
În ciuda numeroaselor plângeri și sesizărilor venite din partea șoferilor, Primăria Cluj-Napoca pare să se agațe în continuare de o aplicație depășită, aproape imposibil de folosit. Frustrarea șoferilor este cauzată de imposibilitatea de a achiat online parcarea, deoarece aplicația Primăriei Parking Pay dă în continuu erori. Soluția ar fi o updatare a acesteia, doar că dezvoltatorul refuză să o mai facă. Practic a livrat, și-a luat banii și la revedere.
Problema a fost dezbătută pe Reddit, utilizatorii căutând soluții prin care să înduplece Primăria să permită, în lipsa unei alte soluții, plata parcării prin aplicația TPark.
Un clujean a relatat că i s-a confirmat oficial de către reprezentanții Primăriei faptul că dezvoltatorul aplicațiai Parking Pay nu mai este interesat de actualizarea ei.
„Aplicația oficială pe care a dat bani primăria – Parking Pay – este plină de erori. Cred că mi-a funcționat de două ori în ultimii doi ani. Am sunat la primărie și după vreo cinci „vă fac legătura cu un coleg” mi-a zis cineva că dezvoltatorul aplicației nu mai este interesat să o actualizeze. Păi cum e posibil așa ceva? Primăria nu are un contract pe termen lung cu acel dezvoltator? Practic în momentul de față parcările din Cluj se pot plăti doar prin SMS sau la automatele din parcare, dar nu se pot plăti online, cu cardul, ca în orice oraș civilizat. Înainte funcționa aplicația TPark și funcționa foarte bine, dar primăria a interzis plățile cu cardul prin aplicația asta pe motiv că ar plăti oamenii un comision. Păi prefer să plătesc un mic comision, dar să am o aplicație funcțională. Și nu, automatele de parcare nu ajută întodeauna. Exemplu concret: am de stat o zi întreagă în zona centrală. Parchez unde găsesc loc de parcare, dar pot plăti la automat maximum 4 ore. După ce expiră timpul, trebuie să mă întorc la automat să refac plata și să pun dovada în bord”, susține clujeanul.
Șoferii clujeni nu ar fi deloc surprinși dacă soluția Primăriei va fi să mai cumpere o altă aplicație, ca să o înlocuiască pe cea nefuncțională.
Primăria se mai laudă cu alte două aplicații lansate în ultimii ani. City Parking – care îți arată locurile libere din parcările de pe stradă și Cluj Parking care îțoi arată locurile libere din parkingurile cu barieră. Doar că, evident, nici acestea nu funcționează așa cum ar trebui, după cum se plâng toți șoferii.
Frustrarea vine din faptul că degeaba vor autoritățile din Cluj-Napoca să se amăgească intitulând orașul Silicon Valley de România dacă nici măcar o amărâtă de aplicație pentru plata parcărilor nu pot gestiona.
Ziar de Cluj a scris și anterior despre mizeria de aplicație Parking Pay, încercând să vină în sprijinul șoferilor. Până acum și articolele din presă, și sesizările pe MyCluj au rămas fără o rezolvare. Mai scriem, mai sesizăm, până apare ceva firmă de casă care să dezvolte o nouă aplicație.
Citește și: