Politica

Europarlamentarul Rareș Bogdan, despre șansele liberalilor de a-și onora promisiunile de investiții din campania electorală, în lipsa banilor: „Nu cred că se pune problema… nimeni nu ocolește un oraș precum Clujul”

Promisiunile PNL-iștilor în privința unor proiecte de anvergură, inclusiv a liberalilor clujeni, din campania electorală de anul trecut, s-au lovit de bugetul central marcat de austeritate și propus de Florin Cîțu. Chiar primarul Emil Boc a recunoscut recent că Centura Metropolitană nu are alocat nici un leu din proiectul de buget. Eurodeputatul clujean Rareș Bogdan, care este și prim-vicepreședintele PNL, consideră că proiectele Clujului nu pot fi ocolite. 

CITEȘTE ȘICentura Metropolitană NU va mai fi gata până în 2025. Emil Boc: „Puţin probabil ca anul acesta să fie şi licitaţia şi să demarăm lucrările”

„Aveți la Cluj o echipă excepțională pe care o conduce Emil Boc cu Alin Tișe și, bineînțeles, cu Daniel Buda, care este un europarlamentar foarte respectat, deci nu cred că vor fi probleme”, a apreciat eurodeputatul Rareș Bogdan. 

CITEȘTE ȘI: Noul guvern nu mai garantează proiectul metroului de la Cluj. Coaliția regândește sustenabilitatea investiției

De curând, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, s-a arătat sceptic în privința proiectului Metroului de la Cluj, prilej cu care a susținut că în urma studiilor de fezabilitate privind acest proiect, ministerul de profil și Coaliția de guvernare vor putea lua o decizie în privința fezabilității acestuia. 

Drulă nu s-a ferit să arate că Metroul va presupune costuri mari de realizare, dar și de întreținere și operare. 

Dacă acest proiect nu va primi fonduri prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), atunci Metroul din Cluj ar putea intra pe linie moartă, fiind în bună parte un proiect compromis. 

CITEȘTE ȘI: Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, despre METROUL din Cluj: „Nu o să fie mai cu moț decât cel de la București. Va avea costuri foarte mari de operare…”

„Proiectul metroului este prins în PNRR. 

Nu cred că se pune problema ca în Planul Național de Redresare și Reziliență să dispară o chestiune care este trecută acolo. 

Proiectul metroului, ca și drumul spre Bistrița, ca și Spitalul Regional, ca și Spitalul de Copii – sunt în PNRR, unde sunt câteva capitole clare care nu vor fi schimbate. 

Iar metroul din Cluj este o necesitate!

Clujul e al doilea oraș al României.

Clujul are capacitatea de a fi ceea ce este Munchen pentru Germania sau ceea ce este Milano pentru Italia, ori Barcelona pentru Spania. 

Deci are o creștere fabuloasă. 

Este orașul, CLAR – de la mare distanță  – numărul doi al României, polarizează toată Transilvania în jurul său și din punct de vedere financiar, și educațional, și universitar și, bineînțeles, medical.

Deci nu cred că se pune problema astfel încât Clujul să fie ocolit. 

Pentru că, până la urmă, nimeni nu ocolește un oraș precum Clujul. 

Nu are cum”, a declarat Rareș Bogdan

În privința candidaturii sale pentru președinția PNL, clujeanul Rareș Bogdan a apreciat că este prea devreme să se pronunțe, arătând că prioritară trebuie să fie guvernarea. 

Altfel, Bogdan nu a infirmat interesul pentru președinția PNL.

„E prea devreme astăzi să vorbesc despre asta. 

Acum trebuie să guvernăm cum trebuie, altfel candidăm pentru NIMIC, dacă nu guvernăm. 

Trebuie să guvernăm. 

Undeva în septembrie-octombrie va fi congresul, dacă ne hotărâm în vară, orice e posibil. 

Dar astăzi nu discutăm despre asta pentru că e mult prea devreme. 

Trebuie să ne preocupe guvernarea, nu ceea ce se întâmplă la partid. 

Pentru că partidul va fi afectat, în cazul în care nu guvernăm cum trebuie”, a conchis Rareș Bogdan. 
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *