In vizor

DISPERARE MARE LA PROMISIUNI ELECTORALE. Cu ZERO pasaje rutiere realizate până acum, deși au fost promise cu anii, Emil Boc OSĂ ne dea pasaj la tot cartierul în intersecția Bulevardul Muncii-Oașului

Povestea cu ”contactarea studiilor de fezabilitate” pentru pasajul rutier Bulevardul Muncii datează din ianuarie anul curent. Ecoul lui Emil Boc, dan Tarcea, declara la o emsiune de chitanțier că: ”Este un proiect la care demarăm studiile.” Că, vorba sursei citate: ”Totul începe cu un studiu”. Și, am adăuga noi, probat, nu pe vorbe, sfârșește într-un sertar al acestei non-administrații publice locale și nu se mai face.

Oricum, din ianuarie, cu viteza de reacție caracteristică, abia în luna mai, municipalitatea clujeană a inițiat contractarea unui proiectat care să realizeze studii pentru realizarea unui pasaj rutier în zona unei intersecții problemă din Cluj-Napoca, Bulevardului Muncii cu strada Oasului, unde există un sens giratoriu în care, la orele de vârf, traficul este blocat. În acest sens, Primăria a lansat deja o achiziție directă, estimată la 270.000 de lei, procedură în care s-a primit ofertă de la Cit Drum Proiect din județul Bistrița Năsăud. Realizarea studiilor preliminare pentru pasajul rutier din respectiva intersecție a fost estimată la 270.000 de euro.

De atunci non-administrația publică local a tot analizat oferta primită. Și a adt-o la alții.

Pentru 1000 de lei mai puțin, trei luni mai târziu, aceeași municipalitate, a contractat serviciile Costin și Vlad Birou de Proiectare pentru a face studiile de fezabilitate și de trafic pentru un nou pasaj rutier în intersecția B-dul Muncii-Oașului unde există un sens giratoriu blocat la orele de vârf. Contractul a fost încheiat la începutul lunii august pentru 269.000 lei și are ca termen de realizare 90 de zile. Adică pe undeva prin decembrie.

Cum, îndeobște, se cunoaște faptul că cele maipropice luni pentru demararea unor lucrări în construcții sunt lunile ianuarie și februarie,cel mai probabil vom începe să auzim cărămizile bătând ritmic în piptuțurile de aramă ale luiBoc și Tarcea de prin martie, sau aprilie, întețindu-și frecvența odată cu apropierea datei alegerilor locale.

OSĂ avem pasajul din vorbe de campanie. Dar OSĂ aflăm fiecare sughiț al opintirii în proiect al acestei non-administrații publice locale cu ajutorul presei de chitanțier: se va semna, azi se semnează, azi s-a semnat, a trecut o zi de când s-a semnat șamd.

Singurele investiții pe care aceste nevolnice autorități locale le pot realiza cap-coadă sunt cele de genul sensului giratoriu de la intersecția strada Fabricii de Zahăr – strada Plevnei si strada Câmpina (foto: stiridecluj.ro). Este în zonă, poate fi dat drept incipiența viitorului pasaj rutier.

Exit mobile version