Afacerea zilei

Cum a zdrobit CRUSH ascensiunea bistrourilor din Cluj

Pasionatii de vinuri de calitate gasesc, in Pata Muzeului din Cluj, un local deosebit, CRUSH Wine Bar, care reuseste sa creeze atmosfera ideala pentru savurarea unui pahar de vin, alaturi de prieteni.

„Ca sa te bucuri de un pahar de vin, depinde foarte mult de starea de spirit in care te afli. De aceea, noi am depus eforturi sa cream aceasta ambianta dinamica si moderna. Exista si mese joase, pentru grupuri de prieteni, dar si un spatiu generos la bar, pentru clientii care doresc sa interactioneze cu cei din jur. Vineri si sambata avem un DJ responsabil cu muzica ambientala, care este foarte apreciat. Sunt mici detalii care contribuie la satisfactia clientului. Avem si o terasa cu 14 mese, respectand acelasi design ca interiorul; am incercat, prin mobilierul de pe terasa, sa redam acelasi concept si atmosfera specifica pe care dorim sa o avem la CRUSH”, spune Bozso Tamas, fondatorul afacerii.

Bozso Tamas a inceput Facultatea de Constructii la Cluj, asa cum si-au dorit parintii lui, care activeaza in acest domeniu, dar a simtit ca nu era drumul lui in viata. A plecat, apoi, in Elvetia sa studieze Management Hotelier, iar in 2012, a deschis primul Wine Bar, la Satu Mare.

„Am vazut ca ideea functiona si mi s-a parut logic sa functioneze si mai bine intr-un oras mai mare. De Cluj ma leaga amintiri frumoase din timpul facultatii si mi se pare unul dintre cele mai importante orase din tara, dupa Bucuresti, cu un imens potential de business. Exista un potential de consum, clientela exigenta, dar foarte deschisa la nou”, spune Bozso Tamas.

Lumea Horeca (Hoteluri-Restaurante-Cafenele) este intr-un moment foarte prielnic de dezvoltare. Iar conceptul de Wine Bar exista peste tot in Europa, la Paris, Londra, Geneva, chiar si Budapesta. Insa, in Romania, acest gen de afacere nu a fost experimentat pana acum. Existau doar bistro-uri sau cafenele care aveau o lista de vinuri mai complexa.

„Cea mai importanta, pe langa varietatea de vinuri, este oferta la pahar, care permite degustarea vinurilor. Majoritatea localurilor ofera vinuri la sticla, dar la pahar au doar 2-3 sortimente, pentru ca vinul este un produs natural, iar oxigenul are un efect negativ asupra calitatii, culorii, gustului sau”, precizeaza Bozso Tamas.

Restaurantele nu vor sa isi asume pierderi la sticlele deschise care raman nevandute si, pentru a acoperi din aceste pierderi, practica un pret mult mai mare la pahar, in raport cu cantitatea.

„Noi oferim consiliere in alegerea vinurilor si incurajam clientii sa deguste inainte sa cumpere. In meniul nostru sunt 3 variante de preturi: pretul pe sticla (750 ml), pretul la pahar (care se obtine raportand pretul pe sticla la cantitatea dintr-un pahar) si pretul pentru sticla luata acasa, pentru care este o reducere incepand de la 30%”, spune tanarul antreprenor.

CRUSH promoveaza vinurile romanesti de calitate

„Oferim peste 100 de varietati de vinuri, 80% din Romania si 20% din Ungaria, importate direct. Vrem sa promovam vinurile romanesti, pentru ca sunt, intr-adevar foarte bune si, unele dintre ele, prea putin cunoscute. Vinurile unguresti sunt mai mult pentru clientela maghiara, dar au un raport calitate/pret excelent. Singurele vinuri din import, Italia sau Franta, sunt cele spumante, prosecco sau champagne, care necesita tehnologii de fabricare costisitoare si nu se produc la noi”, mai spune Bozso Tamas.

Cramele romanesti au investit foarte mult in promovare pe piata din Cluj, au oferit promotii, au fost prezente la evenimente oficiale, au organizat degustari, iar lumea a cunoscut brand-ul, dar nu si produsul. Consumatorul este debusolat. Alegerea se face in functie de eticheta si de pret. Demisecul se cere cel mai des. Chelnerii nu sunt foarte bine instruiti sa ofere vin si merg pe varianta safe, oferind demisec.

„Noi incercam sa educam clientela, prin oferirea unei game variate de sortimente disponibile pentru degustare. Dupa deschidere, pastrate la rece (3-10 grade), vinul alb si cel roze rezista 3 zile, iar vinul rosu se pastreaza la temperaturi mai mari si rezista 5 zile, fara a-si modifica semnificativ calitatile. La un vin, conteaza fructuozitatea, prospetimea si aroma, calitati ce nu sunt redate neaparat de vinurile demiseci”, explica Bozso Tamas.

CRUSH WIne Bar vrea sa dezvolte piata vinurilor autohtone si sa educe, in acelasi timp, publicul sa consume vin romanesc si sa aprecieze calitatea. Exista o anumita stereotipie conform careia ce e adus din strainatate e mai bun. Lumea alege vinurile de import pentru ca crede ca au o calitate superioara, dar sunt vinuri romanesti care le surclaseaza si pot fi achizitionate la un pret mult mai bun.

„Prin faptul ca noi nu oferim vinuri de import, sugeram consumul de vinuri romanesti”, spune fondatorul afacerii.

O politica de recrutari bazata pe abilitati, nu pe experienta

Localul nu angajeaza ospatari cu experienta, ci prefera sa instruiasca tineri fara experienta, pentru ca sunt mai usor de format in spiritul CRUSH.

„In fiecare saptamana, avem cursuri pentru angajati, tinute fie de reprezentantii cramelor, fie de un specialist in vinuri. Punem mult accent pe educatie. Ospatarii cu experienta sunt mai greu de motivat, in special financiar, pe cand tinerii apreciaza si o motivare sub forma unei investitii in dezvoltarea personala. Atitudinea conteaza cel mai mult. Incercam sa selectam oameni pozitivi, energici, amabili, harnici, care sa respecte procedurile si disciplina la locul de munca”, spune Bozso Tamas.

Conceptul de Wine Bar prinde la Cluj

„Oficial, Crush a fost inaugurat in 1 martie, anul acesta, dar e deja evident ca clientela din Cluj este foarte deschisa la conceptul de wine bar pe care noi il propunem. Feed-back-ul e foarte pozitiv”, remarca Bozso Tamas.

Dar nu se serveste numai vin la Crush. Exista in meniu si coctailuri bazate pe vin, alaturi de cele clasice, binecunoscute, si cateva bauturi spirtoase de calitate super-premium.

„La noi, lumea vine sa savureze un vin de calitate si poate decide sa serveasca si masa. Avem un meniu restrans, dar selectiv de mancaruri proaspete, preparate de catre un chef pasionat de gastronomie”, spune asociatul unic de la CRUSH.

Fideli ideii de educare a clientelei, cei de la CRUSH se arata deschisi la colaborari.

„Suntem disponibili sa colaboram la diferite evenimente, conferinte, prezentari de produse”, spune Bozso Tamas.

Un designer recunoscut pe plan international a realizat designul interior al Wine Barului

„Atmosfera din bar e special conceputa sa favorizeze o stare de spirit prielnica savurarii unui pahar de vin de calitate, in cele mai bune conditii. Tot designul interior al barului este realizat de un renumit designer din Budapesta, Suto Kata, care a urmarit crearea unei atmosfere dinamice, propice socializarii”, spune Bozso Tamas.

In Cluj este un lifestyle specific unei metropole, cu oameni educati, viata de noapte, mult tineret, iar barul s-a adaptat cerintelor si are un program prelungit, de la ora 16:00 pana la 1 noaptea, in timpul saptamanii, iar in week-end, pana la ora 3, la plecarea ultimului client.

„Clientela noastra este formata, in general, din oameni peste 30 de ani, rafinati si capabili sa aprecieze un vin de calitate. Bere nu vindem. Ne instruim si ne perfectionam continuu, pentru a oferi cele mai bune servicii clientilor nostri. Apreciem feed-back-urile primite de la clienti si criticile constructive ne ajuta sa evoluam”,  mai spune administratorul Wine Bar-ului.

Sursa foto: Crush Wine Bar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version