In vizor

Despre lipsa de vizibilitate în oraș a polițiștilor locali, acești vajnici "păzitori de panseluțe" ai Primăriei

De mai bine de o lună, Ziar de Cluj fotografiază și semnalează public fapte și atitudini din traficul municipiului Cluj-Napoca. Ca fapt divers, dar care nu ne miră deloc, notificăm inexistența și ineficiența Poliție locale. În aceleași locuri, la aceleași ore și, de multe ori, cu aceeași “făptași”, am identificat următoarele tipuri de probleme:

oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor pe trotuar;

ocuparea abuzivă a locurilor de parcare aflate în administrarea primăriei (cu abonament, contract de închiriere, rezervate, cu destinaţie specială) de către altă persoană decât titularul locului de parcare;

oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor prin care se împiedică sau se limitează accesul la obiective de interes public (puncte trafo, gospodăreşti, centrale termice, alei, parcuri, locuri de agrement, locuri de joacă);

oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor prin care se împiedică sau se limitează accesul în instituţii publice sau private de interes public (spitale, şcoli, teatre, muzee, centre comerciale, centre medicale, sedii firme, farmacii, bănci);

oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor prin care este obstrucţionat accesul spre parcările sau garajele legal amenajate, pistele pentru biciclişti sau zonele pietonale amplasate pe domeniul public sau privat al municipiului Cluj-Napoca

nerespectarea dispoziţiilor administratorului drumurilor, comunicate prin indicatoare şi/ sau somaţie, aplicată pe vehicul/ autovehicul de către împuterniciţii primarului din cadrul Poliţiei Locale, de eliberare a domeniului public sau privat al municipiului în vederea executării de lucrări de interes public (astfaltări, intervenţii la diverse reţele, curăţenie) şi cu ocazia unor manifestări sau evenimente publice aprobate conform legii.

Ținem să reamintim primarului că, în mare parte, datorită acestor contravenții, pe care mulți sunt tentați să le trateze a fi “minore”, se produc extrem de multe accidente, circulația este îngreunată, cauzând stress și nervi atât șoferilor cât și pietonilor. În marile orașe europene legea se aplică și atât. Polițistul cu chitanțierul în mână nu este subiect al negocierilor cu șoferul contravenient, așa cum din păcate se întâmplă în Cluj-Napoca unde proprietarul de mașină de lux își permite să sfideze legea în timp ce polițistul local se preface că nu vede contravenția. Să-i educăm noi, Ziar de Cluj, pe polițiștii locali în respectarea și aplicarea legii? Despre care polițiști locali avem numai cuvinte de “laudă” din partea cetățenilor deranjați de mașinile parcate aiurea care încurcă traficul, despre modul absolut vitejesc al acestora de a se repezi ca ulii asupra câte unui amărât care a rătăcit drumul cu câte un jaf de mașină și modul în care devin invizibili când în aceeași situație este implicat vreun cocalar cu mașină de lux. Bicicliștii care se împiedică de câte un nesimțit parcat de-a curmezișul rudimentelor de piste pentru biciclete nu au nici ei decât cuvinte de laudă la adresa invizibililor polițiști locali. Tot cuvinte de laudă cu privire la “paznicii de panseluțe” ai Primăriei Cluj-Napoca ne transmit și persoanele agresate prin mijloacele de transport în comun, și turiștii agasați pe terase de cerșetori și, nu în ultimul rând, clujenii mușcați de câinii plimbați fără respectarea legilor în vigoare șamd.

Domnule Primar, învățați-i să dea amenzi, că dară se cheamă că faceți guvernare locală, iar amenda este o taxare ce ține chiar de această guvernare. Pentru aceasta, învățați-i să iasă pe stradă, să ne arate că au uniforme, mașini și, cel mai important lucru: chitanțiere și curajul de a le folosi corect, egal în fața fiecărei încălcări a legii, indiferent de cine o produce.

Și, că tot suntem în zona discuțiilor despre trafic și a soluțiilor propuse de-alungul timpului, pe când se va aplica programul de guvernare locală al PNL, partid din care acum chiar că faceți parte? Vă reamintim, dumneavoastră și colegilor dumneavoastră care vi le propuneau încă de când mai erau în opoziție cu dumneavoastră, să nu le uităm, să mai putem discuta despre ele și în anii care vor veni:

În zonele centrale, zone în care se află sediile administrației locale și centrale și în care aglomerarea este inevitabilă iar locurile de parcare sunt insuficiente, motiv pentru care care și crește riscul parcărilor contravenționale, să se facă limitarea timpilor de parcare la maxim 2 ore, pentru a se putea asigura fluxul de circulație până în momentul în care se vor găsi soluții pentru creșterea locurilor de parcare. Limitarea se poate face și prin plata diferențiată per ceas de staționare – un preț pentru un interval de timp de staționare, un preț simțitor mai mare pentru fiecare interval ulterior. Sunt capitale europene unde staționarea în zonele centrale se taxează excesiv de scump tocmai pentru a se evita situații congestionării traficului;

În parkingurile supraterane din zona centrală parcările cu plată pe bază de abonament să rămână în baza abonamentelor, dar să fie valabile în intervalul orar de la 18:00 la 9:00, în celelalte ore să existe posibilitatea că și alții să utilizeze spațiile de parcare;

Înlocuirea vechilor garaje cu autorizație provizorie cu structuri metalice cu un nivel;

La principalele intrări în oraș să fie amenajate parcări pe mai multe niveluri sau la nivelul solului și apoi să se facă legătura cu centrul orașului prin intermediul mijloacelelor de transport în comun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *