Disperarea clujenilor că „se face metrou”. Metroul „se face”, dar clujenii sunt tot nemulțumiți. Din cartierele-dormitor ale Clujului – din Iris, Bulgaria până în Borhanci ori Someșeni, Europa și Valea Gârbăului din Mănăștur-Florești – și până în centrul european al Clujului e cale lungă și anevoioasă, printre autoturismele parcate pe trotuarele lipsă, printre pistele de bicicletă inexistente și infrastructura varză a la Cluj. E cale lungă de la promisiunile lansate de autorități – aceleași autorități PDL-isto-PNL-iste vreme de 16 ani – și rămase neonorate.
„Disperarea” clujenilor în vinerea neagră
„Cât de mulți sînt atât de disperați că se face metrou la Cluj?! N-am văzut o asemenea…
Îi disperată că se face. Nu vedeți câte atacuri sînt, da’ nu le bag în seamă. Pentru că nu i felul meu să mă uit în drumul spre destinație, cum spunea Churchill, nu te apleci de fiecare dată să arunci cu pietre după câinii care latră” – a declarat Emil Boc în cadrul unei intervenții.
„Vinerea verde”, fără autoturism personal, s-a transformat pentru clujeni în „vinerea neagră”
Din disperarea clujenilor culese:
„D-le Boc, va invit azi la o plimbare pe strazile Clujului.
Pont: sa va luati o pelerina mare pentru ca strazile si trotuarele sunt pline de balti si strazile pline de soferi-ciobani, si probabil dupa 10 m o sa fiti ud din cap pana in picioare!”
„Da-i si o bicicleta sa faca o tura pe strazile neasfaltate… ca doar asta zis, sa folosim biciclete”
„Șoselele sunt necurățate de zăpadă și noi vorbim de metrou și calitatea vieții!!!!”
„Cum îmbătrânești cum o iei pe ulei ! Vb se metrou de centuri și nu sunte ți in stare sa face ți un pod de 10m ca a ți dat de un drob de sare !”
„Am crezut în el….dar este jalnic,mincinos…”
„domnul boc cand mai lucreaza daca toata ziua e la radio? e in fisa postului asta?”
„Emil Boc presedintele romaniei”
De la extaz la disperare. Și viceversa
Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca, interpretează nemulțumirea clujenilor prin faptul că la Cluj „se face” metrou…
În schimb, o bună parte dintre clujeni manifestă o nemulțumire crescută pentru că în timp ce la Cluj „se face” metrou, problemele reale cu care se confruntă clujenii din cartiere – Borhanci, Someșeni, Europa, Iris, Bulgaria – sunt neglijate prin proiectarea acestora într-un viitor incert.
„Disperarea” poate fi explicată și prin proiectele mici, de bun simț, peste care administrația locală a trecut cu nepăsare vreme de ani de zile, context în care abia în 2021 Primăria și-a propus o schimbare de perspectivă: dezvoltarea să ajungă și în cartierele clujenilor, acolo unde aceștia își petrec o bună parte din timp căutând un loc de parcare liber, unde locurile de joacă lipsesc ori se află într-o stare deplorabilă, acolo unde garajele se demolează, iar parking-urile se realizează într-un ritm lent, ardelenesc.
Iar drept dovadă, centrul Clujului este transformat în șantier de la un capăt la celălalt: de la Parcul Mare
– străzile Cardinal Iuliu Hossu – George Coșbuc – Vasile Alcsandri – Sindicatelor – până la Bdul 21 Decembrie 1989
Până în 2023, străzile din centrul municipiului vor fi modernizate astfel încât posturile guvernamentale de TV să poată lua lumină de la Primăria Cluj-Napoca.
De altfel, toate străzile aflate acum în șantier – Coșbuc-Alecsandri-Sindicatelor-Bdul 21 Decembrie 1989 – duc la Primărie…
Clujenii din cartierele-dormitor vor veni să ia lumină de la Primărie.
Iar discrepanța dintre centrul european și periferia marcată de barbarism se va adânci în Clujul cu o calitate a vieții tot mai inegală.
Iar pentru a înțelege într-adevăr „disperarea” clujenilor se cuvine să trecem în revistă o listă scurtă a obiectivelor promise de autorități, obiective nerealizate.
Dealul Lomb – drumul de acces în dealul Lomb de 1,5 km care duce spre Buftea de Cluj și Creic
Podul Porțelanului – blocat de un boț de sare.
Pasaj Tăietura Turcului – proiect solicitat de clujeni de ani de zile și proiectat de autorități în viitor.
Sediu nou pentru Filarmonică – proiect promis din 2014 și rămas nerealizat.
Asfaltarea drumurilor – cazul str Gh Sion Dâmbul Rotund –
Noi Locuințe sociale – cazul proiectului de pe str Ghimeșului
Centura metropolitană – în viitor…
Aquapark în Grigorescu. Apoi Aquapark în Becaș. Proiectul a fost anulat
Conectarea Clujului la Autostradă – proiectată în viitor
Zone verzi, parcuri – proiectate în viitor.
Parcul Detunata – pe o suprafață de 9 ha – este toaletat agresiv/definitiv
Borhanci – cartierul tinerilor/cartier de case – proiect anulat
Parcul Tineretului – Pădurea Clujenilor – proiect suspendat
„Eu văd în felul următor: proiectul metroului merge mai departe”, a mai adăugat Emil Boc.