Rautacisme

Emil Boc ne arată că se pricepe la toate. Din tainele realizării metroului aflăm că: „e un singur șobolan care merge dintr-un capăt până-n altul. Începe dintr-un loc și merge până-n capătul ălălalt, unde se termină liniile de metrou” (…) „să se ducă șoarecele ăsta să facă toate stațiile necesare”

Cele de mai sus, sunt declaraţii date de Însuşi El, Marele Priceput, în Joia și Vinerea Mare, la una dintre emisiunile sale de chitanţier unde este lăsat să bată câmpii. Szakats Istvan a avut răbdarea de a face un extras de perle de incultură inginerească dintre cele după care s-a scufundat în adâncul necunoştinţelor sale, Însuşi El, Maestrul şi Primarul Cluj-Napoca.

Prin urmare, să derulăm banda:

„1:1 Poi vezi… ai o gură atât de mare

1:2 că nu-l lași pe om să vorbească

1:3 să-ți spună de ce

1:4 poi tocmai asta încerc să-ți explic

1:5 că trebuie să intre de undeva șoarecele ăla

1:6 că toate stațiile se fac concomitent, toate odată

1:7 într-un an de zile vom avea toate stațiile

1:8 da? să se ducă șoarecele asta să facă stațiile necesare

1:9 ca să poa să ajunge să le creezi

1:10 că nu poți altfel să… mergi cu…cu treaba…

1: 11 că după ce ai băgat șoarecele ăla sub pământ, nu poți să-l…oprești

1:12 să poată intra.. să intre… șobolanul ăla sau șoarecul ăla…

1:13 care face câte trei metri pe zi….de… aproximativ….de….de tunel

1:14 ca să poată intra, trebuie o organizare mare de șantier

1:15 în Florești, asta ar înseamna să dărâmi niște blocuri ca să poți organiza asemenea intrare de șantier.”

Bun, să încercăm, să facem nişte hermeneutică (traducere pe perlă dată):

„1:1 Poi vezi…ai o gură atât de mare” // poftiți?

„1:2 că nu-l lași pe om să vorbească” // poftiți?

„1:3 să-ți spună de ce” // poftiți?

„1:4 poi tocmai asta încerc să-ți explic” // poftiți?

„1:5 că trebuie să intre de undeva șoarecele ăla” // se cheamă cârtiță

„1:6 că toate stațiile se fac concomitent, toate odată” // remarcabil!

„1:7 într-un an de zile vom avea toate stațiile” // și mai remarcabil!

„1:8 da? să se ducă șoarecele asta să facă stațiile necesare” // cârtița nu face stații, alea se fac prin săpătură deschisă

„1:9 ca să poa să ajunge să le creezi” // idem

„1:10 că nu poți altfel să… mergi cu…cu treaba…” // poftiți?

„1: 11 că după ce ai băgat șoarecele ăla sub pământ, nu poți să-l…oprești” // ok

„1:12 să poată intra.. să intre… șobolanul ăla sau șoarecul ăla…” // nu e șobolan, e cârtiță

„1:13 care face câte trei metri pe zi….de… aproximativ….de….de tunel” // dacă face trei metri pe zi, cârtiței o să-i trebuiască 8 ani ca să ajungă numai până-n Calvaria. Poate ați vrut să ziceți 30?

„1:14 ca să poată intra, trebuie o organizare mare de șantier” // ok

„1:15 în Florești, asta ar înseamna să dărâmi niște blocuri ca să poți organiza asemenea intrare de șantier” // ok. dar parcă acesta era scopul declarat al pproiectului: decongestionarea traficului din şi înspre Floreşti? ce anume se decongestionează din şi înspre Sopor?

Că nu-i nici şoarece, nici şobolan, ci cârtiţă, e una. Dar că „şobolanul” sau „şoarecele” „ăsta” sapă şi staţiile, deja e prea mult. Staţiile se sapă prin decopertare Măestrică. Iar că acestea vor fi gata într-un an când sub neadministrarea ta un drum de suprafaţă de 1,5 kilometri abia a fost gata în 5 ani, este deja mult prea mult pentru orice abureală demnă de-o baie turcească.

Totuşi, Domnule primar al municipiului Cluj-Napoca, oare nu ar fi o idee bună să mai lăsați și niște ingineri la microfon, să vorbească mai concentrat, mai în termeni tehnici, mai precis așa?