In vizor

Efectul Untold asupra industriei hoteliere: “Impactul a fost fantastic!”

Hotelierii clujeni, dar si cei care si-au dat in chirie apartamentele in regim hotelier, au fost cei mai castigati in perioada Untold Festival. Inca din ianuarie, multe hoteluri din Cluj-Napoca erau rezervate 100%. Vicepresedintele Asociatiei Hotelierilor din Cluj, Sorin Radoi, spune ca niciun alt eveniment organizat vreodata in oras nu a adus atat de multi turisti.

“Evenimentul a fost benefic pentru tot orasul, pentru hotelieri in mod special. De exemplu, in 5 ianuarie era rezervat tot hotelul pentru acest festival. In 15 ianuarie ne-am intalnit cei din breasla hotelierilor, iar atunci erau deja rezervate aproape toate camerele. Cu trei luni inainte de festival, sunau din toate partile sefi de companii, sefi de hoteluri din Bucuresti, prieteni, colaboratori, sa incercam sa le rezolvam camere. Impactul a fost fantastic! Veniturile orasului, a hotelierului, a tot ce inseamna alimentatie publica, au crescut foarte mult. Nici un eveniment nu l-a egalat, nici TIFF, care a ajuns la a 13-a editie. Festivalul de film aduce multi oameni in Cluj, dar nici pe departe fata de cat a adus Untold sau Electric Castle”, spune vicepresedintele Asociatiei Hotelierilor din Cluj, Sorin Radoi, care este si co-proprietar al Hotelului Topaz.

Radoi este de parere ca evenimente de acest fel ar ridica foarte mult industria hoteliera din oras.

“Daca in Cluj se fac 2-3 evenimente de acest fel pe an, conteaza extrem de mult, de la taxiuri, hoteluri, alimentatie publica, cartele telefonice care s-au incarcat aici. Toata lumea a castigat, a fost un fenomen fantastic”.

Statistic vorbind, Cluj-Napoca dispune de 129 de unitati de cazare. Cu o luna inainte de festivalul care s-a incheiat luni dimineata, pe o raza de 50 de kilometri nu mai era nicio camera disponibila in pensiuni si in hoteluri.

Totusi, Clujul nu duce lipsa de locuri de cazare. Comparat cu  Zurich, orasul elvetian care are o populatie de aproximativ 380.000 de locuitori, Clujul sta bine la acest capitol, este de parere Radoi.

„In Zurich nu sunt atatea hoteluri. S-a ajuns in aceasta situatie, sa nu mai existe locuri de cazare, din cauza varfurilor. Totusi, anul are 365 de zile si in fiecare zi trebuie sa iti umpli hotelul. Daca nu ai vandut astazi, in a doua zi camera nu mai poti sa o vinzi. Nu ne putem lua doar dupa varfuri. De aceea s-a ajuns ca, in Cluj, sa fie foarte multe camere goale si sa vindem prea ieftin. Sunt orase mai mici ca si Cluj-Napoca, unde camera e mai scumpa cu 30-40%”, spune Radoi.

Si segmentul inchirierilor in regim hotelier a mers foarte bine in perioada festivalului.

Sanda Moldovan, presedintele filialei clujene a Uniunii Nationale Imobliare, spune ca in perioada festivalului de muzica, au fost multe apartamente care erau scoase la vanzare si au fost inchiriate cu aceasta ocazie, cu sume destul de mari pentru patru zile.

“Pe segmentul imobiliar, chiria in regim hotelier a fost foarte cautata, s-a ocupat tot ce se putea in aceasta perioada. Oamenii au cautat chirie mai mult direct pe Internet, prea putin prin agentii imobiliare, deoarece doritorii erau tineri si foarte tineri”, spune Sanda Moldovan.

Cat priveste preturile foarte mari pentru cazare in perioada Untold, Moldovan este de parere ca a venit ca un fapt firesc.

“Cererea a depasit cu foarte mult, fata de orice perioada a anului. Evenimentul a miscat piata adormita. Este ceva normal”, conchide ea.

Foto: facebook.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version