Consiliul Județean a finalizat în sfârșit lucrările de consolidare realizate pe DJ 109E Cetan-Vad. Carosabilul de pe acest drum s-a surpat în mai 2019, în contextul lucrărilor de închidere și ecologizare a depozitului neconform de deșeuri de la Dej.
Clujenii mai trebuie însă să aștepte finalizarea lucrărilor de refacere a sistemului rutier pentru a putea circula din nou pe acest drum.
„Vestea bună pentru locuitorii din zonă și pentru toți cei care tranzitează acest drum e că partea cea mai complicată a lucrărilor s-a încheiat și acestea au întrat în linie dreaptă. Trebuie înțeles faptul că soluția tehnică impusă de experți a presupus lucrări de mare anvergură, inclusiv cca. 500 de piloți forați la 15 metri adâncime, și care au necesitat anumiți timpi de așteptare între operațiuni”, a declarat Alin Tișe.
Consiliul Județean Cluj transmite că au fost necesare lucrări de mare amploare, acesta fiind și motivul pentru care a fost nevoie de doi ani pentru finalizarea acestora.
„După executarea în proporție de 100% a săpăturii platformei piloților și a platformei de balast, au fost realizați nu mai puțin de 485 de piloți forați cu diametrul de 400 de milimetri la o adâncime de 14,5 metri. De asemenea, au fost executate toate fundațiile și elevațiile aferente piloților, a fost consolidat versantul din spatele zidului de sprijin a drumului și a fost realizată șapa de beton de egalizare”, transmite Consiliul Județean.
Un alt motiv pentru această întârziere este ritmul de lucru foarte încet al firmei care a executat lucrările, situație recunoscută și de Alin Tișe.
„La Cetan lucrările se derulează într-un ritm de care nici noi nu suntem mulțumiți. Avem varianta de a merge în acest ritm cu penalizările de rigoare sau varianta de reziliere și reluare a licitației. Firma a primit de două ori avertismente că urmează o reziliere și penalizări pentru neefectuarea la termen a lucrărilor, dar lucrează în acest ritm”, a explicat Alin Tișe.
Drumul județean DJ 109 E s-a surpat în mai 2019 când lucrările executate pentru închiderea rampei de la Dej au afectat structura drumului. Alin Tișe a solicitat atunci efectuarea unei expertize tehnice de către experții de la Universitatea Tehnică. Ulterior, la sfârșitul anul trecut au fost contractate servicii suplimentare de expertiză deoarece problemele s-au dovedit a fi mult mai grave decât se credea inițial. Astfel, consolidarea acelui drum s-a prelungit de la șase luni la peste doi ani, și încă mai trebuie refăcută partea carosabilă.