PORTRET

Dr. Ruxandra Bîlc, specialist în protetică dentară: „În final, pe medici îi diferențiază cunoștințele și practica”

Ruxandra Bîlc, medic specialist în protetică dentară, se dedică realizării unui zâmbet frumos și sănătos pacienților ei în cadrul centrului Axa Dent, din cartierul Zorilor. Chiar și în pandemie, la Axa Dent, pacienții găsesc cele mai bune condiții pentru rezolvarea chiar și a celor mai complexe probleme stomatologice, fiindcă Ruxandra Bîlc este înconjurată de o echipă de medici specialiști pentru care niciun caz nu este imposibil. „În final, pe medici îi diferențiază cunoștințele și practica”. Iar la Axa Dent, accentul nu se pune pe marketing și pe reclamă, ci pe calitatea lucrărilor oferite pacienților. 

O chemare din copilărie

Ruxandra Bîlc și-a dorit din copilărie să devină medic, inspirată de stomatologul din orașul ei natal:

„Știam de pe la 5 ani că vreau să fiu medic, datorită stomatologului din Satu Mare, care era foarte simpatic și îmi dădea o stare de bine și de siguranță!

Provin dintr-o familie de muzicieni, am făcut 9 ani de pian, după care m-am ambiționat să urmez matematică-informatică. Am fost olimpică la biologie și, astfel, decizia de a urma medicina dentară a venit în mod firesc, după ce am învățat atâta pentru olimpiadă!

Am terminat facultatea în 2010, la Cluj, și mi-am făcut specialitatea pe protetică dentară.”

De ce protetică dentară?

„Îmi place să văd că pacienții au un zâmbet frumos și că au ocluzia corectă, fiindcă din cauza ocluziei incorecte pornesc alte probleme, musculare, articulare, pacienții au dureri, nu știu de unde, și nu oricine le poate pune un diagnostic corect. De obicei sunt trimiși la ORL, apoi vin înapoi la noi”, explică medicul.

Protetica dentară înseamnă și estetică, iar Ruxandra Bîlc are și atestat în implantologie, o procedură modernă, care a luat locul vechilor punți dentare sau proteze:

„Îmi oferă o mare satisfacție manoperele chirurgicale, să fie rezultatul estetic, funcțional și sănătos!

Am avut un mentor în implantologie, un chirurg extraordinar, la care îi mulțumesc pentru toate cunoștințele pe care mi le-a oferit – dr. Simion Bran.

Nu se compară implantul cu punțile, cu protezele care se făceau înainte. Implantul poate să înlocuiască cu succes un dinte, fără să compromitem dinții adiacenți. Plus confortul adus pacientului, iar rata de integrare a implanturilor e foarte mare în zilele noastre. Manopera e nedureroasă, durează cam 15 minute, după se iau antibiotice, antiinflamatorii, și trece.

Implantul trebuie pus, în mod ideal, la 3 luni după extracție, pentru că altfel osul se resoarbe și sunt necesare adiții osoase. Lucrez din 2010, pacienții au încredere în mine și înțeleg importanța tuturor manoperelor.

Sunt pacienți care, înainte de a veni la mine, au mai fost și la alți medici și nu sunt bine: un medic nu a văzut o problemă, altul alta și, în final, din păcate, trebuie să o luăm de la capăt cu basic-ul tratamentelor.

O pacientă de-a mea mi-a făcut logoul Axa Dent, ea a considerat că mă reprezintă, în sensul că eu văd pacientul în ansamblu, cu toate problemele existente. De obicei, mergi la un stomatolog, îi spui că te doare măseaua, el ți-o rezolvă, dar poate nici mușcătura nu e bună și de acolo ai dureri în articulații, în urechi.”

Foarte multe persoane cu probleme dentare amână vizita la stomatolog, de teama eventualelor dureri sau a costurilor financiare. Ruxandra Bîlc explică însă faptul că, cu cât amânăm mai mult, cu atât problemele se agravează, iar costurile cresc:

„Costurile se ridică pentru că automat sunt mai multe lucruri de făcut. De obicei, manoperele se plătesc etapizat. Este necesar un consult de specialitate, în urma căruia se face un plan de tratament corect. Eu îi spun pacientului: prima dată facem asta, apoi asta, și pot să estimez în cât timp terminăm lucrările. Unele lucruri trebuie rezolvate rapid, de urgență. Un medic stomatolog bun trebuie să pună un diagnostic corect de la prima consultație, ca să știe ce are de făcut apoi.”

Cu toate că în prezent există și conceptul de ”slow dentistry”, Ruxandra Bîlc lucrează foarte repede, nu din cauză că se grăbește, ci pentru că știe exact ce are de făcut:

„În final, pe medici îi diferențiază cunoștințele și practica. Când văd un pacient, eu deja vizualizez de câte ședințe are nevoie.”

Axa Dent

Echipa Axa Dent include mai mulți specialiști, care colaborează între ei și discută cazul fiecărui pacient, pentru cea mai bună decizie de tratament:

„Fiecare își spune punctul de vedere în legătură cu pacientul, fiecare știe partea lui cel mai bine. Un tratament endodontic corect salvează dintele, nu se mai ajunge la extracție, implant și alte proceduri. Mă bazez 100% pe dr. Andreea Popoviciu.

Pe partea de ortodonție, după mai multe tatonări, am găsit ortodontul pe placul meu, dr. Alexandra Lupu. Sunt unii ortodonți care nu acceptă ca etapă în planul lor de ortodonție manoperele chirurgicale, însă la unii pacienți osul trebuie modelat, iar manoperele chirurgicale duc la un rezultat stabil pe termen lung. Mulți ortodonți cred că ei din aparate pot rezolva anomalia ortodontică, doar că e nevoie și de etapa chirurgicală, care trebuie foarte atent planificată, de la începutul tratamentului. Îl mai avem în clinică și pe chirurgul Crișan Andrei”, a precizat Ruxandra Bîlc.

Pandemia i-a afectat într-o mică măsură pe pacienții Axa Dent, unde protecția este luată în serios și unde pacienții nu au intrat în starea de urgență cu lucrări neterminate:

„În pandemie nu au fost afectați pentru că eu, când vine pacientul în cabinet, încep cu ce e mai urgent și îl trimit acasă fără dureri. Când am văzut că vine pandemia, le-am rezolvat tuturor urgențele.

Protecția medicului și a pacientului este foarte importantă, facem triajul telefonic, apoi la intrare le luăm temperatura și completează un chestionar epidemiologic. Oricum, la noi, la stomatologie, nu mi se pare că facem ceva exagerat față de perioada de dinainte, pentru că la noi toate sunt sterile, nu folosim nimic de la un pacient la altul. Nu aici e riscul de contact al virusului, la cabinetul stomatologic. Poți să iei mai degrabă virusul din stația de autobuz, unde oamenii stau fără mască.

Noi suntem deschiși, putem să înțelegem toate nevoile pacienților, nu are de ce să le fie frică la noi la cabinet, de unde nu pleacă nemulțumiți, pentru că nu există problemă pe care să nu le-o putem rezolva!”, a conchis dr. Ruxandra Bîlc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *