Rautacisme

Cum vrea să modernizeze CJ Cluj, pe bani europeni, ceea ce a modernizat pe bani județeni. Vorbim cumva despre acoperirea unor tunuri cu lucrări de slabă calitate ale Societății Drumuri și Poduri Județene?

Pe scurt: în 2016, Consiliul Județean Cluj a dat bani pentru modernizarea DJ 103 N. Modernizare cu care apoi s-a lăudat într-un comunicat de presă. Modernizare înseamnă refacerea drumului, inclusiv a patului său, nu numai cârpeală prin asfaltare.

Nu știm ce lucrări s-au efectuat acolo, dar, la un an și jumătate după ce au fost declarate gata și trecute în dreptul marilor realizări realizate de către președintele CJ Cluj, Alin Tișe, DJ 103 N de lângă Huedin, care face legătura între județele Cluj și Sălaj (DJ103N – DN1 – Șaula – limită județ Sălaj), arată ca după un bombardament prelungit (vezi foto).

Firma care a proiectat și executat lucrările “de modernizare” este (nici o surpriză) falimentara Societate Drumuri și Poduri Județene Cluj, cea căreia Tișe tot se chinuie să-i majoreze capitalul, în pofida a ce spune Consiliul Concurenței că ar fi ajutor de stat. Până atunci, oricum se pompează bani în ceea ce s-a falimentat cu bună știință. Vorba aceea: Forța, Platonel! Forța, Păunel!

CITEȘTE: Datorii uriașe de 7 milioane euro la două societăți ale Consiliului Județean. Sunt firme nerentabile, dar forul județean “pompează” bani pentru salvarea lor

CITEȘTE: NOAPTEA CA TISE. Paunel a convocat sedinta extraordinara pe miercuri

CITEȘTE: Plăți nejustificate și abateri financiare de zeci de milioane la Drumuri și Poduri Județene Cluj. Pentru toate neregulile, conducerea societății are o explicație

CITEȘTE: Cui folosește falimentarea Drumuri și Poduri SA? Păi cui i-ar fi folosit comasarea fostului RAADPP cu fostul RADJ (acum DPSA): celor care vor să sifoneze banul public prin încredințări directe

CITEȘTE: Pierderi de 17 milioane lei la Drumuri și Poduri. Societatea lucrează la tarife neactualizate de 10 ani

Deci: nici o surpriză cu privire la faliment, nici o surpriză cu privire la calitatea lucrărilor… Surpriza vine în momentul în care Alin Tișe începe să facă demersuri, prin intermediul Consiliului Județean Cluj, pentru a atrage fonduri europene pentru modernizarea și reabilitarea drumurilor din județ și, printre multele drumuri din listă, regăsim buclucașul DJ 103 N, cel proaspă modernizat. Cu gropi.

Reunit în ședință extraordinară, plenul Consiliului Județean Cluj a aprobat vineri, 13 iulie, propunerea președintelui Alin Tișe de depunere la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, în vederea finanțării, a nouă noi proiecte pe fonduri europene.

“Având în vedere faptul că luni, 16 iulie, se deschide linia de finanțare, iar proiectele se aprobă în ordinea depunerii cererilor, pe principiul „primul depus, primul evaluat”, am făcut tot ceea ce ținea de noi pentru ca toate cele nouă rute județene propuse în cadrul Traseului Regional Transilvania de Nord să poată fi depuse chiar din prima zi. În acest fel, vor crește șansele de o obține o nouă finanțare nerambursabilă semnificativă, de peste 56 de milioane de euro, și de a asigura, astfel, o economie considerabilă la bugetul județului Cluj”, a declarat președintele Alin Tișe, inițiatorul proiectelor de hotărâri.

Păi ce facem băi, băieți și fete, domnule Alin Tișe, dragă, o nouă modernizare pe bani europeni la un an și șase luni după ce tocmai ce ați declarat (în pofida evidenței din teren) izbânda unei modernizări pe bani județeni?

Încercăm să palmăm niște mălai european pe o modernizare gata făcută (scriptic), sau încercăm să acoperim cu acel mălai european niște lucrări făcute în dorul lelii de către Drumurile și Podurile Județene (paguba făcută de Platon)? Se fac decontări duble pe lucrări declarate executate?

Sunt întrebări legitime.

Cum legitim este să luăm la verificat toate comunicatele date de către CJ Cluj cu privire la modernizări și reabilitări de drumuri județene și pe care s-ar putea să le regăsim fain-frumos în lidta depusă la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest.

Deh, de când DNA Cluj nu mai zice nici pâs cu privire la ancheta pe Răchițele – Ic Ponor, or fi prins curaj și tunarii (pardon, drumarii) clujeni…

LISTA DRUMURILOR PE CARE CJ CLUJ VREA SĂ LE MODERNIZEZE PE BANI EUROPENI:

Traseul județean nr. 1

DJ107N    Băișoara – Valea Ierii, km 0+000-14+000

DJ107M   Luna de Sus – Băișoara – Buru – limită județ Alba, km 0+000-42+000

DJ107L    Petrești – Lita, km 14+900-30+950

Traseul județean nr. 2

DJ108B    limită județ Sălaj – Bobâlna – Viile Dejului, km 21+200-44+000

DJ109A    Chinteni – Vultureni – Recea Cristur – Dealu Jurcii, km 10+200-48+500

DJ105T    Cluj-Napoca–Coruș–Berind–DN1F, km 3+447-14+447 și km 19+470-21+670

Traseul județean nr. 3

DJ161H    DN16 – Suatu, km 0+000-4+000

DJ150       Viișoara – Ceanu Mare – Frata – Mociu, km 0+600-40+300

DJ161A    Iuriu de Câmpie – Ceanu Mare, km 22+610-29+800

DJ151C    limită județ Mureș – Tritenii de Jos, km 12+500-22+700

Traseul județean nr. 4

DJ107P    Gilău – Someșu Rece – Mărișel – DN1R, km 0+000-44+260

DJ107N    Gura Râșca – Someșu – Rece, km 28+612-36+200

Traseul județean nr. 5

DJ108C    Mănăstireni – Călata – Mărgău, km 36+050-59+000

Traseul județean nr. 6

DJ109B    Fundătura – Cornești, km 0+000-17+100

DJ109D    (DJ161) – Jucu de Sus – DN1C, km 26+880-32+050

Traseul județean nr. 7

DJ 161C   Iclod – Aluniș – Corneni, km 0+000-10+300 și km 10+300-13+000

Traseul județean nr. 8

DJ161B    Turda – Bogata – Călărași, km 30+647-40+647

DJ107F    limită județ Alba – Luncani, km 9+860-14+370

Traseul județean nr. 9

DJ103N    DN1 – Șaula – limită județ Sălaj, km 0+000-2+800

DJ103J     DN1R – Sâncrai – Alunișu, km 0+000-7+000

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *