Locuitorilor din Măguri Răcătău și celor din Mărișei li s-au promis înainte de fiecare alegeri asfalt pe drumul impracticabil care leagă cele două comune. Alin Tișe a avut nevoie de trei ani și jumătate ca să realizeaze asfaltarea pe jumătate din acest drum.
Locuitorii și turiștii din zonă, plătitori de taxe, și-au distrus adesea mașinile în trafic din cauza acestui drum. Iar mulți turiști au preferat să ocolească zona chiar dacă este una dintre cele mai spectaculoase din Munții Apuseni.
Acum, la sfârșit de 2019 va demara asfaltarea a 4,9 kilometri de drum. Având în vedere că iarna bate la ușă, iar în zonele de munte sosește mult mai repede sperăm ca lucrarea să fie finalizată în acest an.
”Consiliul Județean Cluj a demarat asfaltarea unui nou sector al drumului județean 107T, pe direcția Mărișel – Măguri Răcătău. Sectorul vizat de lucrările de întreținere și asfaltare are o lungime de 4,8 kilometri, de la kilometrul 1+000 până la kilometrul 5+800. Anterior așternerii de covor asfaltic, aflată în plină derulare, au fost executate lucrări pregătitoare constând în montarea de podețe, desfundarea podețelor existente și realizare de șanțuri. Totodată, urmează a avea loc inclusiv realizare de acostamente”, este mesajul transmis de Consiliul județean.
Drumul are o lungime de 11,6 kilometri, dar cealaltă jumătate a drumului mai are de așteptat până să fie asfaltată. În cel mai bun caz lucrările vor demara în primăvară.
În vara anului 2018 Consiliul județean a executat lucrări de întreținere, respectiv a pus piatră spartă pe drum. Însă această soluție s-a dovedit a fi total inficientă. În toamnă, drumul arăta la fel de rău, aproape impracticabil.
A mai trecut un an și Consiliul județean reușește să toarne asfalt pe jumătate din drum. Cealaltă jumătate mai are de așteptat. Practica aceasta a asfaltării pe porțiuni este aplicată și în cazul altor drumuri județene.
Mulți clujeni reclamă faptul că se începe asfaltarea pe mai multe drumuri, fără să fie duse până la capăt. Consiliul județean încearcă să le ia ochii cetățenilor cu anunțuri pompoase despre 2,5 kilometri de drum sau 5 kilometri de drum asfaltat. Aceștia le recomandă să finalizeze întâi un drum de la un capăt la celălalt și apoi să pornească alte lucrări. Mai mult, cei care folosesc aceste drumuri reclamă faptul că acestea sunt făcute mai înguste decât erau anterior, ceea ce determină o circulație cu dificultate.
Citește și: