In vizor

Emil Boc și Liviu Neag, țăranii administrației locale, au ales BCR pentru plata contactless în troleibuze în dauna Băncii Transilvania, stâlpul Clujului și Banca Nr. 1 în România

Acest articol este unul de atitudine și reprezintă strictamente poziția ziarului. Ne-am facut un nume în acest oraș exact prin această atitudine, chit că vă convine sau nu vă convine.

Pe ascuns, așa cum îi place lui Liviu Neag, șeful companiei de transport public, să facă lucrurile (nu și-a depus declarația de avere de peste 10 ani), pe liniile metropolitane care deservesc Floreștiul au fost instalate pe NV niște aparate de plată contactless pentru clujenii dornici să plăteasca prin această metodă modernă un bilet de călătorie. 

Însă aici apare problema. Aparatele sunt furnizate de către BCR, care va încasa comisioane bancare pentru rulajul efectuat. În mod normal, dacă CTP nu e regia lor privată, adică a lui Boc și a lui Neag, desemnarea unui provider financiar pentru această soluție trebuia să se facă prin licitație, căci discutăm de o companie publică. 

Însă, dacă tot avea puterea Neag de a desemna prin încredințare directă acest provider, ne întrebam de ce el Liviu Neag și primarul orașului, fiindcă această decizie nu s-a luat fără el, ne întrebam de ce acest serviciu nu a fost încredințat Băncii Transilvania? Vă spunem noi, de țărani ce sunt Liviu Neag și Emil Boc. Niște mitocani nerecunoscători, care au facut din Cluj o tarla, proprietate personală. 

Banca Transilvania nu este doar numarul 1 în topul băncilor din România, ci este bancă locală, stâlp al comunității. Contribuitor fiscal de excepție, reper social care susține financiar zeci de mii de companii din Cluj și sute de mii de angajați. Bancă ce a sprijinit inclusiv administrația locală, cumparând cu bani grei numele Polivalentei, aflată in faliment, sponsorizând cu bani grei proiecte electorale precum ”U” Cluj, care a ratat promovarea. 

Băi, să fii atât de nesimțit și să nu te gândești la asta e tare trist. Nu înțelegeți greșit, nu murea Banca Transilvania dacă nu punea mâna pe acele comisioane. E vorba aici de gest, de caracterul unui parteneriat. 

PS: De când am început să punem întrebări la BCR și la CTP despre această inițiativă, cele doua entități s-au opărit atât de tare încât mâine organizează „conferințe de presă” de lansare a produsului.

PS 2: Reprezentanții BCR ne-au trimis următorul punct de vedere: „În urma solicitării telefonice de mai devreme, legata de modul în care am fost selectați pentru instalarea soluției de plată, va rugăm sa adresați cererea Companiei de Transport Public. Alături de partenerii noștri, noi furnizăm soluția acolo unde suntem solicitați, indiferent de modalitatea de selecție, Cluj-Napoca fiind cel de-al 9-lea oraș în care o instalăm în ultimul an. Soluția este disponibilă pentru orice posesor de card, indiferent de banca emițatoare”.

PS 3: Liviu Neag, directorul CTP, a declarat următoarele: „Cei de la BCR au venit la noi cu această soluție. Ei au deja această experiență. Noi colaborăm și cu Banca Transilvania, există programul 24pay prin care biletele pot fi cumpărate cu ajutorul unui cod QR. Mai multe veți afla și din partea celor de la BCR mâine”.

PS 4: Frumos cum fiecare își aruncă călătorul, posesor de card contactless, în ograda celuilalt. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *