Din oras

Emil Boc ne salvează de mașinile personale: „Direcția Clujului este plecată din Gară. Orașele care s-au bazat pe mașină au rămas codașe în istorie”

Traficul din Cluj a fost blocat iremediabil de blocurile construite prea multe și prea înalte pe străzi de case. După ce Primăria Cluj-Napoca a aprobat construirea acestor blocuri, acum primarul vine să ne salveze de mașinilor locuitorilor la bloc, demonizându-le.

Viitorul mașinii, potrivit primarului Boc, este în parcare. Însă de unde parcare? Parcările publice, cu abonament, nu există în toate cartierele orașului, iar acolo unde sunt, nu sunt pentru toți. Parkinguri, nici atât! La noile ansambluri rezidențiale, un loc de parcare se vinde cu sume între 5 și 10 000 de euro, pe care nu toți și le permit. Și, atunci, viitorul este de fapt pietonalizarea mașinilor, care vor ajunge, mai mult ca acum, să ocupe toate spațiile verzi și trotuarele.

Descurajarea traficului auto a ajuns în prezent singura soluție pentru trafic, nu pentru că aleșii locali ne vor sănătoși, ci pentru că nu mai au nicio altă soluție pentru prea multele mașini de la prea multele blocuri pe care le-au aprobat. Însă, în loc să spună asta, Emil Boc pozează la radio în îngerul salvator al sănătății noastre. Chipurile, mașinile, care sunt dracul gol, aduc poluare, și de-asta trebuie eliminate și înlocuite cu trotinete, biciclete și cu mersul pe jos care face piciorul frumos, cu condiția ca piciorul să fie apt de mișcare. Pentru mulți însă (bolnavi cronici, vârstnici) nu e.

Astăzi, Emil Boc ne-a explicat la un post de radio local cum mașinile sunt „ura și la Gară”, viitorul fiind al pedalelor, ca în Familia Flintstones. Fiindcă asta înseamnă viitor, modernitate și progres citadin:

„Direcția Clujului este plecată din Gară. Eu vă asigur că dacă pe Bulevardul 21 Decembrie mai dărâmăm 4 clădiri să mai facem 2 benzi de circulație, în următoarea zi acele benzi vor fi la fel de pline, la fel de aglomerat și la fel ne vom sufoca în trafic, vom înghiți mai multe gaze de eșapament și ne vom îmbolnăvi și vom ajunge în spitale.

Nu e popular ce spun, dar viitorul mașinii în Cluj-Napoca nu mai este la fel cum a fost până acum. Viitorul în Cluj-Napoca este ca mașina să o folosești pentru deplasările pe care le ai în afara orașului, să mergi într-un weekend, să te duci într-o deplasare neesențială, dar pentru ce înseamnă viața de zi cu zi, alternativele trebuie să fie transportul în comun, mersul pe bicicletă, combinat cu mersul pe jos sau cu forme de sharing pe care le pune la dispoziție societatea contemporană.

Vedeți, lumea a plecat de mult într-o altă direcție, noi nu putem rămâne în urma istoriei. Orașele care s-au bazat pe mașină au rămas codașe în istorie. Orașele care au trecut la alternativa la mașină sunt orașele prezentului și ale viitorului. Mergeți în întreaga Uniune Europeană, în marile orașe, și vedeți piste de biciclete, transport în comun, tren metropolitan, metrou, spații verzi de calitate, spații publice mari, terase, locuri publice unde oamenii să se întâlnească, spații precum cele pe care vrem să le facem noi, de la Gilău până la Bonțida, pe malurile apelor, pe malul Someșului, velo și pietonal, astea sunt soluțiile viitorului, repet, spre care ne îndreptăm. (…)

Repet, 95% din timp mașina stă într-un loc. Calculați timpul pe care îl aveți cu mașina dumneavoastră: cât timp într-o zi îl folosiți? Restul e pentru parcare sau în trafic, în aglomerație! Vreți în continuare să avem oameni în spitale de boli generate de poluare? Pentru că mașinile nu sunt sfinte, din nefericire! Aduc poluare, prin excelență, asta este realitatea!

Ați văzut cum arată Piața Blaga, Napoca, Petru Maior, ne place că arată bine, că are o dimensiune verde, nepoluantă, europeană, că suntem în rând cu lumea. Dacă vrem să aducem bani europeni și să ne modernizăm orașul, putem face numai așa! Doriți să rămâneți scufundați în mașini, în rable, în poluare, în incapacitatea spitalelor de a face față? De rable e plin pe toate trotuarele, din toate cartierele orașului”, a declarat primarul Boc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version