Cluj-Napoca este orașul cu cele mai multe autobuze electrice din România și în primele 10 orașe din Uniunea Europeană, susțin reprezentanții autorităților. În continuare însă, pe traseele secundare circulă o serie de microbuze ce reprezintă „cea mai ‘primitivă’ parte a flotei CTP Cluj”, potrivit specialiștilor din cadrul Mobilitate Urbană Durabilă.
„Microbuzele Ford Tranzit achitionate în 2006 reprezintă cea mai ‘primitivă’ parte a flotei CTP Cluj.
Dotate cu ușă manuală, cu treaptă la urcare și fără afișaje sau anunțuri de stații, aceste dubițe de tip ’16+1′ amintesc mai degrabă de maxi-taxi-urile de pe litoral din anii ’90 decât de transport public urban într-un oraș.
Folosite cu precădere la transportul special pentru persoane cu dizabilități și pe traseele secundare, acestea sunt o prezență comună și pe anumite trasee de transport elevi, pe liniile 22 și M35, iar în zilelle de weekend și pe linia 46”, semnalează specialiștii de la Mobilitate Urbană Durabilă.
În urmă cu doi ani, municipiul Cluj-Napoca era oferit drept un oraș model, „cu cele mai multe autobuze electrice din România”, potrivit autorităților.
„Municipiul nostru are cea mai mare flotă de autobuze electrice din România și se află în primele 10 orașe din Uniunea Europeană, raportat la numărul de locuitori.
Acest lucru arată respectul nostru față de clujeni, dorința de a oferi o calitate a vieții superioară la Cluj, de a promova transportul public nepoluant”, declara, în septembrie 2019, primarul Emil Boc.
sursa: capturămobilitatecluj-napoca/facebook.com