Transportatorii romani care opereaza in Germania vor avea mari probleme sa isi continue activitatea incepand cu 1 ianuarie 2015.
„Impunerea de catre autoritatile germane a unui salariu minim pe ora, în valoare de 8,5 euro, precum si sanctiuni de 500.000 de euro în cazul nerespectării acestui lucru, sunt de natura sa ingroape definitiv orice operator de transport din Romania care tranzitează Germania”, spune europarlamentarul clujean Daniel Buda, care a intervenit prompt pentru a-i apara pe transportatorii romani.
„In calitate de europarlamentar, ii solicit public atat primului ministru, Victor Ponta, cât şi ministrului Transporturilor, Ioan Rus, sa intervina pe cai diplomatice pentru a reglementa situaţia transportatorilor romani in Germania. Cu totii ne-am dori salarii mult mai mari, dar, din pacate, conditiile economice nu ne permit acest lucru. De asemenea, în cursul zilei de astăzi, il voi sesiza pe Comisarul European al Transportului, doamna Violeta Bulc, precum şi pe presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, pentru a interveni de indata in vederea inlaturării acestor prevederi. Nici macar Germania nu trebuie sa isi permita sa abuzeze de puterea economica, atata vreme cat vorbim de o Uniune Europeana unita si puternica!”, crede Daniel Buda.
Uniunea Transportatorilor Rutieri din Romania: „Sunt masuri abuzive impotriva libertatii serviciilor in UE”
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania considera pozitia Germaniei drept abuziva.
„Incepand cu 1 ianuarie 2015, Germania introduce un salariu minim legal in valoare bruta de 8,50 Euro pe ora, care se va aplica si șoferilor profesionisti străini care efectuează operațiuni de transport internațional de marfa si persoane catre si din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul Germaniei.
Pentru fiecare ora lucrată de un sofer roman pe teritoriul german, se va aplica salariul minim din Germania – și nu cel din Romania. Amenda pentru neplata salariului minim din Germania poate ajunge pana la 500.000 Euro!
Pentru fiecare cursa operata de un sofer roman pe teritoriul Germaniei, transportatorul roman la care acesta este angajat are obligatia sa notifice inainte print-un raport scris autoritatile vamale din Germania. Desi legea intra in vigoare la 1 ianuarie 2015, autoritatile germane nu au furnizat pana la acest moment informatii clare și complete privind aplicarea acestei legi operatorilor străini.
Consideram că aceste masuri recent adoptate de Germania afectează grav libertatea serviciilor pe piata europeană și ne exprimăm ingrijorarea privind direcția către care se îndreapta Uniunea Europeana”, a declarat Radu Dinescu, secretar general al UNTRR, care crede ca „prin impunerea acestor noi reglementari, Statele dezvoltate din Europa de Vest precum Franta si Germania urmaresc ridicarea de bariere in fata competitorilor straini, în special a celor din Europa de Est pe care îi acuza de dumping social – termen tot mai des folosit pentru a justifica recentele masuri protectioniste ale Vestului. Termenul de dumping social este însă greșit utilizat, pentru că diferentele salariale intre Europa de Vest și cea de Est nu sunt o practică anti-concurențială, ci o consecință a standardelor sociale și de viață diferite între Est și Vest. Înainte ca Statele Vestice să implementeze măsuri protecționiste împotriva dumpingului social, ar fi bine să realizeze o evaluare realistă a impactului: Oare chiar sunt atâția cetățeni germani interesați să lucreze ca soferi profesionisti și nu isi găsesc de lucru – numai de la 8,5 Euro/oră?”, se intreaba Dinescu.
Legea completă privind reglementarea salariului minim pe economie în Germania (MiLoG) – varianta originală în limba germană și traducerea în limba română pot fi consulate AICI