Din oras

Cum isi bate joc Primaria Cluj-Napoca de biciclisti: tine la secret planurile de trasare a pistelor "europene"

Comisia municipala de sistematizare a circulatiei a avizat in sedinta din 9 martie planurile de marcaj pentru realizarea a 9,3 kilometri de piste dedicate pentru biciclete, din care 8,3 km pe carosabil. Deoarece este un proiect de mare interes, iar finantarea este una europeana, Clubul de Cicloturism Napoca a solicitat planurile de marcaj, pentru a fi consultate. Primaria nu a raspuns, insa, cererii depuse in baza Legii 544, asa ca acum risca sa fie data in judecata.

Clubul de Cicloturism Napoca a cerut Primariei Cluj-Napoca sa faca publice detaliile proiectelor avizate in 9 martie 2015 de catre Comisia Municipala de Sistematizare a Circulatiei privind piste de biciclete pe 17 strazi, fapt solicitat de ONG si ignorat de Primarie, care nu a raspuns in termenul legal la cererea de acces la informatii de interes public depusa conform Legii 544 / 2001, nici la reclamatia administrativa inaintata, conturandu-se perspectiva unui nou proces contra Primariei.

Sedintele Comisiei de Sistematizare a Circulatiei nu sunt publice, asa ca deciziile care se iau aici ar trebui comunicate ulterior.

Primaria a incalcat termenul legal, de zece zile, in care ar fi trebuit sa raspunda cu aceste informatii. In consecinta, Clubul de Cicloturism Napoca intentioneaza sa actioneze Primaria in judecata.

Radu Mititeanu, presedintele asociatiei, spune ca aceasta este o practica obisnuita din partea instituiei, de a nu respecta legea privind accesul la informatiile publice.

Dupa sedinta din luna mai, primaria a transmis un comunicat de presa, in care arata ca pistele vor fi trasate pe Calea Floresti, Bucium, Bulevardul 1 Decembrie 1918, Corneliu Coposu, Fabricii de Chibrituri, Fabricii de Zahar, Giordano Bruno, Maramuresului, Henri Barbusse, Ialomitei, Parcul Feroviarilor, Patriciu Barbu, Zorilor, Observatorului, Viilor, Muresului si Oltului.

Trasarea acestor piste face parte din proiectul european „Retea de self service de inchiriere de biciclete”. Proiectul european de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. El prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete.

“Este esential sa vedem planurile de trasare. Temerea noastra este ca vor fi trasate aiurea, ca majoritatea celor existente. Odata realizate, nu vor mai putea fi corectate timp de cinci ani, fiind vorba de finantare europeana. Banuim ca acesta este motivul pentru care primaria le tine la secret: sunt facute prost calitativ si apoi vor veni cu santajul, ca nu le mai pot modifica”, este temerea presedintelui CNC, Radu Mititeanu.

Potrivit acestuia, pistele au inceput sa fie deja trasate.

“Pe Bulevardul 1 Decembrie, din Grigorescu inspre Manastur, am vazut ca sunt unele portiuni de abia cativa centimetri. Apoi, pista trece peste guri de canal. Nu are cum sa fie o pista de bicicleta functionala, dar daca vor fi in asa fel trasate, biciclistii vor fi nevoiti sa circule exclusiv pe acea fasie, si va fi un adevarat pericol pentru biciclisti. Ingrijorarea noastra este ca le tin secrete pentru a nu putea opri la timp astfel de aberatii”, conchide Radu Mititeanu.

Reprezentantii Primariei Cluj-Napoca au spus ca vor reveni cu un punct de vedere, pe care il vom publica ulterior.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *