In vizor

Cum ajută așa zisa centură metropolitană traficul spre Florești? Cele două benzi în plus vor fi dedicate EXCLUSIV transportului în comun

Primarul Floreștiului, la fel ca și Emil Boc, numesc tronsonul I al Centurii Metropolitane lărgirea DN1 la șase benzi pe o bucată de doar 2 kilometri. În mod normal o centură are drept scop fluidizarea traficului, doar că în cazul acestei lărgiri, vorbim de un tronson scurt, iar cele două benzi ce se realizează în plus vor fi dedicate exclusiv transportului în comun.

„Se lucrează pentru a crea și a rămâne cu două benzi pe sens pe durata lucrării. Circulația la un moment dat va fi deviată, dar tot pe două benzi, pe ambele sensuri, este-vest și vest-est,  Vor fi asigurate legături ca și acum înspre și dinspre municipiul Cluj-Napoca. Înaintează destul de bine. Am început greu colaborarea cu cei care lucrează deoarece am avut o lipsă de comunicare între ei și noi. Acum avem o caloborare bună atât cu cei care lucrează cât și cu cei din municipiu Cluj-Napoca. Eu cred că dacă lucrurile merg în ritmul acesta și nu întâmpinăm probleme necunoscute, anul acesta ne apropiem de finalizarea acestui tronson. Un tronson care aduce o bandă în plus pe fiecare sens de mers, piste de biciclete și trotuare, iar acea bandă în plus va fi dedicată exclusiv transportului în comun apare și un pasaj cu un sens giratoriu, care asigură intrarea spre Spitalul medical de Urgență, fără a încurca traficul Cluj-Napoca spre Florești”, a declarat primarul Bogdan Pivariu la Napoca Live.

Cu alte cuvinte, se face un drum de legătură cu Spitalul Regional și benzi dedicate, pe doi kilometri, care însă vor avea un impact neînsemnat asupra traficului spre și dinspre Florești. Tot pe aceleași două benzi vor trebui să circule toți care au nevoie să circule de la est la vest.

 Proiectul tronsonului I al Centurii metropolitane cuprinde modernizarea drumului DN1 de la km 481+500 la km 483+655, cu o lungime de 2,155 km, extinderea la trei benzi pe sens, dintre care una destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale – poliție, salvare, pompieri – cu lățimea de 3,25 m și două benzi de 3 m destinate autovehiculelor.

De asemenea, se va realiza o pistă pentru biciclete de 3 m pe partea dreaptă a drumului de la km 480+500 până la km 483+625. Pe partea dreaptă nu se vor prevedea trotuare decât pe zona stației de transport în comun de la km 482+393 la km 482+442. Pe partea stângă s-a prevăzut o pistă pentru biciclete bidirecțională cu lățimea de 3 m de la km 481+500 până la km 482+665, iar în continuare de la km 482+665 la km 483+655 o pista unidirecțională cu lățimea de 1,5 m.
Trotuarele vor avea lățimea de 3 m de la 481+500 la km 482+593 și în continuare s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,5 m până la sfârșitul proiectului. De la km 483+021,42 la km 483+031,73 pista de biciclete se suprapune cu trotuarul care va avea pe această secțiune o lățime variabilă cuprinsă între 1,55 m și 1,8 m. S-au prevăzut pene de racord înainte și după această zonă cu lungimea de 10 m.
– Ofertantul câștigător:
Asocierea S.C. VIAROM CONSTRUCT S.R.L. – S.C. ELECTROGRUP S.A.
– Valoarea estimată a serviciilor de proiectare și execuție este de 102.321.471,60 lei (20,6 mil. euro) fără TVA
– Valoarea ofertei câștigătoare este de 94.240.936,79 lei (18,9 mil. euro) fără TVA

– Durata de proiectare și execuție: 6 luni proiectare, 14 luni execuție