Din oras

"Electric Castle Faces" vs. "Untold Faces". Organizatorii celor doua festivaluri se "bat" in idei

Concursul de fotografie „The Untold Faces”, lansat de echipa Day 15 pentru festivalul de muzica care va incepe, maine, la Cluj-Napoca, naste noi controverse intre organizatori si echipa Electric Castle, care inca de la editia de anul trecut are albume dedicate festivalierilor, denumite „Faces”. O alta copie a festivalului de la Bontida, considera fanii acestuia, dupa conceptul barurilor construite din lazi de bere.

“Cum sa colaborez cu un eveniment sustinut masiv din bani publici, la prima editie, cand el se doreste un EC urban?”, se intreaba Teodor Negrea, directorul Electric Castle, la una dintre postarile care face referire la ideea furata de albume foto, intitulata “Faces”.

Electric Castle a promovat, inca de la editia de anul trecut, albume de fotografii dedicate electricilor, denumite “Faces”, un tribut vizual dedicat “oamenilor faini” care aleg sa coloreze festivalul de la Bontida. In acest an, Untold Festival vine cu o idee care seamana izbitor: organizeaza un concurs de fotografie, denumit “The Untold Faces”. Este un concurs de fotografie de portret deschis tuturor, fotografi profesionisti sau amatori, si a fost gandit de echipa Day 15. Concursul este unul cu premii, intre 200 si 1.000 de euro.

„Peste 50.000 de persoane sunt asteptate in fiecare zi la Untold Festival, in perioada 30 iulie – 2 august. Propunem deci, fotografilor amatori sau profesionisti, indiferent de varsta, sa descopere sute de astfel de povesti, mii de chipuri si sa pictam impreuna un altfel de tablou al inimii Transilvaniei”, transmit organizatorii acestui concurs.

Reactiile “fanilor” Electric Castle nu au intarziat sa apara pe retelele de socializare, cei de la Untold fiind, din nou, pusi in pozitia de a fi copiat ideea de la organizatorii festivalului de la Bontida.

„Noi nu-i acuzam, neaparat, ca au furat idei de la noi. Suntem constienti ca multi se vor inspira din ceea ce facem noi bun, asa cum noi ne inspiram din ceea ce fac altii. Eu acuz lipsa de bun simt a celor care organizeaza acest festival: de 3 ani am gandit un concept vizual, pe care l-am dorit unic, in care lazile albe de bere produse special pentru noi sa fie un element foarte prezent: de la interventiile temporare facute din lazi, la amfiteatre si mobilier tot din navete, labirintul de fum e facut tot asa…pana la chestii utile, precum e barul – conceput tot din lazi de bere”, este pozitia transmisa pe Facebook de Teodor Negrea.

El face referire la o alta idee copiata de Untold, cea a barurilor din lazi de bere, considerata de acestia „semnatura” festivalulu de la Bontida.

„Echipa DAY15 este un fan al tuturor evenimentelor cu valoare adaugata din orasul Cluj-Napoca sau din afara lui. Consideram ca festivalurile sunt o oportunitate perfecta de a aduce laolalta oameni din diverse tari, culturi, religii si de a crea un climat de intelegere si un sentiment de „feel good”. Toate festivalurile au anumite elemente comune cum ar fi muzica, oamenii, distractia, imbracamintea specifica etc. si atunci automat campaniile adiacente festivalurilor sunt supuse unor cuvinte cheie cum ar fi „Coachella  Valley Music”, „People of Tomorrowland” si chiar si „Faces of Festivals”. Alaturarea numelui festivalului Untold cu „faces” a devenit naturala datorita prezentei foarte multor oameni „necunoscuti” Clujului”, arata Razvan Luca, coordonatorul proiectului Day 15.

„In proiectul DAY15, noi intotdeauna dorim sa implicam diferite comunitati din Cluj-Napoca si nu numai. Daca in martie am lucrat cu peisagisti si horticultori, in mai cu artisti de street-art, am considerat oportun sa scoatem in fata fotografii Clujului in acest proiect. Mai mult decat atat, dorim sa le premiem munca lor prin accesul gratuit in festival si premii semnificative in valoare de 1700 euro. Pe langa pagina „The Untold Faces”, vom avea si un proces transparent de jurizare „de autori”, adica fiecare participant va fi parte din juriu si va nota fotografiile celorlalti participanti si vom organiza si o expozitie unica cu toate portretele lor. In concluzie, ce facem noi este mai mult decat o pagina de Facebook, mai mult decat un concurs si speram ca publicul il va aprecia ca atare”, conchide acesta.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version