Rautacisme

Emil Boc a aflat și el că trece trenul prin Zona Metropolitană Cluj

De ani de zile se discută posibilitatea folosirii căii ferate care traversează Cluj-Napoca pentru realizarea unei legături rapide pe axa Baciu-Jucu în Zona Metropolitană Cluj. Adicătelea un fel de metrou ușor, cum ar veni. O soluție cu care i s-a dat peste nas primarului ori de câte ori a adus în discuție execuția unui metrou subpământean.

Dar, de dimineață, bănuim că Emil Boc s-o fi sprijinit de sertarul în care zăcea vreun studiu pe această temă, sau vreo monitorizare mai veche de presă. Altfel nu ne explicăm cum de a scos această idee de la naftalina amintirilor să ne-o fluture ca fiind din nnou a lui. Sau el o fi zis altceva, dar lingăii cu care a stat de vorbă s-au gândit să-i zică că-i cazul să ne dea din nou dovezi despre genialitatea Excelenței Sale Maestrul cel Șefu’. Care, din spatele unui microfon prietenos ne-a zis că n-avem bani, dară iubirea de proiect este un zid care nu se încovoaie doar din atât – prin urmare, în loc de metrou sau centura metropolitană (despre al cărei studiu de fezabilitate și banii alocați abia așteptăm să vorbim cui vor fi dați), primarul ne mitraliază cu vorbele despre bunele intenţii. S-ar putea să avem trenuleț metropolitan, care ar putea lega comuna Baciu de Jucu.

„Suntem în discuţii cu CFR, cu Consiliul Judeţean şi cu comunele învecinate pentru utilizarea culoarului de cale ferată. E un proiect al nostru în care avem nevoie de implicarea şi susţinerea directă a CFR, care trebuie să îşi exprime foarte clar acordul. E o magistrală feroviară internaţională pe care noi trebuie să ne pliem. Traseul va lega Baciu de Aeroport, poate şi de Jucu şi va aduce dezvoltare economică şi locuri de muncă pentru zona de nord a municipiului, dar şi pentru Baciu şi Jucu. Sunt mult mai mulţi actori implicaţi decât municipiul Cluj-Napoca”, a spus Emil Boc.

Noi ne amintim câte materiale s-au scris în presă pe această soluție și cum lua Emil Boc în râs acest subiect al trenului urban la care a achiesat și arhitectul Șerban Țigănaș. De asemenea, ne amintim cum astă vară cei de la Ministerul Transporturilor introduceau în spațiul public ideea de tren regio urban. Așa că mai ușor cu “e un proiect al nostru”, “în care avem nevoie de implicarea şi susţinerea directă a CFR” și alte bla-bla-bla-uri spuse numai pentru a avea pe cine da vina în cazul cel foarte probabil al prăfuirii și acestei promisiuni. Cei de la Ministerul Transporturilor, de care aparține CFR, sunt disponibili, altfel nu deschideau discuția – dar, vorba Maestrului: “sunt mult mai mulţi actori implicaţi” și cel care numai își mimează rolul, este chiar el.

Singurul trenuleț pe care l-au avut și-l vor avea clujenii în mandatele lui Boc a fost cel din Parcul Feroviarilor (din prima iarnă a primului mandat), când acesta s-a jucat de-a Orășelul Copiilor. Care Orășel (ca joacă), l-a extins apoi la nivelul întregului Cluj. Se vede acest lucru după cât de copilărește este administrat municipiul – de parcă cineva se joacă cu lopățica în găletușa administrației publice locale, risipindu-i conținutul numai către privilegiații primarului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *