Analiza

Două centre de informare turistică în Cluj, un exemplu pentru celelalte orașe

Cluj-Napoca este un oraș plin de studenți (atât din țară, cât și din străinătate) și din ce în ce mai mulți turiști au început să ne viziteze. Castelele, muzeele și piețele istorice sunt primele obiective de pe lista unui turist care ajunge în Cluj-Napoca. Astfel pentru a se descurca mai bine prin agitația orașului, turistul are la dispoziție două puncte de informare turistică, unul aparține Primăriei Cluj-Napoca, iar celălalt, aparține Consiliului Județean. În România există circa 170 de centre de informare turistică, dintre care 70 sunt nefuncționale. În fiecare oraș turistic din țară găsim câte un centru de informare turistică, numai în Cluj-Napoca există două, ceea ce ne plasează în fruntea unui posibil top.

Am testat cele două centre turistice din oraș, ca să aflăm cum se poate informa un turist venit în Cluj-Napoca. Primul centru pe care l-am vizitat este ClujVisit, de pe Bulevadrul Eroilor 6, care are un program accesibil pentru turiști, inclusiv în weekend. Cei de la Centrul de Informare Turistică ClujVisit pun la dispoziție broșuri în cele mai circulate limbi străine, engleză, franceză, germană, maghiară, italiană inclusiv și ebraică. Tot ei s-au ocupat de panourile informative din oraș, care pot fi găsite lângă obiectivele importante din oraș, cum ar fi Teatrul Național, Piața Unirii, Casa de Cultură a Studenților etc. Însă din păcate unele dintre ele, au fost vandalizate și trebuie schimbate.

Am vizitat și Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Cluj, de pe strada Memorandumului, care se ocupă mai mult de partea turistică a județului.

„Ideea este că noi acoperim partea de județ, însă sigur că ne ocupăm și de oraș. Primăria dezvoltă pe partea de promovare și informare pe oraș, gen hărți și materiale. Noi sigur că colaborăm cu cei de la celălalt centru de informare și putem să facem și propuneri. Dar în ce privește implementarea, cei de la Primărie se ocupă pe partea de municipiu”, ne spune Magia Rotaru, inspector de specialitate de la Centrul Național de Informare și Promovare Turistică.

Întrebarea noastră este, ce oferă acest centru, pentru turiștii veniți ăn Cluj, și dacă dispun și de ghid personal sau pentru grupuri. Magia Rotaru ne-a confirmat că pe lângă broșurile și hărțile de care dispun, aceștia au la dispoziție și aplicații pentru telefon, și pagina web.

„În cadrul biroului de informare avem, materiale tematice cu obiective atât din oraș cât și din județ, avem hartă turistică, pe o parte a orașului, pe cealaltă a județului, avem broșură pentru turiști. Toate materialele sunt făcute în limbi de circulație internațională, cum ar fi engleză, italiană, maghiară, franceză, maghiară. Avem desigur și site cu informare turistică www.clujturist.ro, care este de fapt toată baza turistică din oraș cât și din județ. Pe lângă asta am lansat de curând anul acesta și o aplicație turistică care la fel cuprinde partea de oraș și județ, și facilități de cazare, de agrement. Avem un coleg care este ghid turistic, ceilalți sunt încadrați pe agenții turistice. El se ocupă de conceperea traseelor. Dacă cineva are nevoie de sfaturi sau pur și simplu doresc să facă un traseu tematic în județul Cluj. El vine în ajutor atât turiștilor atât și în sprijinul agențiilor de turism care pot solicita informații. Acesta de asemenea oferă și tururi ghidate în municipiu. Deci, pe bază de programare, vine turistul și face o cerere. Faptul că acoperă partea centrală se fac tururile pe jos, și ajunge să fie un tur de vreo două ore”, a declarat Magia Rotaru.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version