes să se grăbească.

Ceea ce zice și fostul președinte al CCR, Augustin Zegrean:

”Ca să poată să reducă mandatul, să micșoreze numărul de zile din mandatul deputaților, de exemplu sau al primarilor, al aleșilor locali, că despre ei e vorba acum, acest lucru se poate face numai prin lege organică. Deci ca să poată să facă alegerile locale deodată cu europarlamentarele, trebuie să hotărască asta printr-o lege organică, pentru că li se reduce numărul de zile din mandat, mandatul lor este de patru ani, scrie asta chiar în Codul Administrativ și ar trebui să știe, că nu-i așa vechi sau dacă nu, să-l mai citească o dată”.

”În al doilea rând, pentru a se face alegeri la termenul acesta din 2-11 iunie, trebuie iar o lege, prin care să stabilească data alegerilor acuma și nu la sfârșitul mandatului. Pentru asta sunt deja în întârziere, pentru că după cum spune Comisia de la Veneția, în anul în care au loc alegeri, să nu se facă modificări de lege, să nu se modifice legile electorale în anul în care au loc alegerile”.

Apoi ar mai fi limitarea teritorială a votului. La europarlamentare se poate vota la orice secție din țară sau la cele organizate în străinătate, în timp ce la locale doar în localitatea de domiciliu sau reședință. Cum se pot acomoda cele două tipuri de vot pentru alegători, nu e clar. Nu ne explică nici agricultorul în Drept.

Agricuktorul în Drept bagă doar cântec de sirenă cu ”comasarea acestor alegeri ar da ocazia tuturor partidelor și curentelor să își exprime clar un punct de vedere referitor la apartenența României la UE”.

Așa-i când de la coada vacii îți dai cu presupusul la lege. Păi, suprapunerea temelor de la locale cu acelea de la europarlamentare creează confuzii în rândul alegătorilor. ”Daneele”, mai deschide cartea la pagina cu ”Rolul primarului”! Citește acolo că acesta este de administrator – transport, acces la Educație, Sănătate șamd pe plan local.

Iar rolul politicienilor este ideologic, adică stabiliște priorități și politici generale.

Ce-are UE cu Prefectura? În afară de faptul că vă căcați pe voi că rămâneți fără primari și fără sprijin la Parlamentare, care ar fi temele comune ale ”aparteneței la UE” cu cele de administrator local? face primarul legi? Nu, doar le încalcă – mai ales cum bine demonstrează Baronul OSĂ al Cluj-Napoca.

Cam atât cu ”legile” care permit. Legile își permit ce vor mușchii politicienilor – și la Cluj-Napoca se vede perfect urinarea cu boltă pe legi.

Numai că așa e când agricultorii fac și dreptul și au impresia că pot ara printre legi.