Vocea ta

Dacă OSĂ se facă #metroul, clujeanul, mândru că e clujean, va călători ca #heringul de #napoca , pe câte două palme de podea de căciulă

De Szakats Istvan

Cum de-atâta rolling în nivelul tău de trai superior de cinci stele probabil ți-a fost prea lene să faci niște calcule elementare, hai că le-am făcut eu în locul tău, clujene. Dacă cifrele vehiculate de Primar sunt adevărate, atunci în așa-zisu „metrou” tu o să stai de două ori mai înghesuit ca și chinezii la oră de vârf, și anume pe 50 x 50 cm. Adică două palme în lat, și două în lung. Detalii.

  1. Conform Studiu de Fezabilitate, trenurile „metroului” ar trebui să succeadă odată la 90 secunde, ducând 15.200/21.600 pasageri / oră și sens.
  2. Asta înseamnă 380/540 persoane per tren. (n.t. cifră/cifră înseamnă încărcare medie / încărcare de vârf).
  3. Conform SF, trenurile au câte 3 vagoane, deci avem 126/180 persoane per tren.
  4. Conform SF, trenul are 51m, deci avem 17m per vagon. Să presupunem că toată lungimea este lungime utilă.
  5. Rezultă că la fiecare metru de vagon ar trebui să stea câte 7.4/10.5 persaoane.
  6. Conform SF, trenul are 2.65m lățime.
  7. Rezultă că dacă fiecare centimetru pătrat al fiecărui vagon este util, pe fiecare 2.65 metri pătrați ar trebui să avem 7.4/10.5 persoane. La fiecare metru pătrat, 2.8/3.9 persoane.
  8. Rezultă că la metroul clujean avem 0.35mp/0.25mp per persoană.

Metroul clujean e prevăzut pentru un sfert de metru pătrat (adică două palme per două palme) per persoană la ore de vârf, și o treime de metru pătrat în medie. Atât loc îți este calculat, clujene (dacă fiecare centimetru pătrat al fiecărui vagon e umplut cu pasageri), ca să-i iasă calculele primarului despre randamentul glorios al „metroului”.

Imaginează-ți asta iarna, cu lumea în pufoaice.

La un oraș de 300.000, spune primarul, în 2031, „vom avea 164.000 de călători pe zi.” Wow, deci  juma’ de oraș în fiecare zi! Ne vedem acolo!

Clujene, și în coșciug o să stai mai relaxat. Dar hei, ce-ți pasă.

Exit mobile version