In vizor

Emil Boc vrea sa creasca in trei ani cat nu a reusit in zece. Promite 50 de parkinguri, dupa ce in trei mandate a facut cinci

In fiecare mandat de primar Emil Boc a promis alegatorilor ca va rezolva problema majora a clujenilor – lipsa locurilor de parcare, astfel incat traficul din oras sa fie in parametri decenti. Recent edilul sef a afirmat ca orasul are forta de a construi in urmatorii trei ani un numar de aproximativ 40-50 de parkinguri, iar suma pe care ar putea sa o investeasca din bugetul local ar fi de aproximativ 20 de milioane de euro. In conditiile in care din 2004 pana in prezent in municipiul Cluj-Napoca au fost inaugurate doar 5 unitati de parcare, clujenii nu mai cred in ideile fanteziste ale lui Emil Boc

Primul parking construit din bani publici inaugurat in Cluj-Napoca a fost cel din apropierea cladirii Primariei. Din iunie 2007 clujenii au putut beneficia de cele 382 de locuri pe care le detine parkingul. Acesta este cea mai rentabila investitie in domeniu din partea Primariei, procentul de ocupare fiind in timpul saptamanii de 100%. Costurile de realizare a parkingului au fost de 14,6 milioane de lei, iar firma care a ridicat edificiul a fost Transilvania Constructii S.A.

Pasul al doilea in construirea de spatii de parcare a fost facut in a doua jumatate a lunii august 2010, cand a fost dat in folosinta parkingul amenajat de municipalitate pe strada Primaverii. Dupa scandaluri interminabile cu locatarii zonei, primarul de la acea vreme, Sorin Apostu, a reusit sa ofere cu circuit inchis, in regim de parcare de cartier cu abonament 461 de locuri. Initial parkingul a fost prevazut cu plante agatatoare care urmau sa inlocuiasca spatiul verde distrus prin ridicarea cladirii de patru nivele. In prezent plantele atarna uscate peste balcoanele parkingului, iar reprezentantii Primariei considera ca in cel mai scurt timp vor fi inlocuite cu o alta specie de planta agatatoare, mult mai rezistenta. Pentru ridicarea parkingului de pe strada Primaverii din bugetul local au fost cheltuiti 16,1 milioane lei pentru lucrarile realizate de Transilvania Constructii S.A. in subantrepriza Con-A si 47.120 de lei pentru dirigentia de santier asigurata de catre Panty Construct.

“De intretinerea plantelor din parkingul de pe strada Primaverii s-au ocupat cei de la Rosal. Este posibil ca acestea sa se fi uscat pentru ca nu le-a priit mediul. Vom lua in considerare inlocuirea cu o alta specie de planta agatatoare mai rezistenta”, au declarat reprezentantii Primariei.

Cel de al treilea parking inaugurat de municipalitate a fost in ianuarie 2012 in cartierul Gheorgheni, pe Aleea Baisoara. Investitia a fost de 4,6 milioane de lei plus TVA, iar constructorul a fost firma Construdava. Aici cetatenii beneficiaza de 350 de locuri de parcare. In vara aceluiasi an Emil Boc taia panglica in cartierul Manastur la inaugurarea parkingului de pe strada Mehedinti unde doar cu abonament exista 126 de locuri de parcare realizate cu o investitie de 2,4 milioane de lei + TVA.

Ultimul dintre parkingurile ce apartin municipalitatii clujene a fost inaugurat fara prea mult tam-tam din partea oficialilor in iunie 2013 pe strada Fabricii de Zahar din cartierul Marasti. Spre deosebire de restul locatiilor de parcare ale Primariei lucrarile au durat trei ani, intarzierea fiind cauzata de intrarea in insolventa a firmei executante, Concefa din Sibiu. In prezent cele 310 de locuri de parcare de pe strada Fabricii stau mai mult neocupate, deoarece oamenii zonei prefera sa isi lase masinile pe trotuar, blocand accesul pietonilor. Din bugetul municipiului, pentru ridicarea parkingului din Marasti, s-au cheltuit 7,24 milioane de lei.

In conditiile date promisiunea recenta a edilului de 40-50 de parkinguri in 3 ani pare scoasa din filmele SF. Primarul Emil Boc a afirmat la emisiunnea Stiri de Cluj Live ca municipalitatea ar putea construi in urmatorii trei ani, cu o investitie de aproximativ 20 de milioane de euro, 40-50 de parkinguri de cartier. Acest lucru ar solutiona in mare parte problema locurilor de parcare din oras.

In conditiile in care in 10 ani orasul a construit 5 parkinguri cu un numar total de 1.913 locuri, este greu de crezut ca initiativa primarului va putea fi pusa in practica. Locatiile pentru visul maret al lui Emil Boc urmeaza a fi identificate pe spatiile ocupate in prezent de garajele metalice dintre blocuri. De mai bine de doi ani Emil Boc promite ca va incepe daramarea garajelor, insa pana in prezent nu a fost miscat un deget din aprtea administratiei de pe Somes.

Daca in 11 ani municipalitatea condusa de Emil Boc a reusit construirea a 5 parkinguri, in trei ani initiativa populista de a ridica 50 de asemenea structuri este greu de realizat.

“Avem nevoie de 40 – 50 de parkinguri supraterane de 400 de locuri sau mai mici, de 80 de locuri. Ar fi o investitie de 20 de milioane de euro, dar care ar oferi o gura de aer Clujului. Aceste parkinguri ar prelua masinile parcate pe strazile importante si ar creste benzile pentru circulatie. Parkingurile vor fi construite pe actualele garaje dintre blocuri. Am cerut sa fie identificate locatiile si vom vedea unde se poate lucra”, a afirmat Emil Boc, joi seara, in cadrul emisiunii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version