David Ciceo, directorul Aeroportului Avram Iancu Cluj, a comentat azi raportul preliminar al CIAS cu privire la incidentul aviatic petrecut in 7 ianuarie, cand o aeronava a companiei low cost Blue Air a ratat aterizarea. Ciceo considera ca raportul CIAS nu stabileste vinovatii, iar inregistrarile audio si video vor confirma ca Aeroportul Cluj nu are nicio vina in cauzele care au stat la baza producerii evenimentului respectiv.
Potrivit declaratiilor de azi ale directorului David Ciceo, reprezentantii Aeroportului Cluj nu au de ce sa fie incriminati de raportul preliminar al CIAS deoarece acesta are doar rol consultativ in vederea imbunatatirii functionarii sistemului.
“In ce priveste raportul preliminar se vede clar ca Aeroportul nu are nicio vina. Rapoartele CIAS, in general, nu au scopul de a gasi vinovatii, ci scopul de a imbunatati sistemul. Noi ne bucuram ca nu au fost victime, ca aeronava nu a fost avariata. Noi am avut sedinte cu toti cei interesati, Romatsa si alte institutii, pentru a vedea modul de actiune in cazuri similare. Aeroportul nu a avut nicio vina. Am facut o analiza, dar operarea se face in siguranta si in securitate nu am avut ce sa imbunatatim, pentru ca noi nu am avut nicio vina in aceasta privinta”, a declarat David Ciceo.
In ziua producerii incidentului, David Ciceo a afirmat ca nu era suficient combustibil in aeronava in cauza, fapt ce a fost contrazis de raportul CIAS ca urmare a declaratiilor ulterioare ale pilotului.
“La acea data nu am spus ca nu era suficient combustibil, am spus ce a transmis controlorul de trafic aeroportului. Controlorul de trafic a transmis aeroportului ca nu mai are combustibil decat pentru 5 minute de holding. Aceasta solicitare a pilotului este reala, este dovedita de inregistrari, este dovedita de rapoarte si de asemenea de toate documentele. Deci, pilotul a facut aceasta solicitare, dar revin, asteptam raportul final al investigatiei”, a declarat David Ciceo.
Raportul preliminar al CIAS a aratat ca pilotul nu a vazut balizajul de la inceputul pistei, motiv pentru care a fost nevoit sa aterizeze la jumatatea caii de rulare.
“Balizajul functiona corespunzator, luminile functionau corespunzator, nu cunoastem de ce a facut pilotul aceasta declaratie sau de ce el nu le-a vazut. Asteptam raportul final, avem si noi probe, avem inregistrari video, avem inregistrari audio. De asemenea, CIAS-ul are la dispozitie rezultatul cutiilor negre ale aeronavei, dar asteptam raportul final”, a afirmat David Ciceo.