Jos palaria

De ce renunță UniCredit la Facebook și la Instagram. Șeful grupului bancar: „Facebook nu a acționat într-un mod etic”

UniCredit Bank iese de pe platforma Facebook. Nu vorbim doar de România, ci de tot ce înseamnă rețeaua în toată lumea.

Grupul bancar a anunțat că renunță la canalele de social media deținute de Facebook. Este vorba de rețeaua Facebook, Messenger și Instagram. De ce a făcut-o?

Mișcarea se va produce la începutul lunii viitoare, după cum a anunțat instituția, chiar pe contul de Facebook. 

„Ne vom retrage complet de pe Facebook și de pe toate canalele sociale deținute de Facebook, începând cu data de 1 iunie 2019”, notează mesajul UniCredit. 

Care au fost motivele?

Este o hotărâre luată la nivelul întregului grup bancar, iar motivele sunt legate de modul în care Facebook a gestionat anumite scandaluri care au implicat datele personale ale utilizatorilor.

Contactați de Paginademedia.ro, reprezentanții UniCredit România, a confirmat că este vorba despre o decizie la nivelul întregului grup.

De asemenea, au declarat că UniCredit a hotărât anul trecut să „suspendarea publicității pe Facebook, în martie 2018, din cauza preocupărilor privind modul în care au fost administrate anumite incidente prezentate în media”.

Cel mai răsunător dintre acestea a fost cazul companiei Cambridge Analytica, compania care ar fi cules datele a zeci de milioane de oameni, fără ca ei să știe, pentru a fi folosite mai apoi în scopuri politice. (Mai multe detalii, AICI).

Decizia intră în vigoare în câteva săptămâni, dar rațiunile au fost explicate la nivel internațional cu mai mult timp în urmă.

„Facebook nu a acționat într-un mod etic. Nu vom mai folosi rețeaua până nu va avea un comportament etic adecvat”, a subliniat Jean Pierre Mustier, directorul executiv al UniCredit, citat de publicația The Guardian cu multe luni în urmă. 

În continuare, UniCredit va comunica cu uitilizatorii activi pe Facebook și Instagram prin intermediul unui serviciu de tip „info center”, pe mail, și pe rețelele Twitter, LinkedIn și YouTube, a menționat aceeași sursă pentru Paginademedia.ro. 

În prezent, în România, pagina de Facebook UniCredit Bank România are aproximativ 76.000 de like-uri, iar contul de Instagram are 1.400 de mii de urmăritori. În Italia, pagina de Facebook a băncii are aproxiamativ jumătate de milion de like-uri. 

Postarea de pe Facebook a UniCredit România:

„Suntem dedicați asigurării unui dialog privat și de înaltă calitate cu clienții noștri și investim constant în îmbunătățirea canalelor noastre digitale. De aceea, vă anunțăm că ne vom retrage complet de pe Facebook și de pe toate canalele sociale deținute de Facebook, începând cu data de 1 iunie 2019.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *