PORTRET

Dragoș Negru, bărbierul care readuce în Cluj farmecul frizeriilor de altădată

Dragoș Negru e un tânăr bărbier de modă veche, un profesionist care încearcă să readucă în Cluj, prin ”The Barber Shop”, farmecul frizeriilor de altădată – oaze de liniște și de socializare pentru bărbații care, pe stil vechi, mergeau la frizerie ca la un ”gentlemenʼs club”, uneori chiar și fără a-și face o tunsoare, doar pentru a se destinde și pentru a se întinde la o poveste. 

În frizeria sa, Dragoș Negru nu a readus numai ambianța, atmosfera de acum mai bine de o jumătate de secol, ci și serviciile acelor vremuri, când bărbații se îngrijeau prin bărbieritul cu prosop cald, când primeau la frizer toată atenția de care aveau nevoie și când nimic nu era lăsat la voia întâmplării, iar clienții plecau de la bărbier pudrați și parfumați, relaxați și bine dispuși.

Pentru că ”The Barber Shop” e o experiență unică în această zonă a țării, Dragoș Negru are clienți fideli chiar și din alte orașe și a fost vizitat până și de către străini, ca „obiectiv turistic”. Salonul este un spațiu ”vintage”, dar viu și prezent, animat de Dragoș, prietenul tuturor celor care îi trec pragul, al bărbaților pe care îi tratează cu tihna vremurilor de demult, când timpul era mai răbdător și mai blând cu oamenii, care aveau astfel răgazul să se îngrijească pe îndelete și de sufletul, și de trupul lor.

Farmecul frizeriilor de altădată, readus în prezent

Dorința de a deveni bărbier l-a animat pe Dragoș de mult timp, însă astmul de care suferă l-a ținut departe de acest domeniu, care, prin produsele folosite, ar fi putut însemna o agravare a afecțiunii sale. Așa că, inițial, pentru că nu își putea urma visul, a umblat un pic prin lume, până când, la Londra, în salonul unui prieten pe care îl vizita frecvent, a realizat că nu e alergic la produsele folosite într-o frizerie și s-a decis să revină în țară pentru a face cursul de coafor-frizer.

După ce a absolvit cursul de specialitate, Dragoș s-a angajat la Ioana Studio, unde a învățat mai departe meseria de frizer și, ulterior, împreună cu Ioana Rusu, a conceput proiectul ”The Barber Shop”, la care a început să lucreze din decembrie 2014 și pe care l-a inaugurat în 1 martie 2015, când a deschis primul scaun al frizeriei, un loc care s-a vrut de la bun început un spațiu aparte, care să ofere, pe lângă servicii de calitate, și o atmosferă deosebită:

„Am mers pe stilul acela de odinioară, vechi, pe ceea ce reprezenta mai demult o frizerie: era un loc unde mergeau bărbații, râdeau, povesteau, citeau ziarul. Nu erau nevoiți să își facă și o tunsoare, era un loc de socializare, unde te duceai de dimineața și puteai să stai până seara. Am încercat să recreăm acea ambianță, acel loc unde poți să mergi să stai liniștit, să te relaxezi, să nu fii stresat.

În mare parte am reușit să realizăm ceea ce ne-am propus, adică oamenii, când vin la noi, să se simtă ca acasă sau așa cum se simțeau în fața blocului, în copilărie. Avem clienți fideli care trec și numai în vizită, la o cafeluță, la o poveste, să vadă cum suntem. Am încercat să ne deschidem porțile spre cât mai multă lume, iar acum am ajuns la 4 scaune și sperăm, până în 1 martie, când împlinim încă un an, să mai facem ceva deosebit pentru Cluj, să mergem mai departe, nu vrem să oprim povestea, care ne dorim să țină cât mai mult.”

Clienții acestui autentic Barber Shop sunt oameni de toate vârstele și categoriile sociale, care vin din toate cartierele Clujul și chiar și din alte orașe: Bistrița, Baia Mare, Târgu Mureș, chiar și din Paris:

„Clienții din alte orașe își fac drum și vin la noi cel puțin o dată la 3 săptămâni, nu își ratează programările. Am avut odată un cuplu de turiști francezi, care au venit să viziteze Barber Shop. Noi nu ne considerăm un obiectiv turistic, dar am rămas plăcut surprinși.”

„Bărbații pot purta barbă fără a fi boschetari, mai ales dacă și-o îngrijesc”

Dragoș Negru le oferă clienților săi servicii foarte complexe, „tot ce este nevoie pentru un bărbat în ziua de astăzi”, de la tuns, vopsit, bărbierit, bărbierit cu prosop cald, aranjatul bărbii, pensat, manichiură, pedichiură, epilat. O barbă frumoasă a devenit un trend al zilelor noastre, pentru că societatea a devenit mai liberă și mai deschisă la diversitate, la exprimarea neîngrădită a personalității umane, prin toate mijloacele care îi stau la dispoziție:

„Generațiile s-au schimbat, noi suntem mai deschiși, față de cei care au trăit pe vremea lui Ceaușescu, atunci când era interzis să ai barbă sau o anumită tunsoare. Generațiile din ziua de astăzi au acceptat faptul că bărbații pot purta barbă fără a fi boschetari, mai ales dacă și-o îngrijesc. Acum avem libertatea de expunere a bărbii, a părului, în felul în care ne reprezintă pe fiecare.”

Îngrijirea bărbii presupune o atenție specială, pentru că barba, conform lui Dragoș Negru, are o structură în același timp dură, dar și foarte sensibilă:

„Din acest motiv, trebuie să fim foarte atenți cu ce o tăiem, cum o tăiem, necesită foarte multă hidratare și trebuie pieptănată cu atenție, cu mult mai multă atenție decât părul. Trebuie întreținut un anumit contur, săptămânal sau la două săptămâni, lucru discutabil, de la barbă la barbă.”

Pentru cei care vor să dea barba jos, Dragoș le oferă o tehnică unică în Cluj, bărbierit cu prosop cald, un tratament special, cum poate mai fac doar bătrânii acasă, sau care poate fi văzut în vechile filme cu „Nașul”:

„Prosopul cald îți deschide porii, îți înmoaie firul de păr și nu te mai iriți. E și un tratament facial foarte bun, mai ales la schimbarea anotimpurilor, pentru că îți curăță fața în profunzime. Se aplică spuma din săpunul de ras, după care se așază prosopul cald, care se lasă să acționeze între două și patru minute, după care se mai dă o dată cu spumă și se curăță cu briciul. Briciul curăță mai profund decât aparatul de ras pe care îl folosești acasă; după un bărbierit cu briciul, când te ridici de pe scaun, trebuie să ai fața fină, ca un funduleț de bebe. Prosopul cald și briciul îți reduc 70% din iritațiile pe care ți le poți provoca acasă și, după un astfel de bărbierit, îți poți pune mâna pe față fără să simți că îți arde, că ți-a luat foc.

În plus, bărbieritul cu prosop cald îți oferă o experiență profundă de relaxare, care te va face întotdeauna să îți mai dorești încă una. În momentul în care stai cu prosopul cald aplicat pe față e ca un fel de saună, scaunele se lasă, ești întins, ca într-un pat, am avut clienți care au și adormit în cele 2-4 minute de relaxare. După ce se ia prosopul se face și masaj facial, clientul e dat cu after shave, noi oferim vechile servicii, care înseamnă curățat cu pudră după tuns, iar la sfârșit aplicăm un parfum, o apă de colonie, care se pune în mână și se aplică la ceafă, cum dădeau mai demult bătrânii la ceafă cu spirt, să simți că ai fost la frizer! Fiecare pleacă de la noi perfect aranjat și mirosind foarte bine.”

„Majoritatea clienților devin prieteni”

Dragoș Negru e atent să creeze în frizeria sa o ambianță specială, în care lumea să socializeze, să comunice direct, să ia o pauză de la statul pe telefon pe Facebook. ”The Barber Shop” e dotat și cu un bar, din care fiecare client se servește, fără costuri suplimentare, iar acest lucru contribuie la atmosfera de „acasă”, de intimitate. În această frizerie, clientul devine imediat prieten:

„Majoritatea clienților îmi sunt deja prieteni, îi cunosc, iar, la a treia revenire a unui client nou, el e deja de-al casei.”

În semn de respect față de clienții-prieteni, Dragoș lucrează pe baza unui sistem bine pus la punct de programări, singura modalitate prin care bărbații pot beneficia de serviciile sale:

„Oferim un sistem de programare avansat prin care, după ce te programezi, primești un SMS cu data, ora, serviciul pe care l-ai ales, plus alte două SMS-uri de reamintire, cu 24 și cu 2 ore înainte. Clienții se pot programa telefonic, de la sfârșitul lunii martie vor putea și pe site-ul nostru și va exista și o aplicație pentru telefonul mobil, care va cuprinde sistemul acesta de programări.

Întotdeauna ne respectăm programările, pentru că suntem într-o țară în care toată lumea își programează totul la fix, iar atunci nu putem să avem un business în care să nu îți poți face o programare, pentru că fiecare știe unde se duce, când, și cât timp are la dispoziție. Încă de la început, majoritatea clienților au votat să mergem pe sistemul acesta de programări, decât să lăsăm ușa deschisă, pe principiul «primul venit, primul servit!», sistem care ar fi însemnat să se stea foarte mult timp la coadă.”

Dragoș Negru lucrează în salonul său de la 10 dimineața până la 8 seara, iar ”The Barber Shop” are în jur de 100 de clienți pe săptămână, care se bucură de experiența clasică a unei frizerii autentice. Cu toate că muncește foarte mult, bărbierul profesionist, pasionat de acest domeniu, nu își consideră salonul un loc de muncă, ci o experiență prin care face ceea ce îi place, prin care le oferă prietenilor săi magia bărbieritului de altădată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version