In vizor

Din 2004 și până în prezent, și lotul Chețani-Câmpia Turzii se mișcă cu viteza melcului turbat. OSĂ fie probabil gata cu 8-9 luni înainte de termenul contractual

Asociația Pro Infrastructură publica în februarie anul curent noi imagini de pe sectorul Chețani-Câmpia Turzii din Autostrada Transilvaniei. Potrivit specialiștilor API, asocierea austriaco-germană de constructori are o șansă de a stabili un record: inaugurarea cu 8-9 luni înainte de termenul contractual.

Luni, o echipă de specialiști din cadrul CNAIR s-a deplasat pentru verificarea stadiilor din teren, conform prevederilor contractuale.

Să vedem ce s-a schimbat în peste două luni de muncă intensă.

”Strabag și Geiger, vrem o minune pe A3 Chețani-Câmpia Turzii! Partenerul nostru Cristian Man a făcut un efort deosebit (merită un like!) și a filmat toți cei aproape 15,7 kilometri ai singurului sector lipsă pe Autostrada A3 între Nădășelu și Târgu Mureș. Din ce informații avem, dar și din ce vedem în teren, asocierea austriaco-germană are o șansă de a stabili un record: inaugurarea cu 8-9 luni înainte de termenul contractual!”, scriau cei de la API, pe pagina de Facebook.

Lucrări pe A3 Chețani-Câmpia Turzii în februarie 2023, Foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură
Lucrări pe A3 Chețani-Câmpia Turzii în februarie 2023, Foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură

Conform Asociației Pro Infrastructură, pe șantier s-au ridicat deja grinzi pe structuri care n-au mai văzut mișcare de ani de zile și constructorii pun totul la punct pentru a începe puternic terasamentele imediat ce vine vremea bună.

”Deschiderea în decembrie 2023 ar fi o performanță deosebită. Foarte greu de îndeplinit, dar nu imposibilă.”

Aceștia precizau că rezilierea cu vechiul constructor Straco s-a făcut la 38% stadiu fizic al lucrărilor.

”Chiar dacă se vor reface anumite lucrări, cei de la Strabag-Geiger pot face minunea cu puțin noroc de vreme bună și multă muncă în stil nemțesc. Le ținem pumnii. Abia așteptăm să circulăm doar pe autostradă între Nădășelu și Târgu Mureș, adică pe 113 kilometri!”, preciza Asociația.

Foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură
Foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură

Contractul pentru finalizarea Autostrăzii A3 Cheţani-Câmpia Turzii a fost semnat în octombrie 2022 cu o asociere austriaco-germană pentru circa 420 de milioane de lei.

Constructorii ar avea la dispoziție 21 de luni pentru finalizarea celor 15,7km de autostradă ce au fost deja realizați în proporție de aproape 40% de fostul constructor până la momentul rezilierii contractului din cauza blocajelor.

Asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL a fost declarată câștigătoarea licitației în luna august, cu o ofertă de preț de 420.347.903,86 lei fără TVA, durata contractului fiind de 3 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură
Foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură

În martie 2021 contractul pentru realizarea celor 15,7 km de autostradă A3 dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost reziliat de către Compania de Drumuri. Contractul fusese semnat în 2015 cu firma românească Straco.

Acum să vedem ce au constatat specialiștii CNAIR.

Cică, ”lucrări în execuție:

Terasamente
– Se execută lucrări de umplutură în rambleu în cadrul terasamentelor.
Podețe
– Se execută lucrări la toate cele 34 de podețe în diferite etape de execuție;
– Se realizează umpluturi din material granular în jurul podețelor montate.
Structuri
– Au fost montate grinzile la pasajul pe autostradă peste breteaua A a nodului rutier Chețani, km. 21+890;
– Se cofrează și armează placa de suprabetonare la pasajul pe autostradă peste breteaua A a nodului rutier Chețani, km. 21+890;
– Cofrare și armare placă suprabetonare pe partea dreaptă la pasajul pe autostradă peste DN15, km. 22+641;
– Armare și cofrare placă de suprabetonare la pasajul pe DN15 peste autostradă, km. 26+150;
– Montare predale din beton la pasajul pe autostradă peste DN15, km. 28+490;
– Demolare cap piloți la pila de la podul pe autostradă peste râul Arieș, km. 36+496;
– Armare și cofrare placă de suprabetonare la pasajul pe DN15 peste autostradă, km. 37+190.

autostrada 3

În șantier sunt mobilizați un număr de 500 de muncitori, 150 de autocamioane și 100 de utilaje”, scrie pe pagina de Facebook a CNAIR.

Dar, sincer, nu prea vedem mari diferențe. În fine, cum am așteptat după autostradă din 2004, în prezent, mai putem aștepta câteva luni pentru 15,7 km.

 

Foto: Facebook CNAIR