In vizor

De abia după ce Bolt a adus pe străzile Clujului o întregă flotă de trotinete, s-a trezit și Primăria, prin comitete și comiții, să reglementeze situația

Cu toate că Bolt a adus la Cluj o întreagă flotă de trotinete electrice în urmă cu o săptămână, Primăria Cluj-Napoca de abia acum s-a trezit să constituie comitete și comiții pentru reglementarea situației trotinetelor electrice pe raza municipiului, rază pe care Bolt câștigă o căruță de bani, în timp ce Primăria câștigă, din câte se pare, doar experiență (deși ar fi putut apela la experiența altor orașe din țările mai civilizate, care au reglementat deja situația trotinetelor).

Până municipalitatea lui Emil Boc se întrunește, discută vorbe și dezbate lucruri dezbătute de mult de alții,  Bolt folosește gratuit spațiul public din zona centrală pentru a își parca trotinetele pentru utilizarea cărora clujenii plătesc un preț piperat: 2 lei „pornirea” și 0,6 lei minutul. Sau, cel puțin, asta se înțelege din răspunsul Primăriei care, întrebată de Ziar de Cluj dacă Bolt plătește pentru a folosi domeniul public pentru a își parca flota de trotinete, care sunt taxele pe care le percepe municipalitatea, care este baza legală care îi permite companiei Bolt să își parcheze flota pe spațiul public, a răspuns, ocolind răspunsul:

„Circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice este reglementată prin Ordonanța de urgență a Guvernului  nr. 13/2020 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Responsabilitatea utilizării trotinetelor Bolt pe domeniul public aparține în totalitate acestei firme.

Facem precizarea că la nivelul Primăriei municipiului Cluj-Napoca a fost constituit un grup de lucru care are în vedere reglementarea situației trotinetelor electrice pe raza municipiului. Documentul rezultat va fi supus consultării publice, în conformitate cu prevederile Legii 52/2003 privind consultarea publică și transparența decizională.”

Cât ne spune, așadar, Primăria, că plătește Bolt pentru a își parca flota de trotinete pe domeniul public? Nu ne spune. Iar tăcerea este un răspuns.

Circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice este reglementată de Ordonanța de Urgență specificată de municipalitate, dar modalitatea de parcare a flotei de trotinete, cu taxă sau nu, trebuie să o stabilească Primăria.

Iar grupul de lucru funcționăresc din Primăria Cluj-Napoca trebuia să fie constituit înainte de a ajunge o întreagă flotă de trotinete pe trotuarele și drumurile orașului. Trotinete care au ajuns să fie parcate pe unde îi scapă pe utilizatori, blocând carosabilul și trotuarele:

De-asta e fain la Cluj! Pentru că întâi face fiecare după cum îl taie capul, și abia apoi se măsoară de două, de trei ori, din vorbe, până să se reglementeze problemele și pe teren.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *