Din oras

Cum sunt reprezentate femeile in Renault Romania: 25% dintre manageri poarta fuste

Succesul Renault Romania, companie cu o cifra de afaceri ce depaseste 4,6 miliarde de euro si o contributie de 3% la PIB-ul Romaniei, este sustinut si de cele 5.000 de femei angajate. Un sfert dintre managerii Renault Romania sunt femei, a aratat, astazi, la Cluj, Dana Oprisan, HR director la Group Renault Romania.  

Renault Romania nu are o diversitate de gen, a aratat, astazi, la Cluj, Dana Oprisan, director HR la Renault Romania, in cadrul Conferintei de inchidere a Proiectului “Cariere la feminin”, organizata de Centrul de Dezvoltare Manageriala.

Succesul companiei, care a ajuns la o cifra de afaceri de  4,6 miliarde de euro, o contributie de 3% la PIB-ul Romaniei si peste 16.000 de salariati, este asigurat si de prezenta femeilor.

“Facem aceste lucruri cu echipe care sunt alocate fiecarei activitati de baza din grupul de Renault, pornind de la partea de design, de la partea de inginerie si testare, partea de matrita, logistica, dar si celelalte functii care completeaza: comercial si sectorul post-vanzare”, a aratat aceasta, in fata participantilor la conferinta.

In Renault Romania, media de varsta este 40 de ani, in randul angajatilor de la Bucuresti, Titu si Mioveni.

Din totalul de 16.000 de salariati, 34% este personal TESA sau “gulerele albe”, 32% sunt reprezentate de doamne, 30% este procentul angajatilor cu studii superioare si 25% sunt femei in randul managerilor.

“In ultima perioada, am recrutat aproximativ 1.000 de oameni. Noi cautam in general profil tehnic, dar nu ramanem bolcati pe aceata axa a studiilor tehnice, pentru ca activitatile sunt foarte diverse. Avem o scoala foarte buna de formare, de ingineri foarte bine pregaiti, care din pacate au fost foarte atractivi pentru piata din Anglia si toti au plecat in UK”, a marturisit Dana Oprisan.

Aceasta a aratat ca, in cadrul Renault, femeile sunt incurajate sa aiba o cariera.

Manageri de top ai mai multor companii din Romania si Europa au vorbit, astazi, la Conferinta de inchidere a Proiectului “Cariere la feminin”, organizata de Centrul de Dezvoltare Manageriala.

Povesti de succes, experiente manageriale sau lectii de HR au sustinut Voicu Oprean, fondator&CEO Arobs, Francois Coste, GEO, Groupama Romania, Crina Ilie, vicepresedinte HR, Genpact Rmania, Costin Borc, CEO, CRH Romania si multi altii.

Temele abordate de speakeri au fost diverse si interesante, in acelasi timp. S-a vorbit despre strategii, cum sa fii lider prin proprii angajati sau lectii de HR invatate de banci in perioada de criza.

Seria interventiilor din cadrul reuniunii a vizat in principal modul de abordare a diversitatii in marile companii din Romania si adaptarea culturii organizationale internationale la nivelul societatii si pietei romanesti. Vorbitorii au prezentat celor peste 150 de participanti propriile politici aplicate in cadrul companiilor pe care le reprezinta, de la diversitatea de gen, varsta, cultura, pana la diferentele dintre pietele pe care activeaza.
De asemenea a fost abordat subiectul crizei economice din ultimii ani si felul in care organizatiile de succes vad in orice situatie dificila o oportunitate de a iesi invingator in lupta cu companiile concurente.

”Sa ne gandim la bogatia si frumusetea de a fi atat de diferiti. Trebuie sa invatam impreuna sa dezvoltam si sa aplicam in companiile pe care le reprezentam diferentele care ne caracterizeaza, sa tinem cont de particularitatile noastre culturale, de educatie sau de mediul in care ne dezvoltam profesional. Acceptarea diversitatii inseamna mai mult decat diferentele pe care le vedem in mod traditional. inseamna adaptarea modalitatilor de gandire inovatoare, prin prisma experientelor personale si functionale”, este de parere Florin Petean, Directorul General al Centrului de Dezvoltare Manageriala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *