Politica

După lupte seculare care au durat trei luni, am rămas să ”îngurgităm” ce zice Rareș Bogdan c-a ”îngurgitat” PNL de la PSD

Prim-vicepreședintele PNL Rareș Bogdan susține pe hotnews.ro și cine mai vrea să-l creadă că ordonanța pe fiscalitate așa cum este acum este una ”ingurgitabilă” iar PNL a făcut eforturi să ajusteze propunerile mult mai austere venite din partea ministerului Finanțelor. Păi dacă PNL s-a obișnuit să ”îngurgiteze” de la PSD, nu înseamnă că și noi trebuie să ”îngurgităm” de la Rareș Bogdan, deja un cunoscut gargaragiu al politicii liberale.

Cităm:

”După mai bine de trei luni de circ, certuri, contre, argumente prezentate, motive invocate și realități corectate am reușit să o facem mai ingurgitabilă și cu multe corecții, însă scoțând din excepții. Era foarte bine să nu fim nevoiți să ajungem la aceste măsuri iar cei care au făcut calculele și proiecțiile bugetare ar trebui să se sesizeze. Din păcate mediul de afaceri este mereu cel care plătește pentru astfel de greșeli iar statul gras continuă să rămână suficient de gras”.

Și plângem după bietul mediu de afaceri care a scăpat în treizeci de zile de a duce în spate pensia nesimțită și voucherul sărmanului bugetar.

dar haideți să vedem care sunt ”succesurile” cu care se laudă Rareș Bogdan în numele PNL (ceea ce a mai rămas ca procent din acest partid de fățarnici):

  • Cică PNL a reușit să păstreze cota Unica de 16% în timp ce ”PSD a dorit introducerea impozitului progresiv.

Dar zice Florin Cîțu, băiatul acela care a aterizat din funcția de primi-ministru și speranță de mai bine a PNL direct în V ca și economia României: ”Bine ați venit în Republica Socialistă România. E oficial! PSD a omorât „cota unică” și a introdus impozitul progresiv pe proprietate”.

”Ciolacu, ca orice socialist, îi PEDEPSEȘTE pe cei care au succes. Companii și persoane fizice. Ai o companie care angajează mii de oameni și investești să crească dar nu ai făcut CÂT profit a vrut statul, atunci plătești impozit minim (dacă faci profit prea mare, socialiștii spun că este profit nesimțit). Ai avut succes și ți-ai construit o casă mare sau ai cumpărat mașină care consumă mai puțin dar este mai scumpă, atunci statul te suprataxează.

Companiile au acum cel puțin 3 regimuri diferite de impozitare în România. Cota unică dispare pentru companii. Apare impozitul progresiv pe proprietate. Impozit mai mare pentru proprietăți cu valoare mai mare. Are sens să-i mai întrebăm pe cei care au distrus România cum au ales ei pragul care desparte cele două regimuri de impozitare?”

Noi pe cine să credem? Pe cel care-l ”îngurgita” pe Câțu ca premier (de braț cu Emil Boc care ne declara că numai datorită lui Cîțu nu-i pleacă lui fetele din țară, sau cam așa ceva), sau pe cel ”îngurgitat”, mestecat și scuipat, ulterior?

  • „Am reușit cu eforturi uriașe să păstrăm 8% impozit pe dividende și nu să îl creștem la 16, 12 sau “măcar” 10 cum au dorit PSD și ministerul Finanțelor.
  • Am reușit după scandaluri uriașe și amenințări și injurii să blocăm introducerea impozitului de 1% anual pe proprietăți cumulate și a rămas o formă de 0,3% anual strict pentru proprietățile individuale ce depășesc 500.000 de euro și strict pentru ceea ce depășește și scoțând creditul bancar, în cazul celor ce au.
  • Am păstrat majoritatea facilităților la Constructii, Agricultura și parțial IT.
  • Am reușit cu eforturi supraomenești să păstrăm pragul de 500.000 eur la microintreprinderi și să scoatem în ultimele 24 de ore cu scandal monstru și pragul de 30% pe profitabilitate, care era discriminatoriu și periculos însăși ca idee.
  • Am introdus un impozit pe cifra de afaceri. Strict pentru cei cu cifra de peste 50 mil și care nu au declarat Profit în ultimul/ultimii 3 ani, așa numitul ajutor fiscal. Atenție (!!) nu e un impozit adăugat pentru cei ce plătesc impozit pe profit și se aplică strict după ce se scot investițiile!
  • Am reușit să introducem un prag (PSD dorea fără prag) în cazul impozitului pentru profesiunile liberale (ar fi fost afectați 268.000 de persoane)
  • Am păstrat regulile de sponsorizare, prin aportul direct al PNL, ceea ce înseamnă că atât companiile cât și microîntreprinderile și persoanele fizice pot susține cauze în care cred sau servicii sociale ori de sănătate insuficient furnizate de către stat!”.

Asta susține Rareș Bogdan.

Mai avea puțin și tăia și pensiile speciale, dar atâta s-a putut.

Dar nici n-a închis el bine gura, că au deschis-o cei din ”mediul de afaceri”.  Antreprenorii critică măsurile Guvernului: ”Aruncă în aer mediul de afaceri. Trăim un paradox în România”. Este vorba despre măsurile USL2.0, nu ale PSD, ci ale PSD + PNL.

”Sute de modificări ale Cosului Fiscal de pe un an pe altul sunt inacceptabile pentru că bulversează pe toată lumea, iar modificările trebuie să intre în vigoare de la 1 ianuarie”, a declarat marţi Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR). acesta susține că se ”aruncă în aer mediul de afaceri” dacă se fac modificări la sfârşitul anului. Potrivit acestuia, trăim un paradox în Romania: ”avem o fiscalitate scăzută privind zona de capital dar şi cei mai nemulţumiţi antreprenori, deoarece se schimbă lucrurile de pe o zi pe alta.”

Deci lipsa de preedictibilitate este cea care nemulțumește cel mai tare, despre acest aspect rebuia să discute PNL cu PSD, nu despre ”îngurgitare”. Dar cum să discuți despre funie în casa spânzuratului, când toate cele patru Guverne cu premieri PNL din 2019 încoace au abuzat de Codul fiscal funcție de câte curve au vrust să angajeze la stat?

”O să spun câteva lucruri cu privire la liniile roşii pe care noi le considerăm şi pe care le-am transmis, de altfel, şi Guvenului, dar şi Comisiei Europene. Din câte am înţeles, mâine o să fie deja o întâlnire de Consiliul Naţional Tripartit. Astăzi în şedinţa noastră de Colegiu Naţional va trebui să reiterăm măsurile, să vedem cu ce poziţie vom merge mâine la Guvern cu privire la modificările Codului Fiscal. O primă abordare pe care noi o considerăm ca fiind prima linie roşie este aceea a principiului de la mare la mic. Adică întâi să înceapă reforma statului, asta am cerut noi, a cerut Comisia Europeană şi cred că aşa este normal. După care, să vedem, şi multinaţionalele, şi companiile mari plătesc taxe adecvate în această ţară. Şi să sfârşim cu microîntreprinderile. Pentru că de fiecare dată discuţiile publice au plecat de la cum impozităm profiturile extraordinare şi au sfârşit prin impozitarea microîntreprinderilor”, a spus Florin Jianu.

Potrivit acestuia, dacă vorbim de microîntreprinderi, impozitarea nu se poate aplica de la 1 octombrie sau 1 noiembrie.

”Am discutat cu contabilii, cu antreprenorii. Cred că pur şi simplu aruncăm în aer mediul de afaceri dacă facem modificări la sfârşitul anului. Toate modificările trebuie să intre în vigoare de la 1 ianuarie, să îţi faci un planning, să ai un an întreg fiscal, să ştii pe ce anume te bazezi şi felul în care vei aborda anul fiscal viitor. Şi dacă vorbim de anul fiscal viitor, vedeţi că începem să vorbim pe termene din ce în ce scurte, ceea ce pentru mediul de afaceri e un lucru de neacceptat. Hai să stabilim odată în ţara asta un sistem de impozitare care să dureze 10 ani, 20 de ani, 30 de ani. Impozitarea este atributul statului, el spune: uite, astea sunt impozitele din acest stat, vrei să faci afaceri – bine, nu vrei să faci afaceri, eşti liber să mergi în altă parte. Dar modificările în mod constant, sute de modificări ale Cosului Fiscal de pe un an pe altul sunt inacceptabile pentru că bulversează pe toată lumea. Trăim un paradox în Romania: o fiscalitate scăzută privind zona de capital (nu zona impozitării de muncă, acolo cred că suntem primii în Europa), paradoxul este că avem şi cei mai nemulţumiţi antreprenori. Pentru că se schimbă lucrurile de pe o zi pe alta şi este inacceptabil pentru că nu ştii cu ce reguli vei începe şi vei termina într-un an fiscal”, a precizat preşedintele CNIPMMR.

El spune că există impozitări mult mai mari în ţările nordice, în Franţa, în Germania, ”dar nu am văzut atâta nemulţumire în rândul antreprenorilor de acolo”, întrucât oamenii de afaceri ştiu deja de 20-30 de ani ce impozite au de plătit.

Exit mobile version