Din oras

De ce nu are site-ul Primariei Cluj-Napoca rubrica de reclamatii publice?

Problemele reale de zi cu zi ale clujenilor se reflecta de cativa ani buni pe site-ul domnuleprimar.ro, singurul loc in care oricine isi poate spune pasul si poate pune presiune pe cei de la primarie sa le furnizeze un raspuns intr-un interval de timp decent. Pe site-ul municipalitatii nu se gaseste o rubrica de Sugestii si reclamatii publice si nici macar o adresa la care oamenii sa isi poata trimite doleantele. 

Anomalia a fost semnalata in repetate randuri chiar si pe pagina domnuleprimar.ro, unde s-a postat in repetate randuri urmatoarea atentionare: 

“Daca sesizarea dvs. nu a fost solutionata/nu ati primit raspuns va rugam sa ne comunicati. Va reamintim ca aceasta platforma nu se afla in administrarea Primariei Cluj-Napoca si deci, pentru a va asigura ca primiti raspuns in termenul prevazut de lege, va rugam sa ne comunicati cererile dvs. in mod oficial, prin intermediul Registraturii primariei (str. Motilor nr. 7) sau a oricarei primarii de cartier”.  

In cea mai recenta postare pe aceasta tema, un clujean spune ca “doresc sa sesizez faptul ca pe site-ul primariei Cluj nu este o rubrica de reclamatii si petitii”. 

“Apreciez platforma de comunicare domnuleprimar.ro, dar consider ca trebuie sa existe o legatura directa intre cetateni si primar, si o sectiune de reclamatii si petitii. Trebuie sa fie disponibil un numar de telefon pentru sesizari, si o adresa de corespondenta si o adresa de e-mail la care sa primim numar de inregistrare a sesizarilor”, a scris aceasta. 

“Concluzionez, pe site-ul primariei Cluj-Napoca ar trebui sa fie o rubrica de Petitii si Reclamatii, cu date de contact directe, si care sa fie usor de folosit de cetateni”, a mai propus clujeanul. 

Oficialii Biroului Mass-Media au furnizat ca pozitie fata de aceasta carenta de pe site-ul institutiei raspunsul pe care l-au postat la sesizarea de pe domnuleprimar.ro, in care se recomanda deplasarea la sediile instituriei sau apelarea la mail-ul Registraturii din cadrul Primariei Municipiului Cluj-Napoca. 

“Site-ul www.primariaclujnapoca.ro contine datele la care faceti dumneavoastra referire, la urmatoarele linkuri: http://www.primariaclujnapoca.ro/sediile-primariei-si-programul-cu-publicul.html si http://www.primariaclujnapoca.ro/userfiles/files/STRUCTURA%20ORGANIZATORICA%20PRIMARIA%20MUNICIPIULUI%20CLUJ-NAPOCA(3).pdf

Sesizari si petitii puteti face la adresa registratura@primariaclujnapoca.ro, unde veti primi numar de inregistrare, iar adresa dumneavoastra va fi repartizata catre departamentul responsabil cu rezolvarea problemei semnalate. De asemenea, tot pe site-ul institutiei, pe baza numarului de inregistrare primit, aveti posibilitatea de a urmari stadiul de solutionare al sesizarii/petitiei, la sectiunea „Registratura online””, au scris reprezentantii Biroului Mass-media din cadrul Primariei Municipiului Cluj-Napoca. 

Nu sunt multe primarii ale marilor orase din Romania care sa aiba curajul sa isi asume un dialog public cu cetatenii pe site. 

Site-ul municipalitatii din Iasi are o rubrica de reclamatii publice, numita „Carte de oaspeti”. 

„Portalul www.primaria-iasi.ro reprezinta, deopotriva, atat disponibilitatea municipalitatii pentru transparenta, cat si pentru dialog, rezervandu-si dreptul de a nu da publicitatii mesaje al caror continut contravin moralei si bunului simt”, se arata aici. 

Ultima postare dateaza din 2013.

Si primaria Constanta are o rubrica Sesizari si raspunsuri, de la care esti directionat direct pe Facebook. Discutiile au loc sub forma de comentarii la postari ale primariei cu felicitari de Ramadan sau de Pasti. 

La Brasov rubrica unde se pot face sesizari e foarte elaborata, insa acestea nu sunt publice. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *