In vizor

Electric Castle acuza Untold ca a '”furat” conceptul de bar din lazi, “semnatura” festivalului de la Bontida

Cu cateva zile inainte de Untold Festival, organizatorii celui mai mare festival de muzica din Romania – Electric Castle – arata cu degetul spre tinerii de la Federatia SHARE, care-i aduc la Cluj a pe Avicii si David Guetta si spun ca isi insusesc un concept de bar, o idee creata special pentru evenimentul de la Bontida, inca de la prima editie. Nu este singura “disputa” dintre cei doi organizatori: daca la Electric Castle, cei de la Untold si-au amplasat un banner imens la intrarea in Bontida cu ocazia festivalului de la sfarsitul lunii trecute, acum “electricii” isi vor lansa aftermovie-ul oficial in 29 iulie, cu o zi inainte de inceperea festivalului din Cluj-Napoca.

Disputa dintre cei doi organizatori majori de evenimente a inceput pe retelele de socializare, dupa ce reprezentantii Electric Castle au aratat ca cei de la Untold au “copiat” conceptul barurilor construite din lazi de bere.

Andi Vanca, PR Electric Castle, arata ca festivalul de la Bontida are un un concept foarte clar definit.

“Acest concept include si amenajarile sau identitatea vizuala a evenimentului. Inca de la prima editie a Electric Castle ne-am dorit sa avem cateva elemente si instalatii care sa ofere unicitate evenimentului si sa devina <> noastra. Un astfel de element sunt lazile albe de bere (construite special pentru noi de catre un partener) din care am construit barurile, un labirint de fum, un amfiteatru, dar si alte elemente vizuale. De asemenea si in cadrul Electric City am folosit lazile albe de bere pentru a construi diverse structuri”, a transmis Vanca, pentru Ziar de Cluj.

Reactia organizatorilor Untold Festival a fost aceea ca Ursus a impus conceptul de bar pe lazi.

“Conceptul de bar nu a fost decis de noi, ci de sponsorul principal, Ursus. Noi ne-am asigurat ca avem tot necesarul logistic pentru implementarea dorintei sponsorilor”, a declarat Stefania Giurgiu, PR Untold Festival.

“Au existat alte evenimente in lume, cu mult timp inainte, care au folosit acelasi sistem de baruri. In niciun caz nu este o creatie originala. O sa avem insa creatii originale la festival, incepand cu decorul main stage-ului, instalatii si proiectii pe perdea de apa, proiectii holografice, lucruri care sunt cu adevarat premiere in Romania”, a adaugat Bogdan Buta, directorul Untold.

In replica, Andi Vanca, PR Electric Castle, a declarat:

“Cand ne-am hotarat sa construim astfel barurile (2013) nu stiam de existenta unui alt eveniment/festival care sa fi facut ceva similar. Nici in prezent nu stim vreun eveniment sau festival care sa fi facut ceva similar. Singurele exceptii o reprezinta The Color Run din Bucuresti si un eveniment din Germania care anul acesta a folosit un sistem similar de baruri. In cazul The Color Run, partenerul care ne-a furnizat noua lazile, a construit acolo niste baruri similare cu ale noastre, dar doar dupa ce ne-a cerut acordul de a folosi aceasta idee”.

Micile sicane dintre cei doi organizatori reies si din modalitatea prin care se promoveaza. La editia din acest an a Electric Castle, cei de la Untold au instalat un banner imens, care anunta evenimentul lor, la intrarea in Bontida. Totusi, oficial, Buta spune ca Electric Castle nu este concurenta lor.

“Noi am facut tot ce am putut pentru a-i proteja, incepand de la anuntarea evenimentului cat mai tarziu, nu ne-am suprapus cu anunturile lor, am evitat aducerea anumitor artisti, am incercat sa mergem pe un segment diferit: daca ei sunt mai nisati, noi am mers pe o abordare mai comerciala. Din punctul nostru de vedere, sunt evenimente diferite, care cresc impreuna Clujul. Nu avem nicio problema”.

In replica, cei de la Electric Castle au anuntat, deja, pe pagina de Facebook a evenimentului, ca filmul de promovare al festivalului de la Bontida va fi lansat in 29 iulie, adica exact cu o zi inainte de inceperea Untold Festival.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *