In vizor

Cum? N-a castigat Diferit? Viarom Construct reface infrastructura din centrul Clujului pentru 17 milioane de lei

Compania Viarom Construct, parte a grupului francez Eurovia, va reface infrastructura Orasulului Comoara, pentru 17 milioane de lei. Strada Memorandumului, Calea Motilor, strada Avram Iancu si strada I.C. Bratianu vor fi refacute de la baza, iar lucrarile ar trebui sa se incheie in august 2015.

Societatea care a castigat proiectul de refacere a infrastructurii in Orasul Comoara este Viarom Construct, parte a grupului francez Eurovia, cu o oferta financiara de aproximativ 17 milioane de lei. Firma a avut cea mai buna oferta financiara, urmata de asocierea Diferit-Kiat, care a avut o oferta de pret de aproximativ 20 de milioane de lei, proiectul fiind estimat, initial, la 24,2 milioane de lei, fara TVA.

Viarom Construct a avut, in 2012, o cifra de afaceri de 274 de milioane de lei si profit de 5 milioane de lei. Societatea din Bucuresti este parte a grupului francez Eurovia, specializata in constructii, infrastructura de transport si constructii edilitare. Societatea este detinuta de Marius Daniel Badina, Ovidiu Dan Boicu si Dragos Bogdan Preda.

Strada Memorandumului, Calea Motilor, strada Avram Iancu si strada I.C. Bratianu vor fi refacute de la baza. Firma care a realizat proiectul, Specialist Consulting, arata ca starea de degradare in care se afla aceste artere este foarte avansata, si se datoreaza faptului ca in infrastructura acestora nu s-au mai facut investitii majore, doar lucrari de reparatii sau refaceri de imbracaminte pe unele strazi. Lucrarile vor dura 14 luni.

Obiectivul proiectului consta in punerea in evidenta a cetatii medievale a Clujului. Investitia este finantata din fonduri europene, prin POR 2007-2013, Axa prioritara 1 “Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor-poli urbani de crestere”.

Cum vor arata cele patru strazi din centrul Clujului

Proiectul de reabilitare a celor patru artere – Memorandumului, Calea Motilor, Avram Iancu si I.C. Bratianu – prevede atat refacerea trotuarelor cat si a drumului. Strazile vor fi refacute de la nivelul de fundatie si asfaltare, iar trotuarele vor beneficia de o reabilitare in acord cu zona istorica in care sunt situate.

O noutate va fi si modul de realizare al unora dintre trecerile de pietoni. In zonele scolilor, acestea vor fi ridicate la acelasi nivel cu trotuarele, dupa modelul altor orase europene. In proiect sunt prevazute inclusiv planuri pentru amenajarea spatiului verde si plantarea de copaci pe marginea trotuarelor. De asemenea, va fi regandit si iluminatul public, iar astfel vor disparea toate cablurile aeriene de pe aceste strazi, cu exceptia celor pentru troleibuz.

Foto: monitorulcj.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *