Din oras

Cum va arăta Piața Lucian Blaga, după modernizare. Dezbaterea publică, anostă și cu lume puțină. Activistul Călin Mărincuș, nelipsit de la eveniment

Piața Lucian Blaga va fi modernizată, pe baza unui proiect propus de firma Planwerk. Proiectul a fost prezentat marți seara, la o dezbatere publică, la care au participat în jur de 30 de persoane. Ca de obicei, discuțiile au fost terne, părerile cetățenilor au fost puține, unele dintre ele pe lângă subiect. Dezbaterea a fost bifată, teoretic proiectul este pe placul clujenilor, așa că se va trece la realizarea acestuia. Părerile nemulțumiților vor fi tardive, dacă cineva se va trezi când reconfigurarea pieței va fi gata.

Se propun două benzi de circulație rutieră pe strada Napoca și două benzi spre strada Republicii, plus o bandă suplimentară spre strada Petru Maior/acces parking Primărie și amenajarea a două standuri de taximetre, separate fizic de fluxul de mașini. Cu alte cuvinte, nu dispar standurile de taxi actuale din Piața Lucian Blaga. Nu dispare nici zona verde de lângă Casa de Cultură a Studenților.

Pe strada Napoca traficul rutier se reduce la două benzi, se vor extinde pistele pentru biciclete, prin introducerea unei piste pentru biciclete cu dublu sens, pe partea nordică, în continuarea Pieței Lucian Blaga, se vor amenaja locuri pentru șezut pe trotuare, acolo unde lățimea permite acest lucru, cablurile vor fi introduse în subteran și se va moderniza sistemul de iluminat public.

“Problema pe strada Napoca nu este pe traseu, este constituită de noduri. Degeaba punem foarte multe benzi pe strada Napoca, nu o să le folosească nimeni din cauza nodurilor din Piața Păcii și așa mai departe. Reducerea unei faze de intersecție la Continental de fapt crește foarte mult fluența și stocajul pe strada Napoca. Problema va rămâne aceeași a decongestionării orașului pe termen lung”, a declarat arhitectul Adrian Borda.

Pe strada Republicii se lărgește pista pentru biciclete cu dublu sens, pe partea estică, în continuarea Pieței Lucian Blaga și în legătură cu cea de pe Avram Iancu. Vor fi lărgite trotuarele, se va înlocui betonul de pe trotuare cu plăci din piatră naturală, vor fi plantați arbori. În ceea ce privește traficul rutier, carosabilul se va restrânge la două benzi corelat cu un posibil sens unic înspre sudul străzii Republicii, până la strada Ion Creangă.

Și pe strada Petru Maior se vor face piste pentru bicicliști, vor fi introduse piste cu sens unic pe ambele laturi, vor fi lărgite trotuarele, se va înlocui betonul de pe trotuare cu plăci din piatră naturală, cablurile aeriene vor fi introduse în subteran, vor fi plantați arbori. Carosabilul se va restrânge la trei benzi.

Pe strada Emil Isac vor fi eliminate toate parcările de pe latura estică și de pe latura vestică, vor fi plantați arbori și se va crea o pistă pentru biciclete cu dublu sens pe latura estică, în continuarea celei de pe George Barițiu.

Unul dintre participanții care s-a împotrivit proiectului și a înțeles că totul se rezumă de fapt la pistele pentru biciclete a fost activistul naționalist Călin Mărincuș, cunoscut pentru opiniile sale…aparte și prezent la multe evenimente organizate în oraș. El a propus treceri de pietoni subterane și a apreciat că pistele pentru biciclete nu aduc nimic bun.

“Din câte am văzut eu este un proiect care se adresează bicicliștilor. Aș vrea să întreb câți dintre dumneavoastră v-ați dat astăzi pe bicicletă în Cluj-Napoca? Nu contează câți. 1,2,3,4,5 în condițiile în care mii și mii de mașini circulă zilnic. Consider că pistele pentru biciclete nu vor aduce nimic benefic proiectului, Clujul nu este un oraș al bicicliștilor, consider și știu clar că Cluj-Napoca este un oraș cu o infrastructură finită și o presiune infinită, crescândă. Niciodată, o îngustare a spațiului de circulație nu va aduce nimic benefic. S-ar preta foarte bine în zona aceasta o trecere de pietoni subterană, care să aibă toate dotările, inclusiv pentru persoanele cu handicap”, a spus Călin Mărincuș.

Arhitectul Șerban Țigănaș a apreciat că opinia activistului nu este de secolul XXI și nu își are rostul.

Așadar, clujenii care au ratat dezbaterea sau nu au fost interesați să participe vor fi nemulțumiți degeaba după ce va demara proiectul. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *